Gezien hier wellicht wat ervaringsdeskundigen zitten, een simpele situatie. Ik heb een upgradeset verkocht, gemonteerd en al, en voor zover ik weet volledig werkend (ik test meestal wel de belangrijke zaken als frontpanel aansluitingen, audio, PCIe slot).
Koper heeft wat specifieke problemen met audio, prima, kan gebeuren maar er zit garantie op de set. Krijgt de koper dit plaatje naar aanleiding van de reparatie/garantie aanvraag:
/f/image/sVHH3Sy0k5qldSo0s8bJZmqc.png?f=fotoalbum_large)
Is het mogelijk dat een CPU een pin verbogen heeft op deze manier, maar nog wel in de socket wil/past en voldoende contact maakt dat het systeem draait op twee verschillende plaatsen? Het lijkt overigens wel een pin die te maken heeft met audio, maar ik kan me niet voorstellen dat ik het zo (werkend) gemonteerd krijg.
Overigens heb ik aangeboden de CPU terug te nemen, denk niet dat ik die pin nog netjes krijg overigens maar dat zijn zorgen voor later.
Vraag is dus eigenlijk, zou een processor met deze pin nog passen en werken of is het waarschijnlijker dat er met demontage bij de webshop iets mis is gegaan?
Edit: dit was overigens de reactie van de webshop
Koper heeft wat specifieke problemen met audio, prima, kan gebeuren maar er zit garantie op de set. Krijgt de koper dit plaatje naar aanleiding van de reparatie/garantie aanvraag:
/f/image/sVHH3Sy0k5qldSo0s8bJZmqc.png?f=fotoalbum_large)
Is het mogelijk dat een CPU een pin verbogen heeft op deze manier, maar nog wel in de socket wil/past en voldoende contact maakt dat het systeem draait op twee verschillende plaatsen? Het lijkt overigens wel een pin die te maken heeft met audio, maar ik kan me niet voorstellen dat ik het zo (werkend) gemonteerd krijg.
Overigens heb ik aangeboden de CPU terug te nemen, denk niet dat ik die pin nog netjes krijg overigens maar dat zijn zorgen voor later.
Vraag is dus eigenlijk, zou een processor met deze pin nog passen en werken of is het waarschijnlijker dat er met demontage bij de webshop iets mis is gegaan?
Edit: dit was overigens de reactie van de webshop
Zojuist hebben we je retour aanvraag in behandeling genomen.
Helaas moeten we je informeren dat we tijdens de visuele inspectie van de processor schade aan de pinnen hebben geconstateerd. Dergelijke schade valt bij de fabrikant onder de noemer "Customer induced damage" ofwel schade toegebracht door de gebruiker, dit valt helaas niet onder de garantie. Deze pinnen kunnen enkel door AMD weer hersteld worden. Je dient hiervoor contact op te nemen met AMD om daar een reparatie aan te vragen. Dit kan via hun eigen website:
https://www.amd.com/en/support/kb/warranty- information/rma-form.
De processor wordt ongewijzigd naar je teruggestuurd.
Ervan uitgaande je hiermee voldoende te hebben
geïnformeerd.
[ Voor 22% gewijzigd door Dagion op 12-05-2023 15:24 ]