Voertuig op naam.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-09 17:08
Met mijn werkbus die geleasd is heb ik een snelheidsovertreding gemaakt. Geconstateerd bij een verkeerscontrole.
Dat heb ik een paar jaar geleden al een keer eerder gemaakt, dan krijgt de leasemaatschappij de bekeuring binnen.
Echter nu kreeg ik de bekeuring rechtstreeks thuis.
De bekeuring stond ook op mijn naam.
Wanneer ik echter bij de RDW inlog met mijn Digid dan geeft de Rdw aan dat ik geen voertuigen op mijn naam heb staan. Hoe kan het dat ik toch de bekeuring op mijn naam heb staan?

[ Voor 4% gewijzigd door Artwido op 14-05-2023 10:43 ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:00
Staande gehouden? Dan heeft de agent de boete op naam uitgeschreven ipv kenteken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Geconstateerd bij een verkeerscontrole? als in staandehouding?
Dan hebben ze toch je rijbewijs gezien?

Indien overtreder bekend, krijgt de overtreder zelf de boete, niet de houder van het kenteken.

Mocht dat niet het geval zijn (c.q. niet staande gehouden) kan je bij een ontvangen boete aangeven dat de houder niet achter het stuur zat maar iemand anders.
Tenminste, dat kon de laatste keer dat ik een prent kreeg nog wel, maar dat is lang geleden.
Zeker in geval van een leasemaatschappij zal er allicht vrij gemakkelijk hard gemaakt kunnen worden dat de leasemaatschappij niet achter het stuur zat :+
En gezien de regels in een lease overeenkomst meestal zo zijn dat jij als leaser verplicht bent om in de auto aanwezig te zijn als er mee gereden wordt, is het niet meer dan logisch dat ze dan doorgeven dat jij achter het stuur zat.

[ Voor 93% gewijzigd door McKaamos op 14-05-2023 10:50 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Daarnaast is het al een aantal jaren dat het cjib ook beschikt over de bestuurders gegevens bij lease autos.

Even van de site van leaseplan maar zover mij bekend geldt het ook voor zakelijk lease het is alleen dacht ik nog niet verplicht om te doen. Zware overtredingen is leaseplan wel verplicht de gegevens te delen met het cjib. Maar het gebeurt steeds meer automatisch al.
Private Lease
Let op! Let op! Heb je na 1 januari 2019 een Private Leasecontract afgesloten? Dan kan het zijn dat de bekeuringen rechtstreeks aan je worden gestuurd vanuit het CJIB of de gemeenten. De betaalwijze vind je terug op de bekeuring zelf.

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2023 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Okee dat is dan duidelijk.
Echter... ik kreeg een week later weer een bekeuring binnen, dezelfde datum en locatie maar tijdstip een kwartier later en... niet mijn kenteken. (Bekeuring wel op mijn naam)
Daar ga ik natuurlijk bezwaar op maken.
Moet ik dat bij cjib doen of is er een snellere weg?

[ Voor 6% gewijzigd door Artwido op 14-05-2023 11:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 24-09 03:51
Vertel het hele verhaal nou, ben je destijds langs de kant gezet of niet? Als dat het geval is kan de verbalisant per ongeluk jou GBA aan de nieuwe overtreding gekoppeld hebben. Anders is het heel erg raar.

In elk geval in bezwaar gaan zoals vermeldt in de brief van het CJIB met het uitgebreide en hele verhaal anders krijg je snel een afwijzing en kost het alleen maar meer tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Zoals hierboven: een staandehouding of gewoon een automatische snelheidscontrole met een foto?
En gaat het om een administratieve sanctie (wet Mulder) of een schikkingsvoorstel voor een ernstiger overtreding (>30 km/h te snel)?
Voor beide gevallen is de procedure anders.

Voor een foto met administratieve sanctie zou het voldoende moeten zijn om een mail te sturen naar het vermeldde mailadres.

[ Voor 18% gewijzigd door Flitzer op 14-05-2023 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Ik ben daar idd staande gehouden. En ze hebben rijbewijs en kenteken genoteerd en ik had 64 km/u gereden ipv 50
De bekeuring klopte verder. Kenteken, tijdstip en locatie. Vond het alleen vreemd dat de bekeuring thuis kwam. Maar snap nu dat dit kwam omdat ik staande was gehouden.

Maar week later kreeg ik dus weer een bekeuring.
Zekfde locatie en datum. Echter tijdstip was kwartier later en ook de snelheid verschilde. (61 km/u) Echter het kenteken was van een totaal andere auto.
Dus ik denk dat er iets fout gegaan is.
Echter wat is hiervoor de gebruikelijke manier?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Artwido schreef op zondag 14 mei 2023 @ 11:18:
Ik ben daar idd staande gehouden. En ze hebben rijbewijs en kenteken genoteerd en ik had 64 km/u gereden ipv 50
De bekeuring klopte verder. Kenteken, tijdstip en locatie. Vond het alleen vreemd dat de bekeuring thuis kwam. Maar snap nu dat dit kwam omdat ik staande was gehouden.

Maar week later kreeg ik dus weer een bekeuring.
Zekfde locatie en datum. Echter tijdstip was kwartier later en ook de snelheid verschilde. (61 km/u) Echter het kenteken was van een totaal andere auto.
Dus ik denk dat er iets fout gegaan is.
Echter wat is hiervoor de gebruikelijke manier?
Dat staat toch gewoon op die brief die je hebt gehad?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Artwido schreef op zondag 14 mei 2023 @ 10:42:
Met mijn werkbus die geleasd is heb ik een snelheidsovertreding gemaakt. Geconstateerd bij een verkeerscontrole.
Dat heb ik een paar jaar geleden al een keer eerder gemaakt, dan krijgt de leasemaatschappij de bekeuring binnen.
Echter nu kreeg ik de bekeuring rechtstreeks thuis.
De bekeuring stond ook op mijn naam.
Wanneer ik echter bij de RDW inlog met mijn Digid dan geeft de Rdw aan dat ik geen voertuigen op mijn naam heb staan. Hoe kan het dat ik toch de bekeuring op mijn naam heb staan?
Je krijgt de boete per post, dat zal je ook bij staandehouding zijn verteld.
https://www.cjib.nl/nl-b/verkeersboete

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Ik zou gewoon contact opnemen (mail of telefoon) omdat er waarschijnlijk gewoon een fout is gemaakt. Als er inderdaad een fout is gemaakt ontvang je meteen een bericht hierover en later een formele correctie.

Hier meer informatie van Het Juridisch Loket.

Mijn ervaring is dat als er echt een duidelijke fout is, dat ze die graag zelf corrigeren. Een formele procedure is gewoon verspilling van geld en middelen.
Zelf ooit een bekeuring gehad waar ze duidelijk het kenteken fout hadden uitgelezen. Die avond een mail gestuurd en nog dezelfde nacht(!) een nette mail terug met excuses en een week later een brief. Ook bij de politie werken gewoon mensen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tech
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 11:25
Er is ook nog het RTL waarin leasemaatschappijen hun berijders registreren:

https://www.rdw.nl/zakeli...ellen-leasevoertuigen-rtl
Pagina: 1