4K monitor aankoop advies. Welke grootte, en wel/niet curved

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:56

The Chosen One

Zie signature!

Topicstarter
Door de aankoop van GPU via V&A en paar andere zaken en deals heb ik nu een nieuwe 7800X3D/4090 pc.
Daarom wil ik ook uiteraard naar een 4K monitor toe.

Mijn oude monitor; HP Omen 27, 27", 144hz, G-sync, plat uiteraard.

Nu heb ik via Amazon, sinds gisteren!, een Samsung Odyssey Neo G7 gekocht (de G8 heeft teveel
problemen)
. Heb gewoon geen winkels in de buurt (waar ze te bekijken zijn ieg) dus dan op deze manier, kan nog terug worden gestuurd.

Geprobeerd met voornamelijk Diablo IV, Doom. Tijdens het gamen speelt het prima, in windows met Firefox/youtube/VLC valt het veel meer op en kijkt het niet zo fijn.
Nou moet je natuurlijk aan zoiets wennen, maar voor de zekerheid, als dat niet lukt, wil ik mijn opties bekijken, en niet wachten tot last minute, dus daarom dit topic.

Ik zoek

Een 4K monitor, 144hz(+), G-sync (optional), HDR zou leuk zijn maar geen focus. Curved was dus het initiële idee maar kijken naar andere opties voor de zekerheid.
Zit er aan te denken om een monitor arm later nog te kopen (100x100 Vesa gok ik).

Ik lees nog veel wisselende verhalen over mensen die met 31"+ spelen en dan zeggen dat je wel/geen curved nodig hebt en dat bijv 27" plat het hoogste is wat je plat moet hebben e.d. Nou gok ik dat dat wel meevalt en 31.5" plat best te doen is. 49" e.d. zal vast anders zijn.

Oled vind ik nog geen realistische optie gezien het gebruik en het aanpassen daarvan/daaraan.

Monitors die ik op het oog heb

De uitvoering: Gigabyte M32UC Zwart is ook een curved monitor maar dan met een minder sterke curve als de G7, ook een stap minder op andere vlakken (ook goedkoper). Nou heb ik geen idee of dat dan fijner is in Windows e.d. en nog steeds fijn met gaming maar ik vermeld hem even.

Overige monitors zijn; https://tweakers.net/pric...;1731946;1796510;1850134/

Allemaal redelijk hetzelfde kwa specs. Geen curved en 31.5"/32".
Op het moment is mijn gedachte, even kijken of ik er aan kan wennen, zo niet dan overweeg ik 1 van bovenstaande platte monitoren.
Als mensen hier nog suggesties of ervaringen hebben met het wennen aan curved monitoren e.d. zou dat ook interessant zijn.

Als er in de komende 1-2 maand nog wat uitkomt is dat ook een optie.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Ik heb je post nu een paar keer doorgelezen, maar wat is nou precies het probleem van je nieuwe monitor? Wat valt er op?

[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 14-05-2023 10:20 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Ik begrijp niet helemaal hoe je geholpen kan worden. Ikzelf ben ook nog zoekende, maar een goede bron is rtings.com. Hun hebben regelmatig een bijgewerkt overzicht voor verschillende toepassingen. Zie ook lg flex, die is voor gamen perfect, niet voor office gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:56

The Chosen One

Zie signature!

Topicstarter
Enkel zinnetje iets verduidelijkt.
TLDR: Weet nog niet of ik kan wennen aan curved dus ik wil op tijd kijken naar alternatieven. Misschien is het niet nodig maar beter vooraf kijken dan achteraf klagen.

Lastig dat er geen goede echte pc winkels meer zijn tegenwoordig.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch80
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 26-07 04:59
Ik gebruik nu 2jaar de M28U (met monitor arm) en het is in mijn ogen een goede gaming monitor voor een zeer schappelijk prijs vergeleken met de andere op de markt (goedkoper dan mijn eerste 4K scherm 60Hz).

Voor Curve of niet, kan je niet op een mening of ervaring van een ander afgaan. De een vindt het geweldig de andere niet (heb je een curved tv?). Probeer je G7 uit en stuur hem tijdig terug als het niet bevalt. Suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:33
Ik heb hier een 32” 4K-monitor staan en dat werkt prima. (15” FHD laptop eronder/ervoor en nog een 27” 1440p ernaast.

Ik werk zakelijk veel met Excel en cellen die niet recht zijn, lijkt me echt erg vervelend, zeker in combi met een plat laptopscherm erbij. Maar zeker weten doe ik dat niet, niet zelf ervaring ermee.

Ik vind die 32” prima plat, ik kan me voorstellen dat in games een curved scherm wat meer het gevoel geeft dat je in de game zit.

Maar ik had al een 27” en ik vond/vind oppervlakte voor mijn werkzaamheden belangrijker, vandaar de 32”.

Als ze eens met een goed ~45” 5120x2160-scherm op 120+ hz komen, dan zou ik wel switchen en dan ook naar curved, want dan wordt het echt wel heel breed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgijsen
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-09 13:20
Curved is zalig, zeker bij een breder/groter scherm.
Had eerst een vlak 34 inch ultra wide, de curved versie is veel aangenamer om op te werken.

En in excel heb je zeker geen last van "kromme" cellen.
Pagina: 1