Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fstieger99
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-07 13:37

fstieger99

www.Isaia.it

Topicstarter
Beste medetweakers

Ik heb een casus waar ik zelf niet goed uitkom.

Onderstaand is een schematische weergave van ons huis. meterkast staat kpn glasvezel modem 1gigabit + Amplifi HD. dat is de basis er gaat een cat 6 kabel naar zolder welke aangesloten zit op een cisco switch waarachter bedraad onze werkplekken hangen.maximale snelheid.
NAS staat bedraad op 1 lan poort van de Amplifi router

Het draadloos signaal valt op zolder enorm tegen. Ik dacht dat een tweede meshpoint op zolder toevoegen zin had maar nee.
Woonkamer + 1e verdieping hangt beide een Amplifi HD unit en allesis daar retesnel.

Hoe kan ik de situatie op zolder aanpakken. Welke tips hebben jullie?

Bedankt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3NxsP5m1cHM6eMEpA17vIKiYTKg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xnuRsL51828969T9shSBoPNe.jpg?f=fotoalbum_large

The Sartorialist

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• heiyu
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:17
Enige manier is op zolder een Access Point gebruiken die je bedraad kunt aansluiten aan je switch. Deze kan dan theoretisch 1 Gbit doorgeven. Volgens mij heeft je Amplifi Meshpoint geen ethernet aansluiting :(.

Een draadloos access point (of het nou “mesh” is
of niet) kan alleen de snelheid die hij zelf ontvangt doorgeven minus overhead. Dus als je snelheid al slecht was op zolder zal deze access point alleen deze slechte snelheid opnieuw doorgeven. En dat zie je ook al in de huidige situatie 400 > 150 > 50

Je kunt elk merk en type access point gebruiken zolang deze een bedraadde aansluiting heeft. Wanneer je dezelfde SSID en PW geeft aan je wifi netwerk zullen je apparaten automatisch overschakelen. (De overige Amplifi Meshpoints op de begane grond en eerste etage kan je gewoon behouden.)

[ Voor 18% gewijzigd door heiyu op 12-05-2023 09:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:21
Met hierboven

Dus ik ben bang afscheid nemen van je amplifi en vervangen voor iets wat wel ethernet poort heeft

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fstieger99
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-07 13:37

fstieger99

www.Isaia.it

Topicstarter
Bedankt mannen. Ik heb inmiddels duidelijkheid.

voor degene die mogelijk tegen hetzelfde issue aanlopen

https://help.amplifi.com/hc/en-us/articles/115006826048

vanochtend een amplifi router erbij gehaald wired aangesloten en als internet backhaul zoals beschreven zelfde SSID idd en nu op zolder 400 mbit wifi. Fantastisch. Dank voor de hulp mannen!

The Sartorialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dailybits
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-03 07:59
Klopt. Zo heb ik het ook.

Amplifi waar de kabel binnenkomt. Utpkabel naar mijn homeoffice met switch daar voor de serverkast.

Nog een amplifi hd op mijn werkplek voor wifi boven in huis met die ethernet backbone. 👌

Oud schema uit een blogpost van me.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qJaSnGoRSRIXpomUqqD_YPEXwg4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J8MSI1Wd97f6N6BBmtUZkfjy.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Dailybits op 13-05-2023 08:51 ]