K7S5A (Sis735) isntabiel met DDR?

Pagina: 1
Acties:

• Biff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-01-2025

Biff

waar zijn de visjes

Topicstarter
Volgens de C'T heeft de Elitegroup K7S5A problemen met het meeste DDR-geheugen; volgens de handleiding zouden slechts 8 typen modulen (van EliteMT, Hyundai, Micron, Samsung en Winbond) geschikt zijn voor gebruik in de K7S5A. Die modulen hadden ze niet voor hun test, dus hebben ze Infineon en Nanya geprobeerd (die op andere borden goed werkten) en inderdaad lukte het niet 3D Mark 2001, SpecInt of parallel kopieeren langer dan 3 uur achter elkaar te laten lopen zonder crash. Met PC133 geen probleem.

Dit bevalt me minder. Ik had gehoopt met dit bord, DDR en een Duron 1000 een Internet-gateway PC samen te stellen. Kan iemand deze ervaringen bevestigen?

Yeah well. The Dude abides.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:50
je heb toch geen DDR nodig voor een routertje?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Op zondag 02 september 2001 14:18 schreef Tampie2000 het volgende:
je heb toch geen DDR nodig voor een routertje?
psies !

• Biff

Biff

waar zijn de visjes

Topicstarter
Op zondag 02 september 2001 14:21 schreef Darkman het volgende:

[..]

psies !
Bedankt. Liefst wel als ie soms ook als Tribes 2 dedicated servertje gaat lopen. Maar eigenlijk was dit de vraag niet..

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:50
Op zondag 02 september 2001 14:23 schreef Biff het volgende:

[..]

Bedankt. Liefst wel als ie soms ook als Tribes 2 dedicated servertje gaat lopen. Maar eigenlijk was dit de vraag niet..
ook tribes 2 zal uitstekend draaien met SDR ram. Zit echt maar enkele procenten verschil tussen DDR en SDR.

sorry dat ik je vraag niet kan beantwoorden :(

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Biff

Biff

waar zijn de visjes

Topicstarter
Is ook wel zo. Maar het DDR geheugen heb ik dan al over uit m'n Athlon-PC. 2 van mijn sticks zijn maar CL2.5 en ik zou nog wat meer CL2 erbij willen kopen.

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op zondag 02 september 2001 14:16 schreef Biff het volgende:
Volgens de C'T heeft de Elitegroup K7S5A problemen met het meeste DDR-geheugen; volgens de handleiding zouden slechts 8 typen modulen (van EliteMT, Hyundai, Micron, Samsung en Winbond) geschikt zijn voor gebruik in de K7S5A.
De handleiding:
The table below lists the model chips of DDR that we have tested. We will test more DDR modules in the future.

Daar wordt dus niet gezegd dat andere modules niet geschikt zijn, alleen dat ze (nog) niet getest zijn. Dat is een behoorlijk verschil.

Verwijderd

ik heb in mijn bordje 512 Mb DDR.(agressive memory settings)
256 micron en 256 naamloos en loopt als een trein !!
misschien heb ik net geluk.
er zou ook een slechte batch circuleren en kregen de gasten van C'T er zo eentje :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:26

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zou graag willen helpen, maar mijn DDR is toevallig net de geteste Hyundai. Ben benieuwd of die nieuwe BIOS (van gisteren) iets verbetert.

Oslik blyat! Oslik!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Hier is ie nu bruut stabiel met een appacer ddr reepje op 150 cas 2 , sinds dat ie op 150 loopt gaat alles goed, daarvoor had ik ook problemen( waarschijnlijk timings etc ), dus ik zou zeggen, zet de boel eens op 150 fsb ...
En gebruik die bios van 06/08/2001 met de fsb overklok mogelijk heden, die is het beste, want de nieuwere en de oudere zijn bij mij echt gewoon brak ...

Verwijderd

Grappig dat iemand met die overklok-bios goede resultaten haalt, want bij mij stortte alle FPS in games met zo'n 33% naar beneden... ongeacht hoe hoog of laag de FSB werd gezet; volgens wcpuid veranderde de fsb inderdaad, maar blijkbaar zijn ze nog iets anders vergeten zodat de performance een stuk lager wordt ook al gaat de fsb omhoog. Ook bij netjes een fsp van 133 was de overklok-bios trouwens rete-traag.

Officieele bios erin geflashed, hoppa, FPS weer enorm omhoog...
Pagina: 1