Beste mensen. Ik heb een Go-box, een apparaatje dat HDMI signaal voorziet van gesproken ondertiteling, speciaal voor blinden en slechtzienden. Dit apparaatje heeft ook een audio usb uit bedoelt om er een koptelefoon dongle op te zetten die er ook bijgeleverd wordt. Dit werkt prima evenals met mijn gelijkaardige Trazan Q1. Beiden krijgen de stroom van de Go-box. Sluit ik op de usb uit een standalone DAC aan dan werkt het niet. Kennelijk wordt er ergens iets geblokkeerd. Het kan zijn dat dit komt omdat er geen stroom wordt gevraagd van de USB uit met een standalone DAC of dat de Go-box op één of andere manier ziet dat er geen dongle op zit. Ik heb getest door een usb hub ertussen te zetten met op de ene de koptelefoon dongle en een andere aansluiting door te voeren naar mijn DAC. Helaas. Weet iemand wat hier aan de hand is en vooral is het op te lossen? Met vriendelijke groeten Eric
Vraag
Alle reacties
Misschien dat er ook geen driver voor is? Ik heb hier ook enkele USB DAC's en die hebben allemaal een driver nodig om te functioneren. Daar die 'Go-Box' gewoon een computer zal zijn, mogelijk heeft het OS van de Go-Box alleen een driver voor hun eigen simpele usb naar 3.5 inch?
Ok, dat zou het best kunnen zijn. Ik heb een Topping E50 die zonder extra drivers meteen werkte op mijn PC. Ging er eigenlijk van uit dat dongles niks meer zijn dan een DAC met een koptelefoon versterker dar achter. Aangezien mijn Topping eigenlijk het zelfde is dacht ik dat het wel zou moeten werken. Kennelijk niet. Ik heb er nu een HDMI extractor achter en dan ga ik met Toslink naar de Topping, dat werkt maar mis wat functionaliteit van de Go-box.
@Erikson Die topping E50 heeft ook 'gewoon' een driver, maar goede kans dat die ofwel standaard in Windows aanwezig is (in basis of in volledige vorm). Zie o.a. hier voor de laatste driver: https://www.tpdz.net/newsinfo/820095.html
Maar kan dus inderdaad goed zijn dan een driver voor deze hardware in bijvoorbeeld een Go-Box (wat vermoed ik onderwater Linux oid zal zijn) niet aanwezig zal zijn.
Maar kan dus inderdaad goed zijn dan een driver voor deze hardware in bijvoorbeeld een Go-Box (wat vermoed ik onderwater Linux oid zal zijn) niet aanwezig zal zijn.
Ok, bedankt. Had al gezien dat er drivers waren voor op de PC. Op die Go-box direct gaat het dus niet werken. Kann er omheen werken met een HDMI-extractor maar misschien zijn er ook wel USB converters naar digitaal die er op werken. Heel erg bedankt voor je support.