Ik probeer van mijn google integratie af te komen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koarsse
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19-11-2024
Mijn vraag
Recentelijk heb ik via antagonist mijn eigen imap mail. Echter, merk ik dat het overstappen lastig is.

Zo komen er een aantal vragen in mij op:

1. Wat is de beste email client voor je eigen imap mail? Zowel Windows als Android. Betaald of niet is geen punt, goede software mag wat kosten.

2. Waar kan ik mijn agenda onafhankelijk hosten, maar wel in sync houden across devices? Tot nu toe zie ik niet veel meer dan gmail en outlook die dat bieden.

3. Biedt een dienst als die van antagonist even veel beveiliging als gmail/outlook?

Hopelijk kunnen wat slimme koppen me hier mee helpen

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fps
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 30-06-2023

fps

.

[ Voor 99% gewijzigd door fps op 27-06-2023 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:24
Ik ben wel gecharmeerd van K9-mail (voor Android)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10 09:54

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Outlook voor Windows en Outlook voor Android.
Ja van het grote boze Microsoft, maar ik vind dat ze in de laatste paar jaar echt zeer grote stappen hebben gemaakt en Outlook op mobiel is nu echt een fijne client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:37

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik gebruik Spark op Android en Mailspring op Linux/Windows. Maar mailclients zijn er met honderden en dat zal je zelf even moeten uitzoeken.

Qua beveiliging is alles zo veilig als de zwakste schakel en als je een goed uniek wachtwoord gebruikt en 2-factor waar mogelijk dan loopt dat wel los. Of antagonist zelf haar beveiliging goed op orde heeft daar kan je enkel maar van uit gaan, zonder openbare security audit moet je hen maar op hun woord geloven.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Op PC gebruik ik Outlook, op de telefoon staat FairEmail voor mail en DigiCal+ voor kalender. Werkt goed, geen ads.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
1: Vraag dit aan 10 mensen en je krijgt 10 verschillende antwoorden. Ik zou zeggen: lees reviews en bekijk YouTube filmpjes die je goede info geven.

2: Als je je eigen domein gaat opzetten kun je iets met CalDAV doen. Dit hangt af van wat je allemaal gaat doen met je domein. Eerder heb ik dit gedaan met OwnCloud/Nextcloud, werkt perfect.

3: Beveiliging is zo sterk als de zwakste schakel. Geldt net zo goed voor je wachtwoord op je Google account als op ieder ander account. 2FA/MFA waar mogelijk, regelmatig je wachtwoord veranderen, lange wachtwoorden gebruiken en zorgen dat je niet op iedere willekeurige computer je wachtwoord intikt (i.v.m. keyloggers). Dus ja, beveiliging zit doorgaans tussen beeldscherm en rugleuning. Daarnaast heeft een bedrijf als Google meer mankracht, geld en systemen voor beveiliging dan Antagonist, lijkt me duidelijk.

[ Voor 21% gewijzigd door sypie op 12-05-2023 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17:54
Hier ook een overstapper van google diensten naar "eigen" diensten.

Zelf gebruik ik Thunderbird. Dat gebruik ik al jaren, ook indertijd voor Gmail.
Het werkt voor hetgeen ik maar nodig heb. Emails lezen en verzenden met verdeling in mappen.

Op de telefoon gewoon de standaard app van Apple. Werkt goed genoeg voor onderweg eens een mail te lezen.

N.B.: Ik heb eens op Antogonist gekeken naar de paketten.
Hoezo mag je bij hen maar 200 mails per dag versturen met het goedkoopste pakket? 8)7 8)7

Wat is dat voor een absurde regel. Niet dat je als gemiddelde gebruiker aan 200 mails zal komen, maar dan nog. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:02

Barrycade

Through the...

Goede vragen, maar vreemde volgorde ( van eerst afsluiten en daarna de tools er bij zoeken.)

Voor mail is outlook op telefoon en pc goed.

Qua agenda, volgens mij heeft antagonist alleen mail en geen exchange of zoiets dergelijks.
Daarnaast lijken me ook andere hosters wellicht interessant, dus zoals bovenstaande, waarom een hosyer die je beperkt op de hoeveelheid mails per dag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:02

Barrycade

Through the...

Dubbel

[ Voor 97% gewijzigd door Barrycade op 12-05-2023 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telin
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 13:39
Fairemail

Ik heb zelf nooit Gmail gebruikt (wel Gmail adressen) ik kan daar gewoon niet aan wennen.

Ik heb heel lang AquaMail gebruikt maar sinds het project is overgenomen/opgekocht door een commercieel bedrijf is het hard achteruitgegaan. En als je het serieus wilt gebruiken zit je vast aan een best wel duur abonnement.

Je hebt nu dus een best duur abonnement en tegelijkertijd is de service en support hard achteruitgegaan.
Pagina: 1