Toon posts:

DVD via netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dit is misschien een hele domme vraag, maar aangezien ik nog nooit een dvd speler heb gehad:

Is het mogelijk, als ik m'n DVD speler share op PC 1, om een DVD af te spelen via PC 2 (via het netwerk)?

of wil een dvd software-speler directe toegang tot de DVD speler?

En nog een klein vraagje: zou een celly 466 dat trekken? (pc 2 dus)

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:18

Richard

Kuru Kuru Kururin

Op zondag 02 september 2001 15:04 schreef Lexxie het volgende:
Ok, dit is misschien een hele domme vraag, maar aangezien ik nog nooit een dvd speler heb gehad:
Domme vraag is dit zeker niet

Is het mogelijk, als ik m'n DVD speler share op PC 1, om een DVD af te spelen via PC 2 (via het netwerk)?
Ja, het is uiteindelijk niets anders dan het sharen van een CD-Rom

of wil een dvd software-speler directe toegang tot de DVD speler?
Ik denk het niet, bij PowerDVD kan je wel kiezen voor bestandmodus i.p.v. schijfmodus en dan kan je ook op het netwerk een DVD-speler pakken.

En nog een klein vraagje: zou een celly 466 dat trekken? (pc 2 dus)
Denk het wel, maar ik zeg niets zeker
Suc6 verder.

20*350ZO45°

• Alpine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 21:22

Alpine

Twisted animator

Ik heb 't zelf ooit eens geprobeerd maar het resultaat was dat 't beeld enorm langzaam ging en het geluid was wel redelijk maar daar heb je dan niet vel aan als het beeld 1 frame in 4 sec. gaat. Maar ik weet niet zeker waar het aan lag.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt,

het zit nl zo: m'n eigen PC waarin ik binnenkort een DVD speler wil hangen heeft geen tv-out, de PC van m'n vriendin wel, en die zit aangesloten op de TV in de huiskamer. ik kan wel die DVD speler in de bak van m'n vriendin gooien, maar dat vind ik zonde :)

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08 07:28
hmmm zou je dat op een goed (3com) 100mbit netwerk met een goeie switch en weinig ander verkeer niet kunnen doen ? Een Divx gaat prima, maar da's natuurlijk minder bandbreedte vanwege hogere compressie. Interessant project, ik ga het volgende week eens proberen.

Wat betreft de DVD TV uitgang, pleur er een real magic HW+ kaartje in en je hebt echt perfect TV beeld via een gewone tulp en S-VHS uitgang ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm nu je het zegt, hoeveel meg per sec spuugt een dvd speler uit? ik heb wel een goed 100mbit netwerkje daar niet van (3com idd :) )

Verwijderd

1-speed DVD is 1,13MB/s ofzo dacht ik, oftewel een 100Mbit netwerk vereist.

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-08 16:59
Kijk hier eens bij Videolan daar hebben ze misschien wat je zoekt.

[edit:typo]

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
-> Van: [forum=11] -> Naar: [forum=19] :).

• oVRoM
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik denk het niet, bij PowerDVD kan je wel kiezen voor bestandmodus i.p.v. schijfmodus en dan kan je ook op het netwerk een DVD-speler pakken.
Waar kun je dat vinden dan? Heb het net getest, maar ik kan behalve lokaal niets vinden...
FreeDVD pakte na de installatie meteen schijf G (de gedeelde DVD speler), en na play hoorde ik geluid :)
Beeld was echter behoorlijk gescrambeld en groen enzo. Na nog een keer opstarten vond ie de G drive ook niet meer, pakte gewoon z'n eigen drive ofzo (bij files on disk stonden alleen freedvd.exe en .txt enzo). Ook geen succes dus. Ben nu dat VideoLAN aan het downen, kijken of dat wat is :)

Verwijderd

Een netwerk is te langzaam om realtime DVD beeld en geluid door heen te pompen. Je hebt dus rare strepen zwak geluid e.d.

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-08 23:38

scorpionv

This space for rent

Bron:http://www.dvddemystified.com/dvdfaq.html
DVD video is usually encoded from digital studio master tapes to MPEG-2 format. The encoding process uses lossy compression that removes redundant information (such as areas of the picture that don't change) and information that's not readily perceptible by the human eye. The resulting video, especially when it is complex or changing quickly, may sometimes contain visual flaws, depending on the processing quality and amount of compression. At average video data rates of 3.5 to 5 Mbps (million bits/second), compression artifacts may be occasionally noticeable. Higher data rates can result in higher quality, with almost no perceptible difference from the master at rates above 6 Mbps. As MPEG compression technology improves, better quality is being achieved at lower rates.
Ofwel als de videostream rond de 6Mbit/s zit moet het gemakkelijk te doen zijn over een 10Mbit/s netwerk. Audio en overhead zullen de capaciteit van het netwerk dan misschien net volledig benutten.

Fun while it lasted: World Community Grid!

• oVRoM
  • Niet online
Ik heb hier een 100mb netwerk, dat zal het probleem niet zijn... Heb trouwens de bestandsmodus van PowerDVD al gevonden. Heb nu wel geluid maar krijg een mooie foutmelding:
DVD-fout
De huidige-weergave modus wordt niet ondersteund.
ga ff de instructies opvolgen (lagere resolutie, kleuren diepte en refreshrate).
Dat VideoLAN werkt ook niet fatsoenlijk, krijg alleen het menu te zien, heel slecht geluid en het menu doet het niet, dus ik krijg de film niet aan de praat :)

Edit:
Nou... Ik heb geluid, niet helemaal DVD kwaliteit, maar wel zo dat het te verstaan is. Beeld is echter groen. Het menu was half scrambelled (?), sommige delen wel te zien andere weer niet. Selecteren ging nog niet zoals bedoelt, ik klikte op 'play movie' (daar in de buurt iig :)), maar dan zat ik opeens in het taal keuze menu. Heb toen een andere VOB file gekozen, en daar dus wel audio maar geen beeld.
Klote dus.

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

Dat groene gedoe komt door de beveiliging. Ik denk dat jij nu gewoon op bestands (VOB) niveau de DVD aan het lezen bent. Het afspeelprogramma denk echter dat dit geripte (lees: decrypted) VOBs zijn, en speelt ze lekker domweg af. Je ziet hetzelfde als je met DVD2AVI een stukje DVD kijkt.

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:24

ThaHandy

Discovery Channel

Op zondag 02 september 2001 17:05 schreef scorpionv het volgende:

[..]

Ofwel als de videostream rond de 6Mbit/s zit moet het gemakkelijk te doen zijn over een 10Mbit/s netwerk. Audio en overhead zullen de capaciteit van het netwerk dan misschien net volledig benutten.
dvd 1 speed = 1.5 mb/s

• oVRoM
  • Niet online
Op zondag 02 september 2001 17:40 schreef scorpionv het volgende:
Dat groene gedoe komt door de beveiliging. Ik denk dat jij nu gewoon op bestands (VOB) niveau de DVD aan het lezen bent. Het afspeelprogramma denk echter dat dit geripte (lees: decrypted) VOBs zijn, en speelt ze lekker domweg af. Je ziet hetzelfde als je met DVD2AVI een stukje DVD kijkt.
Zo'n vermoeden had ik idd al... Maar nu de vraag.. Hoe omzeil ik dit? :)

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

Op zondag 02 september 2001 19:05 schreef oVRoM het volgende:

[..]

Zo'n vermoeden had ik idd al... Maar nu de vraag.. Hoe omzeil ik dit? :)
In die FAQ die ik hierboven al noemde werd VideoLAN als enige mogelijkheid genoemd.

edit:

Je kunt ook met SmartRipper oid de VOB's naar je schijf rippen, maar dat schiet niet op als je ff lekker DVD wilt kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Een goed 100 mbit netwerk kan iets van 7 a 8 meg per sec trekken, denk dat je dan wel vloeiend dvd's erover kan afspelen?

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

Op zondag 02 september 2001 19:15 schreef Lexxie het volgende:
Een goed 100 mbit netwerk kan iets van 7 a 8 meg per sec trekken, denk dat je dan wel vloeiend dvd's erover kan afspelen?
Dat mag ik wel hopen ja, hier draai ik er 2 schermpjes DivX zonder problemen over. Maar DivX is wel meer gecompressed.
Probeer anders eens de VOB's te rippen met SmartRipper en die over het netwerk af te spelen. Dan weet je gelijk of het netwerk en je Celeron snel genoeg zijn.

• oVRoM
  • Niet online
Op zondag 02 september 2001 19:07 schreef scorpionv het volgende:
In die FAQ die ik hierboven al noemde werd VideoLAN als enige mogelijkheid genoemd.
Tja die heb ik ook getest, maar was ook niets... Enniewee, ik heb iig het TV kijken via het netwerk nu wel voor elkaar, ben dus al blij zat :)

Verwijderd

Topicstarter
Sja die celly op pc2 mag die DVD gaan afspelen, pc 1 trapt alleen het dvd bestand door naar pc2.

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08 07:28
Hey dat videolan gedoe is wel interessant,
VideoLAN is a project of students from the École Centrale Paris. Its main goals are MPEG and DVD playing and broadcasting on the campus, but it also features a standalone multimedia player that can read DVDs and MPEG files. It will also eventually support streams from a satellite or from an MPEG2 compression card. VideoLAN is free software, and is released under the GNU General Public License.

Verwijderd

Topicstarter
Dat wel, alleen beetje overkill voor mijn eisen. k'wil niet dat de hele straat kan meegenieten :)
Pagina: 1