VPN voor Synology Hyper Backup Vault

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-09 00:23
Ik wil graag met een vriend onze Synologies over en weer backuppen via Hyper Backup (Vault). Ik heb zelf in mijn eigen netwerk een wireguard VPN draaien en vroeg me af hoe ik hem via VPN toegang kan geven tot mijn NAS tot de Hyper Backup Vault.

Ik weet natuurlijk wel hoe ik een peer aan moeten maken binnen Wireguard, maar dan heeft hij ip toegang tot mijn gehele interne netwerk en ik wil dit beperken tot de NAS.

Thanks!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:20
Waarom zou je dat verkeer via en VPN willen versleutelen?
Hyperbackup heeft zelf encryptie mogelijkheden dus daar een VPN tunnel aan toevoegen lijkt me overbodig.

De eigen data kun je dan gewoon via Hyperbackup benaderen.

[ Voor 16% gewijzigd door Ben(V) op 13-05-2023 15:01 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-09 00:23
Ben(V) schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 14:55:
Waarom zou je dat verkeer via en VPN willen versleutelen?
Hyperbackup heeft zelf encryptie mogelijkheden dus daar een VPN tunnel aan toevoegen lijkt me overbodig.

De eigen data kun je dan gewoon via Hyperbackup benaderen.
Thanks voor je reactie. Het gaat mij om het feit dat je dan een port op je nas naar buiten open moet zetten. Iets wat ik liever niet doe. Dat is wat je bedoelt neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:20
Voor een Vpn connectie moet je ook een port forwarden.
Dus of je nu een Vpn port of een Hyperbackup port moet forwarden maakt niet veel verschil.

[ Voor 46% gewijzigd door Ben(V) op 16-05-2023 23:48 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.