Hi all!
Ik ben van plan om zonnepanelen te leggen, maar wil graag nog even validatie dat ik de juiste keuze maak.:fill(white):strip_exif()/f/image/zTVUGXXYsFPEVxbaPlYK4c2e.png?f=user_large)
Foto met noorden naar boven.:fill(white):strip_exif()/f/image/14xZQhVgAX0lPskAFOxChbWK.png?f=user_large)
Momenteel leun ik richting de combinatie Jinko x Growatt voor 1.35 euro/ watt piek.
Gezien dit een simpel dak is, denk ik dat een simpele stringinverter voldoende is.
De verkoper was zeer enthousiast over SolarEdge, maar ik denk niet dat deze inverter mij 1000 euro kan laten terugverdienen.
Bovendien ben ik nog wantrouwig tegenover de set-up met SolarEdge (16 panelen op 1 string, terwijl minimale aantal panelen ook 16 is). Verkoper garandeert dat dit geen probleem is, maar ja ...
Bedankt voor de hulp en advies!
Ik ben van plan om zonnepanelen te leggen, maar wil graag nog even validatie dat ik de juiste keuze maak.
Foto's
:fill(white):strip_exif()/f/image/zTVUGXXYsFPEVxbaPlYK4c2e.png?f=user_large)
Foto met noorden naar boven.
Beschikbare (dak)ruimte
Ruimte is niet per se een issue voor die 16 panelen die ik voorzie.Schaduw
Voorlopig enkel schaduw van een boom, maar die zouden we laten wegnemen.Jaarverbruik
5000 kWhHuidige elektriciteitsaansluiting
3x400V met 40A hoofddifferentieel.Budget en doel
Doel is om een degelijke installatie te krijgen die gewoon goed werkt, maar ook een stuk overgedimensioneerd is met oog op toekomst (elektrische auto onderweg, eventuele vervanging gasketel door warmtepomp etc.). Qua budget kijk ik vooral naar iets goed op vlak van prijs / kwaliteit.Wie gaat het project uitvoeren
Laten uitvoeren.Bijhouden van data
Niet nodig (maar leuke extra).Reeds verkregen offertes
:fill(white):strip_exif()/f/image/14xZQhVgAX0lPskAFOxChbWK.png?f=user_large)
Momenteel leun ik richting de combinatie Jinko x Growatt voor 1.35 euro/ watt piek.
Gezien dit een simpel dak is, denk ik dat een simpele stringinverter voldoende is.
De verkoper was zeer enthousiast over SolarEdge, maar ik denk niet dat deze inverter mij 1000 euro kan laten terugverdienen.
Bovendien ben ik nog wantrouwig tegenover de set-up met SolarEdge (16 panelen op 1 string, terwijl minimale aantal panelen ook 16 is). Verkoper garandeert dat dit geen probleem is, maar ja ...
Regio
Oost-vlaanderenBedankt voor de hulp en advies!