Een vraag over Dirac Live

Pagina: 1
Acties:
  • 655 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenw
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15-01-2024
Hallo iedereen ik heb een vraag hopelijk heeft iemand er een antwoord op

ik heb momenteel de b&w 702 s3 staan maar ik zou graag wat meer bas geluid willen toevoegen zonder dat ik een subwoofer hoef te kopen
kan ik bij het gebruik van dirac live er voor zorgen dan mijn front speakers iets meer laag krijgen
het is dus niet de vraag hoe het moet maar of het kan met dirac live iemand ervaring hiermee?

alvast bedankt voor het meedenken

en voor de moderater voor dat je weer zegt toon zelf inzet
ik heb mij een dag lang de pleuris gezocht op het internet en daarom stel ik deze vraag omdat ik normaal gesproken liever iets zelf uitzoek dan te vragen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HikariMisako
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-09 14:53
Welke versterker / receiver gebruik je? Misschien dat het ook met een simpele equalizer curve kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greentea
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 19-09 15:11
Welke versterker gebruik je, hoe staan je speakers opgesteld, hoe groot is je luister ruimte?

Dirac zou via de peq de lage tonen kunnen boosten, echter is voor goed gebruik van dirac wel wat kennis vereist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenw
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15-01-2024
greentea schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 14:33:
Welke versterker gebruik je, hoe staan je speakers opgesteld, hoe groot is je luister ruimte?

Dirac zou via de peq de lage tonen kunnen boosten, echter is voor goed gebruik van dirac wel wat kennis vereist.
De versterker die ik momenteel gebruik is de Denon avc-A1H, ik heb ook van een winkel een streamer met ingebouwde versterker kunnen lenen maar ook daar het zelfde resultaat

Ik heb ook de speakers via Bi-amp aangesloten gehad maar dit leverde geen resultaat op niet beter dan op de normale manier van aansluiten

De kamer grote is 12 bij 8 meter met laminaat

Het vreemde is dat ik deze speakers beluistert heb voor dat ik ze kocht en dat ze toen voor mijn gevoel meer laag hadden

en ik de speakers ook in ruimte van 8 bij 8 meter geprobeerd waar vloer bedekking ligt maar ook daar geen beter geluid

[ Voor 7% gewijzigd door Steenw op 12-05-2023 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HikariMisako
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-09 14:53
In dat geval kan je proberen te spelen met:
- De graphic equalizer in het audio menu: https://manuals.denon.com/avca1h/eu/nl/GFNFSYuyviicam.php
- Plaatsing van de speakers in de kamer. Dichter / verder van de muur af kan veel uitmaken voor laag weergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 18-09 10:24
Hoe heb je de Denon ingesteld? Heb je Audyssey uitgevoerd? Staat dat momenteel aan?

Zijn er nog meer luidsprekers aangesloten op de Denon of zijn het enkel de 702?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-09 12:22

FeaR

In GoT we trust

Steenw schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 14:20:
en voor de moderater voor dat je weer zegt toon zelf inzet
ik heb mij een dag lang de pleuris gezocht op het internet en daarom stel ik deze vraag omdat ik normaal gesproken liever iets zelf uitzoek dan te vragen
Commentaar op moderatie gaat via DM of mail, zie Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!. Als we zo'n toon aan gaan slaan gaat ook dit topic op slot.

[ Voor 14% gewijzigd door FeaR op 12-05-2023 15:43 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.