Versterker wisselt van HDMI-bron

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cupperblower
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 28-04-2024
Mijn vraag
In mijn Denon 2800H-DAB kan ik aangeven welke HDMI-bron bij inschakelen wordt gebruikt: Bv de laatst gebruikte, of 'n specifieke bron.
Ik heb op 1t/m3 aangesloten Ziggo-Next, Formular, en Mede8er.
Als ik voor 1 van de 3 kies, blijft de AVR hardnekkig switchen naar de HDMI die het eerst verbonden was, na een aantal malen terugzettennaar de gewenste bron blijft het apparaat wel bij de gekozen bron. Uiterst irritant! Kan ik dit switchen ergens uit zetten.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Denon AVR-X2800H DAB
TV Philips 55OLED706

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Manual nagezocht, niets kunnen vinden behalve de keuze tussen laatste en specifieke bron bij inschakelen

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 20:58
Cupperblower schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 21:32:
Mijn vraag
In mijn Denon 2800H-DAB kan ik aangeven welke HDMI-bron bij inschakelen wordt gebruikt: Bv de laatst gebruikte, of 'n specifieke bron.
Ik heb op 1t/m3 aangesloten Ziggo-Next, Formular, en Mede8er.
Tot hier is je verhaal duidelijk.
Als ik voor 1 van de 3 kies...
Wanneer kies je deze? Vlak na het aanzetten?

Wat is de instelling op de receiver? Laatst gebruikte bron of een specifieke bron?
...blijft de AVR hardnekkig switchen naar de HDMI die het eerst verbonden was
zie hierboven
...na een aantal malen terugzettennaar de gewenste bron blijft het apparaat wel bij de gekozen bron.
De gewenste bron is gelijk aan de gekozen bron? Is dat de bron die gekozen is door de receiver?

Je verhaal komt heel warrig over en dat snap ik omdat je jouw verhaal wellicht heel logisch vind overkomen. Het is handig als je je bedenkt of je moeder dit verhaal ook zou begrijpen als je het terugleest. Zie dit niet als een aanval want we willen je graag helpen maar daar is wel een goed verhaal voor nodig.

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
Heeft die Denon een setting bij : Video/HDMI setup waarin je kan instellen: passthrough source last?

Voor zover mij bekend zal de Denon dan bij opstarten naar de laatste HDMI gaan die je hebt gebruikt voor het uitzetten . Dat zou het kunnen verklaren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svideo
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 21-09 09:11
Staat CEC uit?
Als je HDMI toestaat dan gaat ie zelf schakelen naar het apparaat wat er om vraagt.
Dat zijn alle apparaten die aanstaan en dus kan ie niet kiezen.

CEC is ook verantwoordelijk voor ARC dus dat kan even priegelen worden met verschillende settings