Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:35
Beste allemaal, al een paar jaar zit ik met het idee om de audioinstallatie van mijn PC eens een upgrade te geven, en vandaag is het zo ver. Hieronder een kort overzicht van wat ik op dit moment in huis heb;Ik zou graag jullie advies willen inwinnen om een goede DAC aan te schaffen die de HD 800 goed tot zijn recht laat komen.
Ik luister veelal muziek als achtergrond of zit lekker te gamen. Diep dreunende bas hoeft van mij niet meer, ik hecht meer waarde aan zuiver geluid waarin ook achtergrondgeluid tot zijn recht komt. Een goede surroundervaring is voor mij ook erg belangrijk.

Zelf kwam ik uit op deze - https://www.schiit-europe...gaming-and-music-dac-amp/. In de eerste instantie koos ik voor deze omdat deze 300 ohms aan kan (volgens mij). Verder is het voor mij niet heel duidelijk wat de echte verschillen zijn tussen de modellen in de PW, en of duurder ook beter is (wat ik betwijfel).

Mijn idee is om de geluidskaart de deur uit te doen en de DAC aan te sluiten op het moederbord. Mocht de opstelling bevallen, dan gaat de z906 de deur uit.

Input, feedback, ideeën, zachtjes uitlachen - alles is welkom! Bedankt voor het lezen d:)b

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guyver3636
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:02
Ik heb zelf de Creative Labs Sound BlasterX AE-5 interne kaart die klinkt met mijn HyperX Cloud II heel goed. ik heb voor een interne kaart gekozen omdat je dan met minder kabel te doen heb. Ook gebruik ik de soundblaster kitana dat is ook een aanrader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryoho
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 15-06 12:20
Ik zou eerst eens kijken hoe de HD 800s klinkt via je moederbord, of het hard genoeg is en je dat je geen distortion hoort.

Heb zelf een HD 650, 300ohm / 105.1 dB/V SPL en heb windows op 20% wat luid genoeg is voor mij.

(Moederbord is een Asus PRIME X570-PRO)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-06 19:34

Zenix

BOE!

Ik ben heel tevreden met deze https://www.amazon.nl/Top...-Versterker/dp/B09HBS8SLJ werkt ook perfect met bluetooth.