Ik ben samen met mijn broer aan het kijken of we ons aan een 3D printer willen wagen. Beide zijn we er helemaal niet in thuis.
Hij zou hoofdzakelijk gebruikt worden om 1/10 scale items voor onze RC crawler hobby te printen.
Kleine dingen zoals deurklinken, lamp behuizingen, spiegels en meer scale accesoires. Of wat groter, zoals een reciever box, zandladders, een bullbar.
Veel groter dan 15x15x15 zal niet nodig zijn. Alleen nu lezen we op het net heel veel verschillende mening.
Resin is beter voor kleine details, maar pla is weer sterker. Ik zag dat bij een resin printer eigenlijk ook een cleaning/curing station nodig hebt.
Dit is een voorbeeld van wat ik zou willen printen:
:fill(white):strip_exif()/f/image/2ULeHKFUaEt8GU6HhMRHc6YH.png?f=user_large)
Dit zijn deurklinken met intern schroefdraad, ongeveer 20mm lang.
We zijn op dit moment alleen naar 2ehands printers aan het kijken.
Voor resin heb ik een Creality ld-002h gezien.
Voor PLA lijkt de Creality Ender 3 V2 de beste prijs kwaliteit te zijn.
De andere kant van het verhaal is, dat we ook geen flauw idee hebben hoe, en hoeveel werkt het is om een 3d model te maken. Welke software is hier voor het beste/makkelijkst?
Hij zou hoofdzakelijk gebruikt worden om 1/10 scale items voor onze RC crawler hobby te printen.
Kleine dingen zoals deurklinken, lamp behuizingen, spiegels en meer scale accesoires. Of wat groter, zoals een reciever box, zandladders, een bullbar.
Veel groter dan 15x15x15 zal niet nodig zijn. Alleen nu lezen we op het net heel veel verschillende mening.
Resin is beter voor kleine details, maar pla is weer sterker. Ik zag dat bij een resin printer eigenlijk ook een cleaning/curing station nodig hebt.
Dit is een voorbeeld van wat ik zou willen printen:
:fill(white):strip_exif()/f/image/2ULeHKFUaEt8GU6HhMRHc6YH.png?f=user_large)
Dit zijn deurklinken met intern schroefdraad, ongeveer 20mm lang.
We zijn op dit moment alleen naar 2ehands printers aan het kijken.
Voor resin heb ik een Creality ld-002h gezien.
Voor PLA lijkt de Creality Ender 3 V2 de beste prijs kwaliteit te zijn.
De andere kant van het verhaal is, dat we ook geen flauw idee hebben hoe, en hoeveel werkt het is om een 3d model te maken. Welke software is hier voor het beste/makkelijkst?
---RAWE CEEK!!!---