samenwerkingsvoorstel geaccepteerd via mail, maar geen reply

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LumpyChips
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 12-05-2023
Ik heb vorige week een job geaccepteerd via mail. Er werd een loonsvoorstel gestuurd. Ik heb deze geaccepteerd en er werd een begindatum bepaald. Ik heb toen ook ontslag genomen bij mijn huidige werkgever, maar nu een week later heb ik nog geen contract doorgestuurd gekregen en antwoorden ze niet op mijn mails.

Ik ben dus bang dat ik na mijn opzegtermijn van mijn huidige werkgever geen baan meer heb. Is een afpsraak via mail bindend en kan ik daar iets tegen doen?

Alle reacties

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:16
LumpyChips schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 10:22:
Ik heb vorige week een job geaccepteerd via mail. Er werd een loonsvoorstel gestuurd. Ik heb deze geaccepteerd en er werd een begindatum bepaald. Ik heb toen ook ontslag genomen bij mijn huidige werkgever, maar nu een week later heb ik nog geen contract doorgestuurd gekregen en antwoorden ze niet op mijn mails.

Ik ben dus bang dat ik na mijn opzegtermijn van mijn huidige werkgever geen baan meer heb. Is een afpsraak via mail bindend en kan ik daar iets tegen doen?
Bellen. Nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online

dragonhaertt

@_'.'

Even ervan uitgaande dat je een redelijk normaal contract hebt, heb je waarschijnlijk ook een proeftijd.

Dan kan je vanalles op papier hebben, maar in die tijd kan je alsnog zonder reden zonder baan komen te zitten.

[ Voor 3% gewijzigd door dragonhaertt op 12-05-2023 10:24 ]

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:39

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Bel ze even, misschien heeft de medewerker die achter de mailbox zit vakantie / is deze ziek en de autoreply vergeten aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LumpyChips
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 12-05-2023
Ik dacht inderdaad om even te bellen. Maar wil niet pusherig overkomen nog voor ik start.. Ik heb begin deze week wel antwoord gekregen dar HR het druk heeft, maar niks concreets. Ik heb dan dagelijks een reminder gestuurd voor een update. Niet perse voor het contract, maar een indicatie wanneer ik het kan verwachten is het enige wat ik vroeg. Helaas is deze vraag altijd niet beantwoord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:55
Als je dagelijks een mail stuurt dan is een telefoontje niet extra pushing. Hop, bellen!
dragonhaertt schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 10:23:
Even ervan uitgaande dat je een redelijk normaal contract hebt, heb je waarschijnlijk ook een proeftijd.

Dan kan je vanalles op papier hebben, maar in die tijd kan je alsnog zonder reden zonder baan komen te zitten.
Met als verschil dat je dan niet zelf ontslag hebt genomen en dus recht op WW hebt, wat nu niet het geval is.

[ Voor 71% gewijzigd door wibblemoo op 12-05-2023 10:38 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:22
LumpyChips schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 10:33:
Ik dacht inderdaad om even te bellen. Maar wil niet pusherig overkomen nog voor ik start.. Ik heb begin deze week wel antwoord gekregen dar HR het druk heeft, maar niks concreets. Ik heb dan dagelijks een reminder gestuurd voor een update. Niet perse voor het contract, maar een indicatie wanneer ik het kan verwachten is het enige wat ik vroeg. Helaas is deze vraag altijd niet beantwoord
Dagelijks mailen zie jij als minder pusherig dan even bellen om een status te checken :? :X

Misschien bot, maar ik denk dat je moeite hebt met bellen (dat zie ik steeds vaker, bellen is eng/spannend)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:40
Zoals anderen ook al aangaven, bellen! En een wijze les voor de volgende keer: nooit je baan opzeggen zonder een getekend contract door beide partijen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:10
Hatsjoe schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 11:00:
Zoals anderen ook al aangaven, bellen! En een wijze les voor de volgende keer: nooit je baan opzeggen zonder een getekend contract door beide partijen!
Er was er inderdaad laatst eentje hier die had hetzelfde, en had alleen een contract met alleen zijn eigen handtekening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:18
Na een loonvoorstel en begindatum volgt er nog een stap, namelijk het opstellen van de arbeidsovereenkomst. Daar zou nog wat discussie kunnen ontstaan over gestelde voorwaarden (bedingen, secundaire beloning). Pas dan heb je "nieuwe schoenen" en kun je de oude wegdoen.

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:40
pennywiser schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 11:03:
[...]

Er was er inderdaad laatst eentje hier die had hetzelfde, en had alleen een contract met alleen zijn eigen handtekening.
AtomicWing schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 11:03:
Na een loonvoorstel en begindatum volgt er nog een stap, namelijk het opstellen van de arbeidsovereenkomst. Daar zou nog wat discussie kunnen ontstaan over gestelde voorwaarden (bedingen, secundaire beloning). Pas dan heb je "nieuwe schoenen" en kun je de oude wegdoen.
Precies, en daarom dus altijd wachten tot beide partijen getekend hebben. Je kunt dan nog altijd ontslagen worden in je proeftijd natuurlijk, maar dan krijg je wel WW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-06 09:15
Dit moet een grap zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06:16

Umbrah

The Incredible MapMan

offtopic:
Sowieso pas ontslag nemen zodra je een tekening van beide partijen hebt...

Ik zou inderdaad nu bellen. Niet pusherig overkomen is één ding, maar goed communiceren is een ander ding. Ik zou geen werknemer willen hebben die niet z'n eigen boontjes kan/wil doppen (maar dat is in mijn sector dan eigenlijk ook wenselijk), of niet op tijd om hulp kan vragen.

Mail is iets wat snel ondersneeuwt. Maar misschien ben ik daar wat ouderwets in. Dit soort dingen zou ik altijd graag in levende lijven doen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik dacht inderdaad om even te bellen. Maar wil niet pusherig overkomen nog voor ik start..
Bellen. Nu. Niet over een uur.

Bellen is sowieso veel minder pusherig dan dagelijks mailen. En pushen is nu erg aan de orde.

Als geen gehoor / geen vertrouwen dat het goed komt: bellen met de huidige werkgever. Als je wilt overwegen alsnog te blijven dan (en ze je nog willen). In geen geval nog weken wachten.

En inderdaad leermoment: 2 natte handtekeningen, dan pas ontslag aanzeggen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-06 11:13
Dude dit gaat om je inkomen, niet om een bloemetje voor Moederdag ofzo. Gewoon bellen en aangeven dat je ontslag genomen hebt dus je graag wel nu een contract wilt zien omdat je anders potentieel tussen wal en schip gaat vallen.

Niemand zal je kwalijk nemen als je voor jezelf op komt hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-06 15:51

KoudeAardbei

Moderator

Inderdaad, direct bellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aftansert
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 02:30
Hatsjoe schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 11:07:
[...]

[...]

Precies, en daarom dus altijd wachten tot beide partijen getekend hebben.
Los van het praktische, puur arbeidsrechtelijk: Een overeenkomst komt tot stand na aanbod en aanvaarding. Als een werkgever je per mail een overeenkomst stuurt, en jij mailt "akkoord" terug, dan is deze tot stand gekomen. Sterker nog, vanwege het schriftelijkheidsvereiste van proeftijd is het op z'n minst discutabel of er sprake mag zijn van proeftijd als je daarna aan het werk gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-06 18:25
@LumpyChips zien we, met zijn twee forum reacties op een nieuw profiel, hier niet meer terug ben ik bang.

Ik ben wel benieuwd of TS nog gebeld heeft en wat de uitkomst dat van is.

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Pagina: 1