Xbox series x herkent Dolby Atmos (niet meer)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram34
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 30-03 23:57
Lieve mede-Tweakers,

Ik heb de volgende opstelling:
Xbox series X (met Dolby en DTS app)
Philips 55OLED806
Samsung hw-q900t

Allen aangesloten met originele kabel en allen up to date (ook de nieuwste Xbox update).
...

Het volgende probleem doet zich voor. De Xbox zegt dat mijn installatie geen ondersteuning biedt voor Dolby Atmos en DTS:X, terwijl dit wel het geval is. Dit heeft onder mijn vorige Xbox (one X) wel gewerkt. Als ik deze nu aansluit geeft hij ook aan dat er geen ondersteuning is. Nu weet ik dus niet waar het probleem ligt. Qua beeldinstellingen op de Xbox heb ik een mooie groenevinkjeslijst met alle mogelijkheden. 4k, 10 bit, 120hz etc.
...

Qua instellingen staat het geluid van de tv op 'meerkanaals bypass'. eARC detectie -> automatisch. Met deze instelling werken de apps op de TV goed qua sync beeld+geluid. Atmos geluid van bijvoorbeeld Netflix werkt. Als ik het geluid van de TV op 'stereo' of 'meerkanaals' zet herkent de Xbox ineens wel dat er Dolby Atmos beschikbaar is en kan ik dit in de dolby app met succes testen, echter heb ik dan sync problemen bij Netflix. Ondanks dat Dolby Atmos wel beschikbaar is, DTS:X wordt met de door mij uitgevoerde instellingswijziging nog niet herkend.
...

Nu hoop ik heel erg dat ik iets simpels over het hoofd zie en dat iemand mij de gouden tip kan geven zodat alles gewoon werkt zonder dat ik constant instellingen moet gaan wijzigen (wat eigenlijk geen optie is)

Mocht iemand als optie aandragen om de Xbox rechtstreeks aan te sluiten op de soundbar en dan naar de TV, bedankt, maar dit geen optie in verband met het verlies van beeldkwaliteit.

Alvast bedankt voor het meedenken!