Wakkere mensen op het werk.

Pagina: 1
Acties:
  • 3.046 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1883242

Topicstarter
Hebben jullie ook "wakkere" mensen op de werkvloer die de hele dag over niets anders kunnen praten dan uiteenlopende controversiële topics om via extreme omwegen een of ander specifiek punt te bekrachtigen of hun bevestiging te zoeken bij anderen?

Van het type zó wakker dat ze van oververmoeidheid klokken horen luiden maar niet weten waar of hoe een klepel hangt?

Hoe gaan jullie hier mee om?
Ik vind het bijvoorbeeld extreem lastig om mij er niet uiteindelijk in te mengen om peace of mind of een meer inhoudelijke/inzichtelijke en eerlijkere en werkbare werkvloer te willen bewerkstelligen.
Al is het maar om zo'n verhitte discussie tot een punt te brengen in plaats van ze, als een stel OCD-ers, in rondjes te zien lopen van zelfverheerlijking en zelfbevestiging tot géén doel.

Het is extreem onproductief en het zijn ook vaak mensen die zelf de kantjes er vanaf lopen, een negatieve pessimistische low effort houding er op na houden, verdeeldheid brengen en geen teamplayers zijn.
Soort van "ons tegen de rest".

Het zou hooguit in de pauze moeten kunnen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Groot gelijk.

Jack neemt gelijk pauze.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als je er last van hebt, het aangeven of bespreken met hen of de leidinggevende? Op het werk heb ik er niet echt last van, maar de gemiddelde leeftijd is bij ons vrij hoog, waardoor de karakters wat norser zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
CH4OS schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 12:17:
Als je er last van hebt, het aangeven of bespreken met hen of de leidinggevende? Op het werk heb ik er niet echt last van, maar de gemiddelde leeftijd is bij ons vrij hoog, waardoor de karakters wat norser zijn.
Dit is een heel lastige voor een leidinggevende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

@Anoniem: 1883242 Want? Als jij er hinder van ondervindt kan jij toch ook minder effectief jouw werk doen? Dan lijkt het mij dat er prima iets aan te doen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:44

Thompson

Beeromaniac

Anoniem: 1883242 schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 12:20:
[...]

Dit is een heel lastige voor een leidinggevende.
Klopt, maar daarom zijn ze ook leidinggevende met als het goed is ditto salaris; meer verantwoordelijkheid en dus soms ook lastige kwesties oplossen.

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
CH4OS schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 12:21:
@Anoniem: 1883242 Want? Als jij er hinder van ondervindt kan jij toch ook minder effectief jouw werk doen? Dan lijkt het mij dat er prima iets aan te doen valt.
Pragmatisch gezien zou je kunnen stellen dat deze "enkeling" maar moet verkassen.
Maar zo zit het natuurlijk niet in elkaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The_BoKmeester
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16-03-2024
Het is weekeind :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-05 12:25
Anoniem: 1883242 schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 12:23:
[...]

Pragmatisch gezien zou je kunnen stellen dat deze "enkeling" maar moet verkassen.
Maar zo zit het natuurlijk niet in elkaar.
Dat is aan je leidinggevende om uit te vogelen. Dat iets lastig is, lijkt me geen goede reden om het maar niet bij je leidinggevende aan te geven.

The devil is in the details.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Het duurde mij even om tot de conclusie te komen dat je het hebt over "woke" mensen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

@Anoniem: 1883242 Is verkassen dan de enige optie? Paal en perk stellen wanneer zulke discussies kunnen lijkt mij niets mis mee? Of op een andere plek gaan werken (fysiek).

[ Voor 15% gewijzigd door CH4OS op 13-05-2023 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hahn schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 12:24:
[...]

Dat is aan je leidinggevende om uit te vogelen. Dat iets lastig is, lijkt me geen goede reden om het maar niet bij je leidinggevende aan te geven.
Laten we er voor het nut vanuit gaan dat jij en ik leidinggevend zijn?
Is wel héél gemakkelijk weg wuiven zo :D
CH4OS schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 12:24:
@Anoniem: 1883242 Is verkassen dan de enige optie? Paal en perk stellen wanneer zulke discussies kunnen lijkt mij niets mis mee? Of op een andere plek gaan werken (fysiek).
Precies dit dus.
Het lastige is dus dat je dan een tweedeling creëert, bepaalde chat mag wel, ander weer niet.
Hier nemen mensen een aanstoot aan.
Chat in het algemeen verbieden? Voor en nadelen.

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 1883242 op 13-05-2023 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:37
(jarig!)
Wat ik veelal voel bij zulke dingen : je hebt vast tijd te veel , of er wordt te veel tijd aan gegeven/ vrijgemaakt omdat het een negatief signaal zou zijn om de desbetreffende persoon aan te spreken hierop . Resultaat is dat er dus effectief niks me gebeurd(wel natuurlijk als het echt niet kan kan :+ ) maar het blijft maar doorlopen die lekkende kraan ....

Ik ben lekker aan het werk , laat me met rust en laat me mijn werk doen :)

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Anoniem: 1883242 schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 12:26:
[...]

Laten we er voor het nut vanuit gaan dat jij en ik leidinggevend zijn?
Is wel héél gemakkelijk weg wuiven zo :D
Jij hebt een probleem, en jouw leidinggevende wordt letterlijk betaald om ervoor te zorgen dat jij je werk zo goed mogelijk kan doen. Praat met je leidinggevende over je probleem, ook al is het een lastig probleem. Wat is daar gek aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hahn schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 12:28:
[...]

Jij hebt een probleem, en jouw leidinggevende wordt letterlijk betaald om ervoor te zorgen dat jij je werk zo goed mogelijk kan doen. Praat met je leidinggevende over je probleem, ook al is het een lastig probleem. Wat is daar gek aan?
Nee hoor, niet gek. Prima dat jij met dit soort problemen bij een meerdere terecht kunt.
Geen daadwerkelijke oplossing op zich natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Anoniem: 1883242 schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 12:26:
Precies dit dus.
Het lastige is dus dat je dan een tweedeling creëert, bepaalde chat mag wel, ander weer niet.
Hier nemen mensen een aanstoot aan.
Chat in het algemeen verbieden? Voor en nadelen.
Negeren en het verder opkroppen is sowieso de oplossing niet. Tenzij je het makkelijk naast je zou kunnen neerleggen. Maar gezien je ook zegt jezelf er in te mengen om het niveau van de discussie goed/hoog te houden, lijkt me dat van niet. Dan lijkt het mij beter om het aan te geven, bij de collega of de leidinggevende.

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 13-05-2023 12:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Anoniem: 1883242 schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 12:31:
Nee hoor, niet gek. Prima dat jij met dit soort problemen bij een meerdere terecht kunt.
Wat wil je nu met dit topic dan? We denken met je mee, de meesten geven (indirect) aan om het aan te geven en vervolgens zie je dat niet als oplossing?

[ Voor 17% gewijzigd door CH4OS op 13-05-2023 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
CH4OS schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 12:33:
[...]

Negeren en het verder opkroppen is sowieso de oplossing niet. Tenzij je het makkelijk naast je zou kunnen neerleggen. Maar gezien je ook zegt jezelf er in te mengen om het niveau van de discussie goed/hoog te houden, lijkt me dat van niet. Dan lijkt het mij beter om het aan te geven.
Uiteraard niet om olie op het vuur te werpen en zelfs helemaal niet in die zin.
Maar een punchline voor perspectief, zelfinzicht en bedaring.
Helaas een tijdelijke oplossing - sommigen willen de werkelijkheid, zichzelf, ook niet zien.
Achtervolgingswaan, grootheidswaan, complotdenken en andere psychosen zijn helaas niet eenvoudig op te lossen.

Maar er moet een oplossing zijn om het op het werk werkbaar te houden.
Je kunt het niet verbannen en je kunt je werktijd ook niet besteden aan een sociaal mozaïek verlijmen.
CH4OS schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 12:34:
[...]

Wat wil je nu met dit topic dan? We denken met je mee, de meesten geven (indirect) aan om het aan te geven en vervolgens zie je dat niet als oplossing?
Benieuwd naar ervaringsdeskundigen en wat mensen met verstand van zaken kennen en kunnen ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 1883242 op 13-05-2023 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Je kunt toch afspraken maken wanneer zoiets wel of niet kan? Maar zolang jij niet aangeeft dat je hinder van die discussies ervaart, gebeurt er sowieso niets.

[ Voor 44% gewijzigd door CH4OS op 13-05-2023 12:41 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:08

Barrycade

Through the...

Tjeez ken je ook van die mensen die zo moeilijk communiceren op de werkvloer dat je denkt, ja ik hoor een boel Nederlandse woorden, maar wat is nu precies het punt dat ze willen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Barrycade schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 12:40:
Tjeez ken je ook van die mensen die zo moeilijk communiceren op de werkvloer dat je denkt, ja ik hoor een boel Nederlandse woorden, maar wat is nu precies het punt dat ze willen maken?
Hahah _/-\o_ ;w

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Bedoel je ‘wakker’ in de zin van al die conspiracy theorieën? In dat geval zou ik vriendelijk vragen om het daar in de pauze over te hebben omdat het afleidt, je er niet over in discussie wil en dat dat beter is voor de sfeer. Bepaalde dingen bespreek je maar lekker in de kroeg of op Reddit. Als het échte conspiracy gekkies zijn gaan ze vanzelf op de illuminati/rotschild/lizard people toer en dan kun je zeker wel laten ingrijpen door je leidinggevende.

Of anders, lekker meedoen en zelf de meest wilde verhalen verzinnen. Wist je al dat vogels niet echt zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Topicstarter
Kurkentrekker schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 12:42:
Bedoel je ‘wakker’ in de zin van al die conspiracy theorieën? In dat geval zou ik vriendelijk vragen om het daar in de pauze over te hebben omdat het afleidt, je er niet over in discussie wil en dat dat beter is voor de sfeer. Bepaalde dingen bespreek je maar lekker in de kroeg of op Reddit. Als het échte conspiracy gekkies zijn gaan ze vanzelf op de illuminati/rotschild/lizard people toer en dan kun je zeker wel laten ingrijpen door je leidinggevende.

Of anders, lekker meedoen en zelf de meest wilde verhalen verzinnen. Wist je al dat vogels niet echt zijn?
De beste/leukste tot nog toe _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Anoniem: 1883242 schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 12:11:
Hebben jullie ook "wakkere" mensen op de werkvloer die de hele dag over niets anders kunnen praten dan uiteenlopende controversiële topics om via extreme omwegen een of ander specifiek punt te bekrachtigen of hun bevestiging te zoeken bij anderen?

[...]
Al eens in de spiegel gekeken...?

O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Fiber schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 12:54:
[...]

Al eens in de spiegel gekeken...?

O-)
Haha, zo toch?
https://wp-media.patheos..../81/2020/12/Narcissus.jpg

Maar serieus, uiteraard ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Woke heeft niets met conspiracy theorists te maken. Dat zijn zo ongeveer de 2 uitersten op de schaal. Woke is meestal links en de anti-woke/pro conspiracy (extreem) rechts. Zoals Trump/NRA aanhangers woke mensen niet leuk vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
mrmrmr schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 13:02:
Woke heeft niets met conspiracy theorists te maken. Dat zijn zo ongeveer de 2 uitersten op de schaal. Woke is meestal links en de anti-woke/pro conspiracy (extreem) rechts. Zoals Trump/NRA aanhangers woke mensen niet leuk vinden.
Ze hebben wel gemeen dat ze niets op de werkvloer te doen hebben, ga daar maar in je vrije tijd over kakelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:08

Barrycade

Through the...

Maar serieus, heb je het nu over Woke mensen die dus als minderheid tegen problemen aanlopen en daar op de werkvloer over praten. Of zijn het dus mensen die in de antivax, anti-overheid, de anti-schapen groep vallen?

Denk als je je zo ongemakkelijk voelt (afgezien van welke groep het nu echt betreft) dat je wellicht niet op de juiste plek of bedrijf zit.

Maar je communiceert zo indirect dat er weinig touw aan vast te knopen valt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-05 12:29
Wat is 'wakker' dan volgens jou? Want nu heeft niemand volgens mij enig idee wat je bedoeld.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Barrycade schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 13:06:
[...]

Maar serieus, heb je het nu over Woke mensen die dus als minderheid tegen problemen aanlopen en daar op de werkvloer over praten. Of zijn het dus mensen die in de antivax, anti-overheid, de anti-schapen groep vallen?

Denk als je je zo ongemakkelijk voelt (afgezien van welke groep het nu echt betreft) dat je wellicht niet op de juiste plek of bedrijf zit.

Maar je communiceert zo indirect dat er weinig touw aan vast te knopen valt.
Mwah, het wast nogal in elkaar over waarbij alles voor het gemak met de dooddoener "jij bent gewoon niet wakker genoeg" is afgedaan.
Dus om niet in de discussie te vervallen gaat het meer om het principe en in het algemeen.
Zo zwart en wit zijn mensen niet.

Denk dat de meesten dat er prima uit pikken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ozzie
Anoniem: 1883242 schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 13:17:
[...]

Mwah, het wast nogal in elkaar over waarbij alles voor het gemak met de dooddoener "jij bent gewoon niet wakker genoeg" is afgedaan.
Dus om niet in de discussie te vervallen gaat het meer om het principe en in het algemeen.

Denk dat de meesten dat er prima uit pikken.
Ik heb echt serieus nog nooit iemand horen zeggen 'jij bent gewoon niet wakker genoeg', behalve als iemand nog een beetje slaperig is, dus ik heb geen idee wat je bedoeld.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het feit dat we "vrijheidf van meningsuiting" kennen wil niet zeggen dat iedereen overal maar zijn mening kan en mag verkondigen of dat iedereen maar naar die mening moet luisteren.

Als iemand mij er op wil wijzen dat de aarde toch echt plat is, voor de n+1e keer dan krijgt die wel het verzoek om dat aan de andere kant van de deur te vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ozzie schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 13:19:
[...]

Ik heb echt serieus nog nooit iemand horen zeggen 'jij bent gewoon niet wakker genoeg', behalve als iemand nog een beetje slaperig is, dus ik heb geen idee wat je bedoeld.
Dan heb jij in dat opzicht een andere werkvloer dan ik en anderen. Raar hoor ;)
Waar zal dat aan liggen denk jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:00
Barrycade schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 13:06:
[...]
Maar serieus, heb je het nu over Woke mensen die dus als minderheid tegen problemen aanlopen en daar op de werkvloer over praten.
In mijn beleving zijn 'woke' mensen juist degenen die zelf niet onder een minderheid vallen maar wel plaatsvervangend offended raken, of een slachtofferrol aannemen, in naam van minderheden die daar vooral ook niet om gevraagd hebben. Ik denk dat wanneer je als minderheid bijvoorbeeld aangeeft dat je racisme meemaakt je niet 'woke' bent, maar een slachtoffer.

Over wat voor soort 'woke' ook gesproken wordt; je kunt prima bij je manager neerleggen dat het gedrag van collega's je productiviteit negatief beïnvloedt. Op de werkvloer kun je het prima hebben over wat je in het weekend hebt gedaan of over wat je hobby's zijn, maar zwaar beladen onderwerpen, politiek, maatschappelijke problematiek, persoonlijke/religieuze overtuigingen et cetera hoort daar gewoon niet bij. Zeker niet als er constant naar bevestiging gezocht wordt, de discussie geforceerd wordt en de onderwerpen je dus opgedrongen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ozzie
Anoniem: 1883242 schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 13:21:
[...]

Dan heb jij in dat opzicht een andere werkvloer dan ik en anderen. Raar hoor ;)
Waar zal dat aan liggen denk jij?
Geen idee, wat voor werk doe je? Overigens ook buiten de werkvloer, heb ik dat nog nooit gehoord.
Maar is het nou zo moeilijk om gewoon uit te leggen wat je bedoeld?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-05 12:08
Ik ben geen leidinggevende maar heb wel een senior positie. Het maakt mij niet uit in welk "kamp" iemand zit, als dit soort discussies ontstaan en ze dreigen te ontsporen of duren simpelweg te lang grijp ik gewoon in. Dat kan vaak heel eenvoudig met "zo, en nu weer aan het werk mensen!".

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ozzie schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 13:23:
[...]

Geen idee, wat voor werk doe je? Overigens ook buiten de werkvloer, heb ik dat nog nooit gehoord.
Maar is het nou zo moeilijk om gewoon uit te leggen wat je bedoeld?
Het dwangmatig over complotten praten, de economie en alles toeschrijven aan één of ander super-evil, sociale en politieke problematiek afdoen aan een "deep state", educatie als massacontrole, chemtrails, flat earth, noem maar op.

Het maakt niet zozeer uit wat, specifiek.
Het gaat om een bepaalde houding, een psychologische noodzaak, zoals angst en erkenning, bruggend aan trots, het gedrag en gevolgen die een werkvloer en werktijd verzieken.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 1883242 op 13-05-2023 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Anoniem: 1883242 schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 13:29:
[...]

Het dwangmatig over complotten praten, de economie en alles toeschrijven aan één of ander super-evil, sociale en politieke problematiek afdoen aan een "deep state", educatie als massacontrole, chemtrails, flat earth, noem maar op.

Het maakt niet zozeer uit wat, specifiek.
Het gaat om een bepaalde houding, een psychologische noodzaak, zoals angst en erkenning, het gedrag en gevolgen.
Is dat niet eerder een typisch 'red pill x conspiracy theory' verhaal? i.e. iemand die ietsjes te diep in het glaasje van 4chan & facebook wappies heeft gekeken

[ Voor 4% gewijzigd door Lanfear89 op 13-05-2023 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Lanfear89 schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 13:32:
[...]

Is dat niet eerder een typisch 'red pill x conspiracy theory' verhaal? i.e. iemand die 4chan ietsjes te zere neus neemt..
Onder anderen.
Ik denk dat de meesten mensen zich niet zwart of wit aan groepering toeschrijven.
Zo zwart/wit zijn er weinigen en iedereen heeft natuurlijk gelijk denkt men.
Toch leunt het enorm sterk op de ons/ik tegen x.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 1883242 op 13-05-2023 13:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:36

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Is de meer gangbare term niet 'wappie', in plaats van wakker?
Wakker bedoelen de meesten, ik schat zo'n 99,9%, dat ze hun ogen open hebben en aanspreekbaar zijn

Maar goed, 'dit heeft nu lang genoeg geduurd, laten we met zijn allen maar weer aan het werk gaan!'

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:04
Jij bent in de war met wappies. Dat is hoe we mensen noenemen die Corona nep vinden, de maanlanding niet geloven en de aarde plat vinden. En oja, de belangrijkste: de schuld voor alles wat fout gaat persoonlijk en in hun omgeving ligt aan iemand/iets anders.

‘Woke’ (schijnbaar wilde je het heel graag in NL doen) heeft hier niets mee te maken. Woke is een beweging waarbij je meer oog hebt en inleeft in minderheden en zaken die onderbelicht zijn voor de meerderheid. Gaat over oog hebben voor racisme, milieubewustzijn, bekommeren om ongelijkheid etc.

Ik denk dat je te maken hebt met wappies en daar gaat niemand iets aan doen. Die zitten reeds vuistdiep in Youtube konijnenholen en beïnvloed door FvD. Als je je daar aan ergert: zoek een andere baan.

[ Voor 8% gewijzigd door t14wo op 13-05-2023 13:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Tja, al die politieke & conspiray onderwerpen horen ook gewoon niet op de werkvloer. Onderwerpen als woke en wappies waar dergelijke sterke meningen aan hangen zorgen gegarandeerd dat dat de sfeer tussen collega's wordt verpest.

Semi-offtopic anecdote; we gingen langs bij familie elders op de wereld, binnen het gezin lagen de meningen over een aantal onderwerpen met sterke meningen dusdanig uit elkaar dat ze elkaar naar het leven stonden zodra het daar over ging. De oplossing: die onderwerpen komen bewust nooit meer ter sprake. En nu kunnen ze weer als normaal gezin met elkaar omgaan.

En dat moet je ook hebben op je werk, collega blijft collega, geen 'politieke' mede/tegenstander. Direct in de kiem smoren zodra het ter sprake komt

[ Voor 4% gewijzigd door Lanfear89 op 13-05-2023 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Anoniem: 1883242 schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 12:31:
[...]

Ik snap nog steeds niet waarom je het advies wegwuift. Heb je geen leidinggevende die kan helpen?

Indien je die wel hebt, waarom overweeg je het niet eens om het met je leidinggevende te bespreken? Omdat het je probleem niet direct oplost? Je leidinggevende kan je wel helpen met het oplossen, in plaats van dat jij het in je eentje op moet zien te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hahn schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 13:50:
[...]

Ik snap nog steeds niet waarom je het advies wegwuift. Heb je geen leidinggevende die kan helpen?

Indien je die wel hebt, waarom overweeg je het niet eens om het met je leidinggevende te bespreken? Omdat het je probleem niet direct oplost? Je leidinggevende kan je wel helpen met het oplossen, in plaats van dat jij het in je eentje op moet zien te lossen.
Nee hoor, prima advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:14

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dit is geen onderwerp om in AZ te bespreken, maar eerder voer voor AWM. Daarbij komt het wel als een zeer dubieus topic, dus ik sluit hem en je kunt dan een topic openen tegen de geldende voorwaarden

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.