stabilisatiedoek echt nodig? (kunstgras)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 27-05 22:35
Beste tweakers.

Ik kan maar weinig fora vinden waar deze vraag naar voren komt.

Wij hebben hier een lap kunstgras gehaald, en vroeg me af of stabilisatiedoek/geoliesdoek nu echt nodig is? Voor mij voelt het meer als extra kosten die niet perse nodig zijn (dat zegt mijn gevoel). De onderkant van het kunstgras is al relatief hard en dik.

Wij hebben hier ook een relatief harde grond, en aangezien stabilisatiedoek best prijzig is, vroeg ik me af of het nu echt wat toevoegd? Is bijvoorbeeld door steentjes en schelpen de kans op beschadiging aan je kunstgras ook weer groter als je er geen doek onder legt?

Ik ben erg benieuwd hoe eventuele ervaringen zijn en of ik wat geld in mijn zak kan houden :)

Ik dacht zelf dat als er toch ooit een verzakking of een put komt, dat je dan het kunstgras oprold en de put/deuk weer wat opvult met zand.

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wm1234
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 15:50
Ik ben geen expert maar vorig jaar voor het eerst een kunstgras mat gelegd van stevige kwaliteit zonder ondermat met zand en een stevige bodem.

De mat ligt een jaar later nog steeds netjes maar soms met een klein kuiltje, die je zou weer zou kunnen opvullen.

Vooral belangrijk is dat je een zand laag eronder hebt liggen vanwege waterafvoer, die je flink aanstampt met een machine (stampen met je voeten is niet genoeg). Dat heb ik niet gedaan maar daardoor krijg je het nog iets strakker.

Stabilisatie doek zal het misschien nog iets beter krijgen maar een een bobbeltje hier valt amper op en daar heb je bij normaal gras ook last van. Ook wordt het wel heel kunstmatig als het zo strak ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15:02
Sommigen zullen het ideaal vinden, anderen zijn blij om geld te besparen.

Ik zie het al voor 3 euro per vierkante meter te koop?

Even oprollen werkt ook niet zo, want het kunstgras zit als het goed is in de grond verankerd?

Dan is de vraag best simpel: hoeveel heb je er voor over om achteraf niet te denken 'shit, had ik nou maar wel stabilisatie doek gebruikt bij aanleg in plaats van dat ik het achteraf helemaal opnieuw moet gaan doen'?

En als je het doek neerlegt en het blijft recht dan kan je voor jezelf er vanuit gaan dat het door het stabilisatie doek komt :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rowwan
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:07
Ben ook geen expert, maar heb het jaren geleden LATEN aanleggen. Toen heb ik zelf ook de vraag gesteld over zo'n doek, maar zij deden het af als geldklopperij en onnodig.

Nooit problemen ondervonden..