Zal ik maar eens wat duidelijker zijn over hoe ik mijn Palm gebruik voor school?
- Schoolrooster
Datebk3 gedownload en daarin heb ik per trimester mijn rooster ingevuld. Ik doe 2 studies, dus gebruik ik de icons van Datebk3 om aan te geven of de afspraak bij het rooster van INF of van TCW hoort. Deze icons zijn ook handig voor bv projecten, meetings, etc aan te geven. De aangepaste weekview van Datebk3 geeft meteen aan welke colleges ik wanneer en waar heb in de aankomende week, en in de normale weekview kan ik grafisch zien wat voor overlap mijn 2 roosters hebben.
- Huiswerk
ToDos in Datebk3 invullen, datum en tijd geven, afstrepen wanneer ik er mee klaar ben. Zijn overigens ook de enige ToDos die ik gebruik; voor de rest vind ik het niet zo'n nuttige optie.
- Cijferlijst
ThinkDB2 met custom cijferlijst databaseje. Theoretisch zou ik hem zo moeten kunnen maken dat ie ook automatisch m'n eindcijfers enzo uitrekent, maar daar heb ik helemaal geen zin in
- Rekenmachine
Technische studie, maar niet zo goed in hoofdrekenen... daar heb je dan ja Palm ook voor

. APCalc is mijn favoriet.
- Aantekeningen
De meeste collegesheets staan al op internet, dus die hoef ik niet echt over te typen, maar soms wil het wel eens gebeuren dat zo'n doos digibeet is en dat dus niet kan, of dat er bij werkcolleges grote lappen tekst worden uitgespuwd... dan komt het PPK (palm portable keyboard) en Wordsmith in spel. Wordsmith is een direct met Word gesyncte tekstverwerker met alle belangrijke basisfuncties (bold/underline/italic, justificatie, etc) en de mogelijkheid om truetype fonts naar de Palm te importeren. De PPK is een keyboard dat ingeklapt even groot is als een Palm III, uitgeklapt is het een fullsize keyboard waar je je Palm inplugt. Werkt perfect. Ik kan m'n aantekeningen aardig layouten op de Palm en na sync kan ik ze zo aanpassen in Word en uitprinten.
Al met al ben ik dus flink bezig met die palm
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~