Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:38

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Ik wil onderweg nog wel eens de hotspot gebruiken om toch met de laptop te kunnen werken.
Van het werk hebben we de Iphone SE (2020 versie). Deze is echt mega traag. ICT van de zaak heeft ook geen idee of oplossing. Tijdelijk doe ik het maar met de hotspot van mijn privé Pixel, dat gaat wel goed.
Weet niet of het probleem in de hotspot van de Iphone zelf zit, of meer in de connectie Iphone-laptop

Ik zoek naar een workaround. ICT hier heeft al dongle's voor de echte buitendienst medewerkers, maar ik heb het maar een paar keer per maand nodig, dus dat vind ik wat onzinnig.

Eerste idee was omleiden: Hotspot aan op pixel, en deze via de iphone koppelen aan internet (scheelt me prive-datagebruik). Maar als je een hotspot aanmaakt, gaat automatisch wifi ontvangst uit.

Wat werkt wel?
- je kunt nog hotspot via bluetooth en USB, schakelt de wifi zelf dan niet uit?
- Of beginnen bij de basis, is er een oplossing voor de brakke hotspot van de iphone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:31
Er is te weinig informatie om je vraag te beantwoorden.

Gebruik je een VPN op de laptop?
Wie is de provider van je iPhone? En van je privé toestel? Wat krijg je als je bij beide hotspots een speedtestje doet?

Aansluiten van iPhone middels usb op je laptop, kun je dan ook de hotspot gebruiken? (Zonder de WiFi te gebruiken dus).

[ Voor 22% gewijzigd door krakendmodem op 12-05-2023 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:38

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
KPN zakelijk en privé
VPN op laptop
Speedtest zal ik eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthijsBoog
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 20-09 12:36
Waarschijnlijk heeft het te maken met de beperkte antennes van de Iphone. hotspot gebruikt de wifi antennes, welke soms ook nog wel gedeeld worden met bluetooth (zelfde frequentie) en vermoedelijk ook enigszins met de mobiele data, want mijn snelheid gaat erdoor ook achteruit. Wat dus waarschijnlijk vooral zou helpen is om de Iphone via een kabeltje aan de laptop te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a.boogerd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-09 19:25
Om uit te sluiten of het aan je abonnement of je toestel ligt, kan je mogelijk tijdelijk even je sim omwisselen van toestel.