Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-04 14:46

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Topicstarter
De AEG F66600VI1P / 911434303 heeft een lekkage in de opvangbak die error i30 veroorzaakt. De floating sensor schiet in de beveiliging, omdat er dus water in zit.

Nu zie ik 2 slangetjes die gewoon boven de bak hangen.
Nu weet ik niet waar die slangetjes voor zijn
Ik weet ook niet of het oorspronkelijk 1 slang was.

Er ik water uit de slang van de linkerkant die nu in een bakje hangt om te testen.
Ik heb geprobeerd diagrammen te vinden om te weten wat die slangetjes doen en of het eigenlijk 1 slang was die doorbroken is.

Ik heb omcirkeld waar de slang van de rechterkant uitkomt en hangt daar een beetje los ingeklikt.
De linker weet ik niet zeker waar die dus oorspronkelijk was.
Daar sijpelt water uit en dat liep in de opvangbak.

Bovenste foto is rechtsonder. Dan foto ingezoomd waar die slang uit komt. Laatste foto is van de linkerkant.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nL3rMPdqKlcjZgG6PYYeN_H2TUk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kGtZ18gShzwxGHmDXXRCGbU5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E7Tnw9SY4vmz6lSZDTFXUdwbGuU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qCHWcyJdoEQwlAjqQKtSCS7b.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kg58mIL-aENhsubPh9FM9jFSP9Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dz1T5UBrBzfOhW6coZGXLYrj.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand die kennis heeft van deze apparaten en weet wat ze zijn? (Ik probeer even te voorkomen om veel gokkende antwoorden te krijgen, want gokken lukt mij ook (overloop oid? Is er dan een verstopping elders en waar dan?)

Of heeft iemand de tekeningen van dan deze onderdelen van vergelijkbare vaatwassers zodat ik kan zien waar ze heen gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:19
Is vaak de afvoerslang die een miniem klein lek heeft. Vaak op een plek waar die tegen het chassis aan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Topicstarter
pennywiser schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 22:50:
Is vaak de afvoerslang die een miniem klein lek heeft. Vaak op een plek waar die tegen het chassis aan komt.
Ik denk dus dat het het linkerslangetje is. Want er loopt nu met testruns, water in bakje (zie 3e foto) en niet meer in de opvangbak onderin de vaatwasser. Ik denk dus echt dat het water in de opvangbak uit het slangetje komt, ruim 1 cm doorsnede.

[ Voor 17% gewijzigd door Hann1BaL op 13-05-2023 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Dat is toch ook de afvoerslang? Hij komt van de pomp oorspronkelijk zo te zien, maar het lijkt of die doormidden is daar bij de pomp.

Zijn dure krengen dat wel. https://www.partsnl.nl/va...03-00-91143430300-1310933

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Topicstarter
pennywiser schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 22:54:
Dat is toch ook de afvoerslang? Hij komt van de pomp oorspronkelijk zo te zien, maar het lijkt of die doormidden is daar bij de pomp.

Zijn dure krengen dat wel. https://www.partsnl.nl/va...03-00-91143430300-1310933
Als dat de afvoerslang was zou een half liter bakje volgens mij niet moeten volstaan waar net een klein beetje water in zit na een heel programma.

De afvoerslang is ook vast veel dikker. En waar is die rechter slang dan voor?
De kleine diameter van de slang lijkt mij ook wel klein voor afvoerslang. Minder dan 10mm (binnendiameter)

Kijkend naar de video van PartsNL bij die afvoerslang, doet mij nog sterker geloven dat het geen afvoerslang is.

[ Voor 7% gewijzigd door Hann1BaL op 13-05-2023 23:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
Ik kan de grootte verhouding niet goed zien. Dat voordeel heb jij wel als je er naast zit.

Bij een wasmachine heb je vanaf de pomp een dunne afwateringsslang om de pomp volledig te drainen. Dat zou deze slang kunnen zijn. Normaal zit daar een dop op.

[ Voor 15% gewijzigd door pennywiser op 13-05-2023 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Topicstarter
Iemand anders nog een goed idee op de zondagmorgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ariekeeris
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 20-09-2024
Ik heb nu hetzelfde probleem met mijn vaatwasser.
Is er eigenlijk nog een oplossing gevonden voor dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Topicstarter
Ariekeeris schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 20:24:
Ik heb nu hetzelfde probleem met mijn vaatwasser.
Is er eigenlijk nog een oplossing gevonden voor dit probleem?
Helaas was de oplossing een nieuwe vaatwasser. Door de leeftijd van de vaatwasser was het mij niet waard om zoveel te besteden aan een monteur.

Ik heb het helaas niet kunnen repareren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pieterke60001
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 01-02-2024
Ik heb me ook suf gezocht op een gelijkaardig lek bij een FSE63807P. Het water kwam langs het zoutbakje neergedrupt, maar ik zag geen reden. Ik had al eens 10 liter water ingegoten om de dichtheid van de vloerplaat en zoutvataansluiting te testen maar nergens zag ik dan druppels. Het was enkel tijdens het gebruik van de vaatwas te zien.
Na vele keren afzuigen water en deppen met een dweil heb ik dan uiteindelijk de vaatwas gedemonteerd.
Ik heb de zijkanten eraf genomen en hem dan gestart.
En HOERA, gevonden! De montagepunten van de comfortlift (waar volgens mij heel veel kracht op komt) zaten alle 6 los. Even vastzetten met sleutel 17 en het was gefikst. Het geeft geen zin om aan de binnenkant ze bij te spannen, je kan er enkel langs buiten aan.
Als je hem eruit hebt best beide kanten bekijken, hoewel ik geen lek zag rechts zaten deze toch ook los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertjepeer
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 08-04 13:31
Hey,

Ik lees dat de reparatie te duur was en er daarom een nieuwe vaatwasser is aangeschaft.

Weet je toevallig nog/ben je erachter gekomen of die slangetjes nu wel of niet op elkaar hoorden aan te sluiten?

Mijn vaatwasser heeft precies hetzelfde: 2 slangetjes die op elkaar lijken te passen, allebei los. Op precies dezelfde plek. Enige gekke is dat er geen breuklijn te zien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Topicstarter
Nee de vaatwasser heb ik direct laten afvoeren en dus niet verder gekeken naar de oplossing want de oplossing was de nieuwe Siemens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbra
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 20-04 08:43
De 2 geribbelde slangetjes zijn voor de overloop bescherming, (zijn beide aparte slangetjes)
Als het waterniveau in de kuip te hoog wordt, loopt het water via deze geribbelde slangetjes in de bodembak,
de bodem vlotter schakelt dan de afvoer pomp in als er teveel water in de bodembak komt,
dit om een overstroming (in de keuken) te voorkomen,
oorzaak hiervan is 9 van de 10 keer vervuiling van het labyrint en/of de slang naar de kuip,
om de +/- 3 maanden de vaatwasser inwendig reinigen (met reinigingsmiddel) en het
filter na elke wasbeurt schoonmaken kan dit probleem voorkomen,
Ook een vaatwasser heeft onderhoud nodig en daar wordt in veel huishoudens weinig tot
geen aandacht aan besteed, ik kom geregeld vaatwassers tegen die zo ernstig vervuild zijn,
dat schoonmaken zelfs niet meer helpt, ook voor witgoed geld: Onderhoud is behoud.
Pagina: 1