Geen beeld op Nest Hub bij aanbellen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisB
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 05-06-2023
Goedemorgen, ik heb een Nest hub (2e gen) en een Google Doorbell.
Deze zijn in mijn ogen correct geïnstalleerd.

Echter, bij aanbellen heb ik geen direct beeld op de Hub. Wel een mededeling dat er iemand voor de deur staat. Ook zie ik geen beeld wanneer ik Google vraag deze te streamen. Wat kan het probleem zijn?

Zowel de Hub als de Doorbell heb ik diverse keren al een reset gegeven en opnieuw geïnstalleerd.

Gr Chris.

[ Voor 9% gewijzigd door ChrisB op 14-05-2023 09:10 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:07
Ik heb dit ook ineens. Ben heel erg benieuwd of en hoe je dit hebt opgelost.
Ik heb gewoon beeld als ik vanuit de hub naar het menu ga en op video druk. Maar zodra ik de best deurbel indruk : camerafeed is niet beschikbaar

Heb inmiddels de best deurbel en Hub ookal een factory reset gegeven. Alles binnen mijn netwerk (switch, APs) herstart etc etc

[ Voor 22% gewijzigd door Pimmetje651 op 20-07-2023 19:34 ]

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasja88
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 26-07-2023
Hier hetzelfde probleem.

Ik krijg wel een melding op mijn telefoon, dus het kan m.i. geen wifi probleem zijn.
Ik heb een hub (1e gen.) vlak bij de deurbel en een hub (2e generatie) twee etages hoger.
Bij geen van beide kan ik zien wie er voor de deur staat.
Mijn melding is ook: "camera feed is niet beschikbaar".

Is er iemand die weet wat ik moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron71
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 14:15
Ik volg. Hier sinds een aantal dagen ook geen beeld meer na het aanbellen. Wel als je het handmatig of via spraak commando doet. Ik heb 2 hubs die het beeld weer zouden moeten geven, maar laat het op beide niet meer zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depiet
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 24-07-2023
Bij mij exact hetzelfde
Geen beeld bij aanbellen wel geluid.
Hoop dat het snel opgelost wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasja88
Ik ben al 2 dagen met Google heen-en-weer aan het mailen, maar nog niet tot een oplossing gekomen.
Één ding is voor mij wel duidelijk: het probleem zit bij Google en niet bij de gebruiker(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMvdG
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23-02 13:50
Hier hetzelfde probleem al een aantal weken. Ben benieuwd naar de oplossing of Google komt automatisch met een update

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pasja88
Na 3 dagen met Google heen-en-weer aan het mailen en uiteindelijk een hele aardige medewerker ben ik eruit.
Wat ik al dacht: het is "a world wide problem" En het wachten is op een nieuwe update.
Heel vervelend maar ik weet nu in ieder geval dat het niet aan mijn apparatuur ligt.
Hopelijk dat het binnen niet al te lange tijd is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VW-Arjan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:39

VW-Arjan

★★★★★

Was mij nog niet opgevallen, want op de telefoon werkt het wel gewoon.

Zijn er nog mensen die TuneIn gebruiken op de Hub?
Die is tegenwoordig mega traag met opstarten. Wellicht wordt dat in dezelfde update ook verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennn
  • Laatst online: 28-07-2023
Zucht, hier hetzelfde probleem. Hopen dat google dit snel oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willyvdv
  • Laatst online: 29-07-2023
Idd hoop dat Google het snel oplost dat er snel een nieuwe update komt. Zodat we weer zien wie er voor de voordeur staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuk.isbouts
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 31-05-2024
Ik zie geen verdere meldingen meer, is dit probleem nog actueel? Mijn Nest Hub toont ook geen beeld, alles heeft de laatste update.

• marc36
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-05-2024
Bij mijn ma precies hetzelfde. Geen beeld op de gen 2 Hub, wel op haar iPhone. Alles al 100x gereset en opnieuw opgestart. Daarna werkt het kort en al gauw geen beeld meer.

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:59

TommieW

Numa numa.

Het zou mij niet verbazen als dit een probleem is waar je als eindgebruiker weinig aan kan doen. Het enige wat ik kan verzinnen is dat je kan controleren of alle devices in hetzelfde broadcast domain zitten.

Ik heb een Nest Mini en een Nest Hub. Met enige regelmaat heb ik dat sommige features een tijd consistent slecht werken totdat er blijkbaar een update is gepusht en alles magisch weer werkt. Wat je wel kan proberen is feedback te geven: https://support.google.co...=GENIE.Platform%3DAndroid Natuurlijk als een persoon dit doet heeft het weinig zin, maar als er van diverse gebruikers meerdere meldingen komen dan zou je hopen dat Google er iets mee doet.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luuk.isbouts
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 31-05-2024
Na contact gehad te hebben met Google is ons aangeraden om de taal van de Google Assistent in te stellen op English - United States.

In de Home-app ga naar instellingen > instellingen van de Assistent > meerdere instellingen > Talen > zet de taal op English - United States. (Gebruik je meerdere talen, verwijder ze dan). Controleer als de Hub in het Engels reageert, probeer 'Hey Google, show live feed?' te zeggen. Werkt het, zet dan de taal weer terug naar Nederlands en probeer het opnieuw.

Vooralsnog werkt dit voor ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luttigol
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 23-01 11:21
Hallo

Wij hebben sinds een maand een Google Nest Hub 2e generatie + Google deurbel (batterij).
Ik ben vrij nieuw met smartphone spullen, vandaar deze vraag:

De Nest vlot geïnstalleerd.
De deurbel is ook aangesloten (ook aan de bestaande kabeltjes van de bel binnen), en op onze smartphone krijgen we melding als er iemand is/aanbelt. Maar we krijgen geen melding of geluid op de Nest hub.
Ik kan die daarop terugvinden, en de uitleg die ik online terugvond (https://support.google.com/googlenest/answer/7672451?hl=nl) lukt ook niet.
Ik krijg die optie niet zoals je kan zien op de foto’s hieronder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lDNCdrEUJ7HHHq_JNaarg-_IYuM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jBII3IY0j5g9aJE8VWGzGCb8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PTwilUOHcvWmC1gww3H-RpyNUeg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ci6sNQ0FLCBX7wgBlgK1EBUQ.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand die raad weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTommie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:32

TTommie

Het leven is een pijpkaneel...

Als ik het zo bekijk zou ik opzoek gaan naar de optie batterijbesparing en die uitzetten…

Mr. T.

• luttigol
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 23-01 11:21
Helaas, batterijbesparing uitzetten heeft geen effect.
Ga het dit weekend nog eens volledig opnieuw installeren.

• GPM1987
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 07-03 18:20
Hier ook probleem.

Alleen de camera gaat zelfs offline.
Kan de camera dan niet gebruiken geen opgeslagen beeld of audio.
Wel gaat signaal naar binnen goed, dus geeft wel aan dat er iemand voor de deur staat.
Ene keer doet die het wel andere keer niet, lijkt willekeur..
Mocht die offline gaan, is die binnen 2 minuten terug online..
Pagina: 1