Ik heb een woning uit 2002 waar tijdens de bouw van de woning ook gelijk een opbouw is geplaatst. Deze opbouw is 5 meter lang en 4 meter breed. Voor het plafond zijn houten balken gebruikt waar platen tegen aan zijn geplaatst.
Ik heb twee jaar geleden 12 zonnepanelen geplaatst op het dak van de opbouw. Nu zie ik 's avonds in een verlichte kamer schaduwen van de verzakte houten balken over de breedte van het plafond. Ik weet niet zeker of dit al aanwezig was toen ik de woning kocht 2 jaar geleden, maar het is aannemelijk dat dit komt door de belasting van het gewicht van de zonnepanelen.
Foto's hieronder.
Is hier iemand die mij hier verder op weg kan helpen?/f/image/6YjE7WdqQj13Qgk0j5kGfCis.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb twee jaar geleden 12 zonnepanelen geplaatst op het dak van de opbouw. Nu zie ik 's avonds in een verlichte kamer schaduwen van de verzakte houten balken over de breedte van het plafond. Ik weet niet zeker of dit al aanwezig was toen ik de woning kocht 2 jaar geleden, maar het is aannemelijk dat dit komt door de belasting van het gewicht van de zonnepanelen.
Foto's hieronder.
Is hier iemand die mij hier verder op weg kan helpen?
- Is er nu of op termijn instortingsgevaar? Is de situatie veilig?
- Welke expertise kan ik aanspreken voor zekerheid mbt mijn casus. Kan een bouwkundige constructeur hier meer over zetten?
/f/image/6YjE7WdqQj13Qgk0j5kGfCis.png?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/nPz8VzKO7icX0bFyeH4qzH1F.png?f=user_large)
[ Voor 8% gewijzigd door banaliteit op 11-05-2023 22:42 ]