Badkamerverbouwing waar alles fout gaat, wat moet ik doen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markb1994
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-04 11:37
Ik heb mijn badkamer laten verbouwen door een aannemer. Hier is veel (heel veel) fout gegaan. Het project is nu bijna afgerond. Ik heb ongeveer 75% inmiddels betaald. Wanneer de laatste puntjes op de i gezet zijn, maak ik de rest ook over.

Dit moet er op dit moment nog gebeuren:
- Kitten rondom de waskommen (waren ze vergeten)
- Douchedeur lekt, badkamer ligt vol water na het douchen
- Accessoires aan de muur plaatsen
- Extra ondersteuning onder het badmeubel, deze zakt nu door in het midden waardoor de lades niet soepel openen/sluiten

Bij de bezichtiging van de oude badkamer werd mij beloofd dat de klus in anderhalve week klaar zou zijn. De klus is begonnen op 24 maart. We zijn dus al ruim anderhalve maand verder.

De aannemer heb ik via Werkspot gevonden. Wat mij betreft verdient hij een 1 ster recensie.

Wat er allemaal mis is gegaan:
  1. De loodgieter kon doordeweeks alleen na 16.00 komen werken. Dit is vooraf nooit verteld. Ik woon in een tussenwoning en ik heb een gezin met een dochter van 5, die om 19.00 naar bed gaat. Dit schoot dus totaal niet op.
  2. Op de offerte stond vermeld dat ik al het sanitair, tegels, schakelmateriaal en verlichting moest aanleveren. Dit heb ik netjes gedaan. Tijdens de klus wilde de aannemer mij bonnetjes sturen van andere bouwmaterialen (gipsplaten, hout, etc), omdat die bij de factuur op kwamen. Hier ben ik uiteraard niet mee akkoord gegaan.
  3. Bij het plaatsen van de zandcementvloer waren ze "vergeten" de vloer te aarden d.m.v. een aardmat. Hier wisten ze niets van af, dit heb ik zelf moeten ontdekken en uitleggen. Dit deden ze nooit bij badkamers, maar op mijn aandringen hebben ze de vloer 3cm uitgehakt, aardmat geplaatst, en weer 3cm opgehoogd
  4. Bij het plaatsen van de zandcementvloer was de tegelzetter (die de vloer plaatste) niet op de hoogte dat er elektrische vloerverwarming geplaatst moest worden. Hierdoor is de douchedrain te laag geplaatst, deze ligt nu ruim een halve centimeter lager dan de afgewerkte tegelvloer.
  5. Van potentiaalvereffening en een CAP hadden ze nog nooit gehoord, dit is dus ook niet geinstalleerd
  6. Een inbouwkraan was op de verkeerde plek in de muur geplaatst. Gelukkig heb ik dit op tijd ontdekt en is dit opgelost
  7. Op de plekken waar de inbouwspots moesten komen, stak er een schakeldraad en een fasedraad uit het plafond. Ik heb de elektricien moeten uitleggen dat er een nuldraad i.p.v. een fasedraad moest komen...
  8. De elektricien werkt absoluut niet netjes. Er werd boven het verlaagd plafond een lasdoos geplaatst. Toen het plafond geplaatst werd, bleek dat de lasdoos te diep was (zat in de weg voor de gipsplaat). In plaats van een deksel op de lasdoos, is deze dichtgemaakt met tape, om zo het plafond passend te maken.
  9. De elektricien heeft in een koof niet-flexibele elektrabuizen 90 graden gebogen (volledig geknikt) en aangesloten, en hij vond het prima zo.
  10. Tijdens de klus hebben we 2 onderdelen meerwerk afgesproken (het plafond moest gesausd worden, en het installeren van een sunshower). Hier werd netjes een prijs voor gegeven en daar ben ik mee akkoord gegaan, maar achteraf vertelde hij dat dit exclusief btw was, dus dat moest ik er maar even bij betalen (uiteraard niet mee akkoord gegaan)
  11. Terwijl de schilder het plafond aan het sausen was (met goedkope Gamma verf, in plaats van de professionele verf waar de schilder normaalgesproken mee werkt, in opdracht van de aannemer), kreeg ik een bonnetje gestuurd. Het materiaal voor het sausen was duurder uitgevallen dan de prijs die we vooraf afgesproken hadden. Of ik dat even bij wilde betalen. Uiteraard niet mee akkoord gegaan.
  12. Accessoires bij de wastafel aan de muur gemaakt, te dicht bij de kraan, waardoor de hendel van de kraan niet helemaal open kon (gelukkig was het aan de muur gekit en is er niet in de tegels geboord). Moet nog opgelost worden.
  13. Na het douchen ligt de hele badkamer vol water, de douchedeur die de doucheruimte afsluit is waarschijnlijk niet correct geinstalleerd. Moet nog opgelost worden.
  14. Op de plek waar de douchedeur in de tegels geboord is, is een stukje tegel kapot gegaan. Het is maar iets kleins, maar ik stoor me er wel aan
  15. De loodgieter moest het water afsluiten voor zijn werkzaamheden. Aan het eind van de dag het water er weer op. Sindsdien spettert mijn keukenkraan alle kanten op.
  16. Een tegel in de doucheruimte liep af richting de muur, in plaats van de douchedrain.
  17. De algemene communicatie verliep erg moeizaam. Meneer was bereikbaar op whatsapp, maar reageerde vaak niet. Wat de planning betrof, moest ik overal om vragen, wat gaat er gebeuren, wie komt er, hoe laat komen ze.
  18. Ik weet niet of het gebruikelijk is, maar ik had verwacht dat de badkamer schoon opgeleverd zou worden. Dat is niet gebeurd. Overal in de badkamer zat bouwstof, gipsresten van het stucen van het plafond, tegel splinters, etc.
  19. Als klap op de vuurpijl, dit probleem, waar de loodgieter de warm/koud leiding van een wastafelkraan had verwisseld, dit niet wilde oplossen omdat het een dag werk zou zijn, en uit boosheid met een hamer de badkamer te lijf wilde gaan. Ik heb hem fysiek tegen moeten houden om schade aan de badkamer te voorkomen. Deze loodgieter is bij mij niet meer welkom en de aannemer heeft een andere loodgieter het probleem laten oplossen (was een uurtje werk).
Mijn vraag is: wat zouden jullie doen? Ik heb er veel moeite mee om hier de volle klap voor te betalen. Sta ik in mijn recht om een korting te vragen?

Alle reacties

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• KNed
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:05
Ongelofelijk, wat een horrorverhaal.

1 tip (waar je voor je badkamer niets meer aan hebt): niet meer Werkspot gebruiken, ik heb daarover al zoveel ellende gehoord...

[ Voor 5% gewijzigd door KNed op 12-05-2023 17:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-04 16:40
Als uiteindelijk alles is opgelost dan denk ik dat het lastig is om de rest niet te betalen. Je kan nog wel een discussie aangaan over de beloofde tijd, maar dat wordt een welles/nietus verhaal waar je niet uit gaat komen.

Het enige wat ik nog zou doen is je frustratie uiten zodra ze klaar zijn, aftasten wat hun reactie gaat zijn en voor jezelf overwegen wat het je waard is. Ik denk wel dat ik op mijn strepen zal staan dat dit niet naar verwachting is gegaan en dat de kwaliteit van de werkzaamheden onder peil was en dat het offerte bedrag daar niet bij aansluit. Wellicht een mooi begin om eens aan de aannemer te vragen hoe hij het vond gaan, misschien is dat een mooie opening om een gesprek aan te gaan.

Als niet alles is opgelost (terwijl je het wel hebt aangegeven) dan wordt het wel een iets ander verhaal en kan het juridisch misschien nog wel stand houden. Maar die weg zal ik pas als allerlaatste optie bewandelen en ook alleen i.c.m. een rechtsbijstand verzekering.

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvanL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-04 13:03
Zou eerst zorgen dat de badkamer wordt opgeleverd zoals verwacht, daarna zou ik de aannemer uitnodigen voor een borrel en hem bovenstaand voorleggen en vragen wat hij er van vindt?
Afhankelijk van zijn reactie pas kijken of korting er in zit ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:17
Het lijkt alsof je hem financieel al vrij kort hebt gehouden door alle potentiële extra kosten af te houden. Kijk even kritisch of je het niet teveel doordrijft. Sowieso eerst de kritieke punten op laten lossen.

Ik zie ook een redelijk aantal punten die marginaal of gezocht zijn. Bezemschoon is vaak de norm maar daar betaal je ook voor. Een loodgieter kan niets doen aan lucht in der leiding en verkalkte leidingen en kranen.

Veel amateuristisch en frustrende werkwijze maar wel opgelost lijkt het.

Missend CAP lijkt me regelrecht non-conform.

Bedoel je hierboven dat de electricien echt een 'bocht' maakt door expres zonder buigveer de buis te knikken? :P

[ Voor 41% gewijzigd door Rukapul op 13-05-2023 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
zou sowieso om concrete afspraken gaan vragen, op papier van wat JIJ nog verwacht en vanuit de aannemer een planning waarneer dingen opgelost worden.. helderheid voor beide partijen..

verder je keukenkraan zal wel wat los geraakt kalk / andere vuil in het zeefje hebben opgevangen..
de loodgieter zou er in elk geval eens naar kunnen kijken tenzij het een exotisch model kraan is etc..
maar het is wel hoe je het brengt.. als mensen ineens iets "moeten" gaan de hakken vaak direct in het zand..

[ Voor 12% gewijzigd door SMSfreakie op 12-05-2023 17:55 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:11
Rechtsbijstand eens inschakelen?

Eventueel vereniging Eigenhuis eens bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markb1994
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-04 11:37
Rukapul schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 17:47:

Missend CAP lijkt me regelrecht non-conform.

Bedoel je hierboven dat de electricien echt een 'bocht' maakt door expres zonder buigveer de buis te knikken? :P
Ja, precies. Om nog maar te zwijgen over de los hangende vloerverwarming thermostaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U2144zxrUojU2svWIaTc2B2BbiA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LKJNn29CtHcIZwXDsP73lIhE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Royytje
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 21:53
Op de vraag : sta ik in mijn recht korting te vragen?

Als ik die foto van de elektra zie. Zou ik al mijn geld terug vragen, man man man wat een bende!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BennieWolters
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-04 19:10
Ik zou hier inderdaad rechtsbijstand bij halen. Wie weet laten over een aantal maanden je tegels los, lekt je douchegoot, etc.

Joe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Ik zou beginnen met vooraf duidelijkere afspraken maken. Veel van de zaken die mis gaan hadden gewoon netjes op de offerte moeten staan.

Verder wordt er een loopje met je genomen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:09

Barrycade

Through the...

Tja je bent eigenlijk de aannemer zo te lezen (geweest) want je hebt een paar beunhazen ingehuurd waarvan het knap is dat ze je huis iedere keer weer hebben kunnen vinden.

En zelfs beunhazen zouden het wellicht beter hebben gedaan, die elektra is om te huilen.

Je kan je geld wellicht terugverdienen door er meme's van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelcee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:13
Elk bedrag boven een stagevergoeding is teveel betaald voor dit ‘werk’…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwingyTwingy
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21:58
Mijn eerste vraag: ben je verzekerd voor rechtsbijstand?

Hier dient grondig naar gekeken te worden. Als ik alleen al deze foto van de elektra ziez heb je absoluut recht op een deel reclamatie en verder herstel van gebreken. Alleen je recht hebben is iets anders dan het krijgen. Een goede jurist moet dit in goede banen lijden.

[ Voor 72% gewijzigd door TwingyTwingy op 12-05-2023 23:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23:03
Klinkt als horror en tevens heb je veel te hoge verwachtingen van werkspot. Dat zijn 9 van de 10 keer beunhazen/ klusjesmannen en geen aannemers.

Die elektra foto is lachwekkend btw.

[ Voor 12% gewijzigd door pentaw1nz op 12-05-2023 23:52 ]

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
#15: Zit er een beluchter op je keukenkraan? Zo ja, draai die er eens af en maak die schoon. Daarna weer monteren en nog eens proberen.

Verder: herkenbaar zulke badkamergasten.

Wat ik me afvraag: is de aannemer wel een bedrijf? Als het een bedrijf is dan zet die aardig wat op het spel.

De elektra mag zo absoluut niet. Installatiedraad moet altijd in een PVC-buis. De blanke aardedraad net zo, tenzij die in een lasdoos ligt voor een CAP, daar ligt die bloot. De geknikte buis iets wat mijn nieuwe studenten zelfs niet zo zouden monteren. 230V bedrading met een kroonsteen aansluiten is vragen om ellende. Daar hoort een fatsoenlijke lasklem op te zitten.

En je douchedeur: weet je zeker dat het afschot van de tegels de goede kant oploopt? Bij mij was de douchedrain het hoogste punt in de vloer... Even een (paar) knikker(s) op de vloer leggen en je weet voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarno
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:26
Erg vervelend om te lezen dit. Beun de haas is er niets bij. Ik zou kijken of je een lokaal installatiebedrijf een quick check kan laten doen voordat je ook maar die douche in stapt. Qua elektra zou ik alles nalopen want dit is net spaghetti zo... 🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijsbad
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 25-04 10:14
Qua materiaalkosten kan ik ze nog wel begrijpen, ze gaan niet uit eigen zak betalen voor jouw badkamer. Dus als dat bedrag al vast staat en het materiaal duurder geworden is doen ze er iets goedkopers in, daar kan je ze moeilijk ongelijk in geven. Schoon afleveren: het zijn bouwvakkers, geen schoonmakers.

Je komt ook over als een vrij veeleisende klant. Als je hun goodwill verliest gaat dat al heel snel tegen je werken. In plaats van 'ik wil dat' kan je beter tijdens de koffie vragen van ' ik zat te denken aan x, is dat een optie, en hoe zou je dat doen?' Ofwel, overleg in plaats van een bevel.

Maar dat is ook wel alles waar ik ze gelijk in kan geven. De rest is echt beunwerk, daar heb je gelijk in.

Rechtsbijstand kan je doen, maar zelfs als je gelijk krijgt, wat dan? Die mensen zelf wil je toch niet meer over de vloer hebben, en als je ze op de een of andere manier wil dwingen om een andere vakman te sturen wordt dat een gebed zonder eind. Met andere woorden: tussen gelijk hebben en gelijk krijgen zit een behoorlijke afstand.

Voor je eigen gemoedsrust zou ik zeggen dat je een gerenommeerd bedrijf inschakelt, je verlies slikt en redt wat er te redden valt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IplugNplay
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-04 13:43
Ijsbad schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 00:21:
Qua materiaalkosten kan ik ze nog wel begrijpen, ze gaan niet uit eigen zak betalen voor jouw badkamer. Dus als dat bedrag al vast staat en het materiaal duurder geworden is doen ze er iets goedkopers in, daar kan je ze moeilijk ongelijk in geven. Schoon afleveren: het zijn bouwvakkers, geen schoonmakers.

Je komt ook over als een vrij veeleisende klant. Als je hun goodwill verliest gaat dat al heel snel tegen je werken. In plaats van 'ik wil dat' kan je beter tijdens de koffie vragen van ' ik zat te denken aan x, is dat een optie, en hoe zou je dat doen?' Ofwel, overleg in plaats van een bevel.

Maar dat is ook wel alles waar ik ze gelijk in kan geven. De rest is echt beunwerk, daar heb je gelijk in.

Rechtsbijstand kan je doen, maar zelfs als je gelijk krijgt, wat dan? Die mensen zelf wil je toch niet meer over de vloer hebben, en als je ze op de een of andere manier wil dwingen om een andere vakman te sturen wordt dat een gebed zonder eind. Met andere woorden: tussen gelijk hebben en gelijk krijgen zit een behoorlijke afstand.

Voor je eigen gemoedsrust zou ik zeggen dat je een gerenommeerd bedrijf inschakelt, je verlies slikt en redt wat er te redden valt.
Waarom is TS veeleisend? De meeste punten zijn duidelijk slecht werk.

Wat je nog kan winnen en wat je ermee opschiet daar ben ik het mee eens, daar is het veel te laat voor. Denk ook niet dat de amateurs ook maar iets gaan doen met feedback.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:55

paQ

markb1994 schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 20:12:
[...]

Ja, precies. Om nog maar te zwijgen over de los hangende vloerverwarming thermostaat.

[Afbeelding]
:D

WTF zeg 8)7

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:18

Reinier

\o/

Ijsbad schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 00:21:

Je komt ook over als een vrij veeleisende klant.
:D :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ijsbad
IplugNplay schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 08:57:
[...]

Waarom is TS veeleisend? De meeste punten zijn duidelijk slecht werk.

Wat je nog kan winnen en wat je ermee opschiet daar ben ik het mee eens, daar is het veel te laat voor. Denk ook niet dat de amateurs ook maar iets gaan doen met feedback.
Oh, maar dat zeg ik er ook bij. Het meeste werk is inderdaad erg slecht. Maar als ik loodgieter was en een klant begon over dat z'n kraan spettert sinds ik het water eraf gehad heb, dan zou ik hem heel snel zat worden. Dat is gewoon zeuren om het zeuren. En dat is wat ik bedoel, als je over dat soort dingen begint ben je je goodwill heel snel kwijt. Da's niet handig als je nog wat wilt van die mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rainier15
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:40
[...]

[Afbeelding]
Waarom zitten er schroeiplekken in de hoek van de pvc buis die geknikt is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Ijsbad schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 11:06:
[...]

Oh, maar dat zeg ik er ook bij. Het meeste werk is inderdaad erg slecht. Maar als ik loodgieter was en een klant begon over dat z'n kraan spettert sinds ik het water eraf gehad heb, dan zou ik hem heel snel zat worden. Dat is gewoon zeuren om het zeuren. En dat is wat ik bedoel, als je over dat soort dingen begint ben je je goodwill heel snel kwijt. Da's niet handig als je nog wat wilt van die mensen.
Als een klant tegen mij zegt dat het water in de keuken anders is of spettert kijk je daar even naar. Perlator eraf en schoonmaken is vaak afdoende.
Verder had ik na de eerste verbouwings ellende aan de noodrem getrokken. Stop er maar mee want dit komt niet meer goed, je kan je dan ook afvragen hoe de rest is aangelegd.

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 00:03
[...]

Waarom is dat 'zeuren om het zeuren'? Als een kraan altijd zonder problemen heeft gewerkt, en na ongerelateerde werkzaamheden diezelfde kraan opeens voor een rotzooi zorgt elke keer dat je 'm gebruikt, dan is dat een heel legitieme klacht, als je het mij vraagt.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:29
KNed schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 17:15:
Ongelofelijk, wat een horrorverhaal.

1 tip (waar je voor je badkamer niets meer aan hebt): niet meer Werkspot gebruiken, ik heb daarover al zoveel ellende gehoord...
Dit lees ik vaker, maar wat is dan het alternatief? Hoe vind je wél een goede aannemer? Ik heb geen idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The-Source
  • Laatst online: 22:40
MarcoC schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 14:16:
[...]

Dit lees ik vaker, maar wat is dan het alternatief? Hoe vind je wél een goede aannemer? Ik heb geen idee.
Goede aannemers hebben voldoende werk om niet op Werkspot te zitten zoeken. Vaak kan je bij de winkel waar je bijvoorbeeld badkamer spullen koopt ook vragen om installateurs. Maar verwacht wel de nodige wachttijd en ze zijn vaak niet de goedkoopste maar zoals een topic zoals deze laat zien heeft dat ook een reden.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn V&A adv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IplugNplay
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-04 13:43
[...]

Ik snap dat jij dan gelijk denkt dat iemand zeurt, maar een leek heeft totaal geen kennis van de materie dus wat je dan het beste kan doen is:
Leg uit dat het spetteren indirect een gevolg is vanuit werkzaamheden aan het leidingwerk (vuil wat zich heeft opgehoopt in de jaren, komt los en zit in de filter) Dit oplossen hoort niet bij de werkzaamheden.
Dan kan je optioneel aanbieden om het op te lossen voor een bepaald tarief.
Staat de klant er op dat je het gratis oplost dan is het een zeur en dan sla je heel zijn badkamer in puin 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mielemuis
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-04 13:18
[...]

[Afbeelding]
Als ik dit zo zie, zou ik de aannemer maandag de kans geven de elektra te laten herstellen doet hij dat niet dan vertel je hem dat je op zijn kosten een sanitair unit laat komen van Boels en dat die blijft staan tot het veilig is.

Kroonsteentjes, draden die los uit een doos komen, je kijkt zo tegen het koperdraad aan van de thermostaat.
Buizen geknikt, lasdozen dicht tapen.
Dit is de Electra van de natte groep!!!

Als dit het geknoei in het zicht is hoe ziet de rest er dan wel niet uit. 8)7

Straks draai je de kraan dicht terwijl je op je douchegoot staat en krijg je een opdonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijsbad
IplugNplay schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 15:25:
[...]

Ik snap dat jij dan gelijk denkt dat iemand zeurt, maar een leek heeft totaal geen kennis van de materie dus wat je dan het beste kan doen is:
Leg uit dat het spetteren indirect een gevolg is vanuit werkzaamheden aan het leidingwerk (vuil wat zich heeft opgehoopt in de jaren, komt los en zit in de filter) Dit oplossen hoort niet bij de werkzaamheden.
Dan kan je optioneel aanbieden om het op te lossen voor een bepaald tarief.
Staat de klant er op dat je het gratis oplost dan is het een zeur en dan sla je heel zijn badkamer in puin 8)7
Oh, maar dat laatste zal ik ook niet verdedigen :+ En zoals ik zeg, qua werkzaamheden zijn dit duidelijk beunhazen geweest. Maar ik heb wel wat inzicht in hoe mensen die met hun handen werken erin staan, net wat meer dan de gemiddelde IT'er dat heeft. Het is slechts mijn mening, dus het staat iedereen vrij die de negeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:33
[...]

[Afbeelding]
Zit die WCD ook verstopt achter het plafond? Ik zie er namelijk een adapter in zitten en nog een witte stekker naartoe gaan? Wat is die witte stekker? En hoe ga je die adapter ooit vervangen als die kapot is?

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Pagina: 1