Ik heb midden op het dak van mijn woning (1983) een prefab schoorsteen zitten waar het volgende opzit:
- afvoer mechanische ventilatie (via sleuven rondom geloof ik)
- ontluchting riool (kleine pijpje aan de zijkant)
- rookgasafvoer (linker pijp op 1e foto)
- oude aanvoer van lucht voor cv-ketel (rechter pijp op 1e foto)
De luchtaanvoer van de cv-ketel is allang niet meer ingebruik, en bij de verbouwing heb ik deze pijp dan ook weggehaald.
Nu wil ik sowieso hiermee aan de gang, want het flexibele stuk van de mechanische ventilatie is beschadigd, de beluchting van het riool hangt met tape aan elkaar en de rookgasafvoer moet vermoedelijk vernieuwd worden.
Maar dat gat van die ongebruikte pijp tocht nu gigantisch, en bij veel regen/wind komt er ook water door naar binnen. Maar hoe krijg ik dit fatsoenlijk dicht?
Ik verwacht dat die pijp er gewoon af kan, dan houd ik een gat 150 over.
Ik wil namelijk de nok gaan aftimmeren verder, maar dan wel dat al het kanaal/leidingwerk weer een ruim aantal jaren meekan.
:strip_exif()/f/image/g6LqA00bCYpwimXXFQIdE35M.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/FALWd1iXSmVmjO8d657cA7n5.png?f=fotoalbum_large)
- afvoer mechanische ventilatie (via sleuven rondom geloof ik)
- ontluchting riool (kleine pijpje aan de zijkant)
- rookgasafvoer (linker pijp op 1e foto)
- oude aanvoer van lucht voor cv-ketel (rechter pijp op 1e foto)
De luchtaanvoer van de cv-ketel is allang niet meer ingebruik, en bij de verbouwing heb ik deze pijp dan ook weggehaald.
Nu wil ik sowieso hiermee aan de gang, want het flexibele stuk van de mechanische ventilatie is beschadigd, de beluchting van het riool hangt met tape aan elkaar en de rookgasafvoer moet vermoedelijk vernieuwd worden.
Maar dat gat van die ongebruikte pijp tocht nu gigantisch, en bij veel regen/wind komt er ook water door naar binnen. Maar hoe krijg ik dit fatsoenlijk dicht?
Ik verwacht dat die pijp er gewoon af kan, dan houd ik een gat 150 over.
Ik wil namelijk de nok gaan aftimmeren verder, maar dan wel dat al het kanaal/leidingwerk weer een ruim aantal jaren meekan.
:strip_exif()/f/image/g6LqA00bCYpwimXXFQIdE35M.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/FALWd1iXSmVmjO8d657cA7n5.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7vgHHVguFG4XWEPQqjVPFtB8.jpg?f=fotoalbum_large)