Welke Speakers??? Hulp nodig...

Pagina: 1
Acties:
  • 181 views sinds 30-01-2008

• TakutoRadiance
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06 13:34
Ik wil nieuwe boxen kopen, maar weet ff niet zo goed welke, ik wil een mooie diepe en zuivere bas, ook als mijn versterker z8 staat. Ik ben van plan om 500 piek uit te geven eraan per SET!!

Hebben jullie suggesties voor me?
Ik draai voornamelijk House...

versterker JVC RX-150

Thanx in advance,
DJ Nick H. 8-)

Verwijderd

loop bij je audiozaak langs en luister ff..werkt het best altijd.

Ik zou trouwens even doorsparen..

• TakutoRadiance
bedankt skiewiel,

ook wil ik graag dat mensen reageren die er verstand van hebben :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:44

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zondag 02 september 2001 14:43 schreef nickhoge het volgende:
bedankt skiewiel,

Mag ik je erop wijzen dat dat ongeveer het verstandigste advies was? Je moet ZELF gaan luisteren wat je mooi vind. Dat kunnen zij niet weten!

Ga maar eens even zoeken naar topics over speakers. Dit is al zooooooooo vaak voorbij gekomen.

[search=speakers luidsprekers]

Bijvoorbeeld:

[topic=198916/1/100]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Op zondag 02 september 2001 14:43 schreef nickhoge het volgende:
bedankt skiewiel,

Ook wil ik graag dat mensen eerst zoeken voordat ze anderen vragen hun verstand te gebruiken.
En dan ook nog afkatten zeg! woow!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Op zondag 02 september 2001 15:00 schreef skiewiel het volgende:

[..]

Ook wil ik graag dat mensen eerst zoeken voordat ze anderen vragen hun verstand te gebruiken.
En dan ook nog afkatten zeg! woow!
nickhoge heeft dit topic geopend op mijn aanraden, in plaats van dat je zo'n "professioneel voor de hand liggend antwoord" geeft, zou je hem ook advies kunnen geven over welke speakers hij eens naar moet gaan kijken om te beluisteren. In elke prijsklasse heb je speakers die een heel ander klankbeeld geven, aan de hand van zijn muzieksmaak zou je hem advies kunnen geven. Ik heb de search gebruikt en kon geen nuttige topic vinden.

> nu weer ontopic please... met elkaar afzeiken schieten we ook niks op.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Inderdaad zelf luisteren is het beste. de meeste speakers hebben toch hun eigen klankkarakter.
kleine speakers hebben moeite met laag, of je moet actieve speakers nemen.
grotere kasten hebben een beter laag maar zijn meestal ook duurder.

voor Fl. 500 per set is het toch wel moeilijk om speakers te krijgen die erg strak klinken.mischien een actief setje in de aanbieding of zo.

advies is om veel cd's mee te nemen die je goed kent en af te luisteren op verschillende speaker sets.hierdoor vind je de set die het beste bij jouw klankkarakter past.

• TakutoRadiance
hebben mensen misschien suggesties [Merk/Type] waar ik naar moet gaan luisteren?

Thnx in advance
Nick H.

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
Idd zelf gaan luisteren. Mijn koptelefoon topics waren ook erg nutteloos. |:(

Verwijderd

Ik haal anders zo een paar vaak genoemde goede merken uit de search.
Je kunt speakers het best waarderen op hoe ze klinken, toch?
En dat kan helaas niet via GoT :)

Dus mijn advies was om te gaan luisteren bij een audiozaak, en dan hoef ik toch niet meteen bestempelt te worden als iemand die er geen verstand van heeft?

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

in vorige topics heb ik vaak gezien dat mensen bepaalde type boxen aanraden, kunnen jullie in dit geval echt niks aanraden? Zelf luisteren gebeurt vanzelfsprekend maar om elke speaker in de winkel te gaan beluisteren is ook niet alles, en die verkopers weten ook veek niet zoveel.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Gewoon lekker luisteren naar boxen die binnen jou budget passen. Je kan wel kijken naar specs enzo, maar uiteindelijk kan dat heel anders klinken dat je zou verwachten.

Ook moet je natuurlijk kijken hoe die speakers klinken op jouw versterker, daar kan soms ook nog wat verschil in zitten.

Ikzelf heb speakers van B&W omdat ik alles wil horen. Deze speakers zijn goed voor de hoge tonen, maar minder goed voor de lage. De lage totnen klinken heel goed als je het volume wat opschroeft, een contrabas hoor je bijvoorbeeld echt goed trillen. Tis ook maar een beetje naar wat voor muziek je luistert.

Beste ids dus gewoon naar een goeie zaak gaan , een paar cd's meenemen en dan wat boxen vergelijken.

Ik ben het dus met bovenstaande reacties volledig eens.

Succes!

[/edit] B&W klinkt heel erg warm idd! [/edit]

Verwijderd

advies:
engelse speakers hebben in het algemeen een wat warmer karakter. zoals B&W, warfdale etc.

duitse en amerikaanse speakers zijn iets agressiever in het laag, wat mij beter lijkt voor house muziek.
denk aan magnat, dynaudio etc.
of je moet PA boxen nemen.

let er wel op dat in een kleine speaker met een erg agressieve bas de middentonen iets weggedrukt kunnen worden wat nadelig kan zijn voor het totale klankbeeld.

voor diepe bassen zijn dus toch de wat grotere speakers aan te raden.

Verwijderd

Op zondag 02 september 2001 15:10 schreef toermalijn het volgende:

voor diepe bassen zijn dus toch de wat grotere speakers aan te raden.
Ook hier ben ik het volledig mee eens. Die van mij z'n bijna 1 meter hoog, en je merkt gewoon het verschil met boekenplank speakers. Bassen klinken een stuk natuurlijker, en je hebt minder dat "bonk" geluid als je de bassen opschroeft.

• TakutoRadiance
thx toermalijn, dat had ik ff nodig, dit ga ik opschrijven :), MAgnat hoor ik meer goeie dingen over!
dus daar ga ik zeker van luisteren :)

kent iemand die speakers van JVC met Labyrinth??
en of ik ze apart kan kopen/bestellen?

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
House en 500 per paar, naja het is al 100 keer langsgekomen maar dan kom je al snel op jbl uit, verder de reference serie van infinity.

Verwijderd

Als je echt goede speakers wilt, dan moet je Tannoy's kopen... (redelijk onbekend merk, maar wel erg goed, alleen bij ECHTE speciaalzaken te verkrijgen, dus geen Media Markt of V&D enzo) Zijn wel een wat hogere prijsklassen, maar voor 500 piek per stuk kun je al hele goeie krijgen... Kheb er zelf van 450 piek per stuk.... Beste geluid ooit... Mega zuiver...

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

[sarcastisch mode]
Op zondag 02 september 2001 16:19 schreef Hendigebaal het volgende:
Als je echt goede speakers wilt, dan moet je Tannoy's kopen... (redelijk onbekend merk, maar wel erg goed, alleen bij ECHTE speciaalzaken te verkrijgen, dus geen Media Markt of V&D enzo) Zijn wel een wat hogere prijsklassen, maar voor 500 piek per stuk kun je al hele goeie krijgen... Kheb er zelf van 450 piek per stuk.... Beste geluid ooit... Mega zuiver...
Inderdaad, wat ben ik stom geweest dat ik DM602's van B&W gekocht heb |:(. Tannoy is een veel beter merk...

[/sarcastisch mode]

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Hahahahaha prachtig dat tannoy fabeltje, ik heb toch een hele rits van het oude en zeer bekende merk tannoy gehoord maar ik vind het voor rock,pop,metal al geen goede speakers, house enzo zou helemaal niets zijn voor tannoy's.

Ze doen het imho echt het beste op jazz en klassiek en meer muziek van deze strekking, verder hebben tannoy's van 450 per stuk niet eens het mooie dual concentric systeem dus ik vind het sowieso al geen volwaardige tannoy.

Verder is het natuurlijk gewoon een kwestie van smaak!!!

[verder nodig ik je van harte uit om je tannoy's naast mijn infinity kappa's te zetten >:) ]

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zondag 02 september 2001 17:02 schreef hervaz het volgende:

Verder is het natuurlijk gewoon een kwestie van smaak!!!
Precies! En aldus is dit een waardeloos topic. Iedereen schrijft gewoon z'n eigen smaak. Aan zo'n verhaal over tannoy heb je helemaal niets, omdat dat gewoon iemand's eigen smaak is. Misschien vind jij een mission of een kef of een chario wel veel mooier!

topicstarter:
Als je vragen hebt, ok. Maar de vraag "welke speakers moet ik kopen" gaat nergens over. Als je naar een winkel gaat (een goede) en je vraagt dat, dan krijg je als antwoord: "dat moet je zelf kiezen door te luisteren". Ga je dan ook boos worden en vragen of er een verkoper is die er wel verstand van heeft?

Deze gaat dicht.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.