Stevige monitorarm voor 3 monitoren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:53
Goedemorgen,

Ik zoek voor een werkplek een stevige monitorarm waar 3 monitoren van 24 inch (3,3kg per monitor) aan vastgemaakt moeten worden.

Op het moment staat het volgende:

Monitorarm: Neomounts by Newstar FPMA-D550D3BLACK

Monitor (3x): MSI Optix G241V E2

Het probleem is dat de schermen aan alle kanten gaan wiebelen bij elke (lichte) trilling. Ik heb alles zo stevig mogelijk aangedraaid, maar dit helpt niet.

Zelf heb ik deze in het verleden vaker gemonteerd zonder problemen, maar dat waren dan voor 2 monitoren. Wellicht dat 3 monitoren net wat te veel voor dit type arm is?

Ik heb onderstaand gevonden, maar ik ben toch benieuwd of er betere/goedkopere alternatieven zijn.

https://www.coolblue.nl/p...star-nm-d775dx3black.html

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry-c
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:48
Heb hier op het werk een aantal van deze. FPMA-D700D3. Wel minder verstelmogelijkheden maar dat komt de stijfheid alleen maar ten goede. Voor een aantal dual scherm setups ook een vergelijkbare als jij hebt maar die zijn een stuk minder degelijk inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBull
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:55
jerry-c schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 09:47:
Heb hier op het werk een aantal van deze. FPMA-D700D3. Wel minder verstelmogelijkheden maar dat komt de stijfheid alleen maar ten goede. Voor een aantal dual scherm setups ook een vergelijkbare als jij hebt maar die zijn een stuk minder degelijk inderdaad.
Hoe is de kijkhoe van de twee buitenste monitoren? Ik bedoel dan niet de eigenschappen van de monitoren, maar kijk je er niet te schuin op, omdat hij minder verstelbaar is? En hoe groot zijn je monitoren? Kan me voorstellen dat bij 27" je schuiner op het beeld kijkt dan bijv. bij 23".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry-c
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:48
De kijkhoek is naar mijn mening goed te doen. Heb mijn collega's er ook nog niet over gehoord. Er werkt er 1 met 27". Die hoek is inderdaad wat groter, maar omdat de schermen groter zijn zul je je hoofd/stoel toch ook moeten draaien. De rest werkt met 24", de hoek waar die op staan is minimaal te noemen. Heb er zelf nooit meer dan een kwartier mee gewerkt dus kan er ook niet veel meer over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wij hebben op kantoor tegenwoordig dit soort beugels, die werken op zich best fijn. Wij hebben meestal maximaal 2 schermen, dus hebben een kleinere variant, maar met 3 is deze beugel er ook:

https://www.amazon.nl/HFT...&smid=A17D2BRD4YMT0X&th=1

Of, maar iets duurder

https://nl.euroelectronic...sveer-en-1x-usb-3-0-poort

Aangezien het op een werkplek is, zou ik wel eentje nemen met een gasbeugel, dat maakt de standaard wat beweeglijker en hou je toch voldoende stijfheid (wat vaak ook in te stellen is).