Yamaha RX-V685 | Spotify Connect werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenstaman
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-04 13:26
Mijn vraag
Sinds enkele dagen doet spotify Connect het niet meer op mijn Yamaha versterker.

Ik kan wel verbinding maken met de receiver, deze accepteerde dat ook en als afspeel zie ik de track op het display van de receiver, en kan ik ook
Nummers kiezen met de ab van de receiver. Ik
Heb echter geen geluid, en elke track skipt na 10 seconden naar de volgende. gebruik van AirPlay of Bluetooth werkt prima, en spotify los op de telefoon ook. Functies als netradio van de receiver doen het ook normaal.

Ik heb de receiver gereset, het netwerk gereset, en de telefoon gereset, maar
Niets helpt. Een netwerk functionaliteit kan toch niet “stuk” zijn? Iemand een idee wat ik
Nog kan proberen

Relevante software en hardware die ik gebruik
iPhone 12 ios 16.4.1
Yamaha rxv685 met de laatste firmware update

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maesb
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 12-09 13:39
Hi Jeroen. Heb jij al een oplossing gevonden voor het probleem? Ik zit met hetzelfde probleem, met exact dezelfde symptomen. Is wel een Yamaha RX-A3080, dus een iets ander type.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenstaman
Nee tot op heden helaas geen antwoord. Heb de vraag nu uitstaan bij Yamaha, want aan spotify ligt het niet volgens spotify. Die hebben getest en kwamen tot de conclusie dat t gewoon zou moeten werken. Daarnaast doet Connect t wel
Naar bv mijn oled tv. Als ik antwoord krijg laat ik t weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:38

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik heb iets dergelijks eens gehad met mijn Denon, toen bleef de knop van de afstandsbediening hangen door iets teveel stof er in (wie gebruikt dat ding nou helemaal :+ ).
Zit daar een oplossing?

Overigens ook eens zoiets gehad met een bronkeuze die op hol ging, bleek uiteindelijk stof te zijn in de bronkeuzeknop op het apparaat waardoor de knop net niet lekker meer stond. Mocht je bedieningsknoppen op je receiver hebben voor die skip functie zou ik die ook even nakijken / stofvrij maken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBnl
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-08 15:32
Modem al eens ff uitgezet en overnieuw opgestart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:41

TdV

Ik heb dezelfde receiver (685) een het even voor je getest. Hier werkt het vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borsboom
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13-07 18:53
Goedemiddag,
Ik heb sinds kort hetzelfde aan de hand met een Denon systeem bestaande uit soundbar Home 550 en twee draadloze luidsprekers Home 150. Het probleem doet zich alleen voor als de luidsprekers als surround gekoppeld zijn aan de soundbar.
Weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servpage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:08
Lijkt me toch eerder een probleem bij Spotify omdat de skip na 10 sec meer voor lijkt te komen gezien onderstaande link.
https://community.spotify...er-10-seconds/m-p/5530292

Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenstaman
TdV schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 08:58:
Ik heb dezelfde receiver (685) een het even voor je getest. Hier werkt het vlekkeloos.
Ook met die nieuwe firmware update? Heb ook n forumpost op Spotify hierover is nog iemand met het zelfde probleem na een firmware update

[ Voor 8% gewijzigd door jeroenstaman op 14-06-2023 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:41

TdV

jeroenstaman schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 16:58:
[...]

Ook met die nieuwe firmware update? Heb ook n forumpost op Spotify hierover is nog iemand met het zelfde probleem na een firmware update
2.07 staat erop, dat is de laatste versie volgens de site van Yamaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenstaman
Voor diegene die nog geïnteresseerd zijn, heb ik uiteindelijk een oplossing gevonden.
Op de een of andere manier was ik het niet eerder tegen gekomen, maar ik vond op de site van Cambridge audio een post betreffende dit probleem, waarin word aangehaald dat je ipv6 op de router uit moet schakelen waarna het weer naar behoren werkt. Zo gezegd zo gedaan, en het gaat weer als een trein.

Het vreemde is dat ik op gebied van routers e.d. Absoluut niet verder ga dan plug n play, dus naar alle waarschijnlijkheid heeft ipv6 altijd aangestaan. Waarom dit nu plotseling een probleem gaf is mij een raadsel, maar het doet het weer

https://casupport.cambrid...ming-from-Spotify-Connect.

[ Voor 11% gewijzigd door jeroenstaman op 27-06-2023 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monikie
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 26-12-2023
Mijn Yamara receiver was ook niet meer te zie bij spotify. Nadat ik de yamara receiver via Bluetooth had gekoppeld kon ik hem weer gebruik via Spotify.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBnl
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-08 15:32
Goedendag,

Soms helpt het om de receiver een vast ip adres te geven en als DNS server de dns server van google te gebruiken.
Dus DNS1: 8.8.8.8
DNS2 8.8.4.4 als het mogelijk is om een 2e dns in te vullen.

Zie handleiding van de receiver hoe je dit moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pppppp......
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 08-05 06:30
Bij mij valt de verbinding met Spotify naar mijn dure soundbar soms ook weg waardoor ik geen muziek van Spotify kan spelen. De netradio functie werkt wel gewoon.

Ik heb gemerkt dat een reset van de router (stekker er een minuutje uit halen) de boel weer herstelt.
Pagina: 1