Flikkerende ledstrips met WLED

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhaket
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-09 21:15
Ik heb en tijdje geleden ledstrips achter het bed van mijn dochter geplaatst. Gaat om twee strips van (oorspronkelijk) 5m van het type WS2811 met 30 leds per meter. De strips zitten in 4 stukken waarbij tussen het 2e en 3e stuk een power injectie zit. Voeding is een 12V 100W power supply. Aansturing is dmv een Athom WLED High Power Addressable LED Strip Controller.

Het probleem is dat het 3e en 4e stuk last hebben van random flikkering. In WLED is dat led 34 - 67. Als ik het 4e stuk afkoppel dan blijft hetzelfde fenomeen optreden op het 3e stuk. Ook als ik het geheel in 2 segmenten verdeel en het eerste stuk in een segment stop en uit zet, blijft het tweede segment (het 3e en 4e stuk) last van flikkeren houden.

Connecties zijn dmv "knijpconnectoren" die ik allemaal al heb nagelopen en tussen tweede en derde stuk al vervangen heb. Bewegen van kabels en/of connectoren hebben geen invloed.

Ik heb ondertussen het 3e en 4e stuk ledstrip vervangen door een nieuwe ledstrip maar dat helpt niet.

Wie o wie heeft een idee wat hier aan de hand kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crisium
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-02 16:26
Ik weet niet of ik je helemaal goed begrijp, maar zelf heb ik meegemaakt dat mijn strip op het uiteinde knipperde. Dat bleek te komen door de spanningsval over de lengte van de strip. Door de strip op beide uiteinden te voeden i.p.v. aan één uiteinde, heb ik dit kunnen verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhaket
Nee hij knippert over de volledige lengte van stuk 3 en 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loginerror
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-09 13:55
Zijn de leds en de controller apart gevoed? Bij mijn HyperHDR-setup heb ik dat wel en daar moest ik de massa van beide koppelen om flikkering tegen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhaket
De controller is aangesloten aan de voeding en de leds worden gevoed vanuit de controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:03
Geen idee hoeveel vermogen deze controller kan leveren, maar ik zou de leds altijd direct op een/dezelfde voeding aansluiten.
Niet via de controller.
Alleen de datapin en een GND vanaf de controller naar de ledstrips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhaket
Gaan we proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:03
Dat gezegd hebbende... Als hij echt vanaf een bepaald segment knippert is het wellicht iets anders.

Is het geen instelling in WLED, strobe, oid?
Je kunt namelijk de leds als 1 set, maar ook als diverse segmenten indelen.
Staan de juiste hoeveelheid leds ingesteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhaket
Ik heb van alles geprobeerd qua instellingen, ook door segmenten in te delen maar dat maakt geen enkel verschil.

Totaal aantal LEDs heb ik een aantal keer getest door aantal te verlagen maar dan zie je dat aan het einde wat leds uitblijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:16
Kun je voltage meten op een aantal punten van deel 3 en 4 om uit te sluiten dat het een power-issue is?

Heb zelf wel eens issues gehad door één slechte led, die vervolgens voor verstoringen zorgde in de leds die erachter liggen. Dat zou in jouw geval dan een led ergens in deel 2 zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Normaal lost een level shifter dit op.
Pagina: 1