Hulp port forward

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tegels
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-06 16:26
Sinds een week ben ik overgestapt naar KPN internet en TV. Migratie is best soepel verlopen. Ik heb een vraag over port forwarding ivm het bereiken van mijn NAS.
Eerst wat info over mijn netwerk.

Achter mijn Experia V12 modem, heb ik een eigen netwerk met mesh points (Amplifi HD Router). De router krijgt zijn internet via DMZ. Mijn TV+ kastjes heb ik rechtstreeks op de Experia modem aangesloten omdat de Amplifi niet met TV signalen van KPN overweg kan.

In mijn eigen netwerk (vd Amplifi) hangt ook een Synology NAS vanwaar ik films, eigen films en foto’s kan streamen. Tot nu toe deed ik dit via een Nvidia Shield media player (met de Kodi app). Nu kan ik Kodi ook op de TV+ zetten maar dan ligt mij NAS buiten mijn netwerk….

Hoe krijg ik het voor elkaar dat de TV+ kastjes via de Experia modem en de Amplifi Router verbinding maakt met de NAS? Volgens mij moet dit mogelijk zijn met port forward? Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat ik waar moet invullen….
Daarnaast vind ik het wel belangrijk dat de verbinding veilig is!
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met duidelijke stappen. Ik ben zeker geen netwerk expert… 8)7

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:10
DMZ opheffen en je amplifi in accesspoint mode zetten

https://help.amplifi.com/...9347-Enabling-Bridge-Mode

[ Voor 42% gewijzigd door laurens0619 op 11-05-2023 21:25 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Klopt DMZ is eigenlijk nooit een goede oplossing als j dat wilt kan je beter alleen benodigde poorten doorzetten is veel veiliger.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:50

nelizmastr

Goed wies kapot

Je hebt zowel port fowards nodig (voor alle poorten die nodig zijn voor het inlezen van de media) als routes.
AP/bridge mode is de makkelijkste fix.

Eventuele statische IP's die niet in de KPN reeksen liggen (doorgaans 192.168.2.0/24) even aanpassen of op DHCP zetten.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tegels
Niet netjes van mij om niet te reageren….
Heb de Amplifi in Bridge gezet en de DMZ uitgeschakeld. De TV+ ziet nu inderdaad al mijn NAS. Ik ben alleen bang dat de box van KPN nog onvoldoende is ontwikkeld want Kodi doet het veel slechter dan de versie op mijn Shield! Zal de komende periode vast wel beter worden.
Iedereen bedankt voor het meedenken en reageren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:03

M2M

medicijnman

Wat bedoel je met Kodi doet het veel slechter...?

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tegels
M2M schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 22:43:
Wat bedoel je met Kodi doet het veel slechter...?
Kan bv geen 4K instellen alleen HD…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:54
Je verteld het moeilijk, maar ik vermoed dat je Kodi op de tv draait.
Dat heeft uiteraard helemaal niets met de router te maken en dus ook niets met de Kpn box.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06:26
Tegels schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 23:33:
[...]

Kan bv geen 4K instellen alleen HD…
Je kunt toch altijd nog weer je shield aansluiten en gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tegels
Ben(V) schreef op zondag 14 mei 2023 @ 00:13:
Je verteld het moeilijk, maar ik vermoed dat je Kodi op de tv draait.
Dat heeft uiteraard helemaal niets met de router te maken en dus ook niets met de Kpn box.
Ik heb Kodi op de Shield draaien (draait perfect). Ik wil proberen om Kodi op de TV+ box te zetten (deze box draait op Androis TV) maar deze KPN box is in ontwikkeling. Kodi draait dus niet op de TV zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tegels
Flans schreef op zondag 14 mei 2023 @ 08:05:
[...]

Je kunt toch altijd nog weer je shield aansluiten en gebruiken?
Hij hangt nog steeds in mijn netwerk en zal dat voorlopig ook nog wel blijven doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:54
Aha die box kende ik nog niet.
Onbekende hardware dus zal kodi wel niet de juiste/optimale drivers hebben of die box heeft gewoon veel te weinig resources (cpu en/of memory).

Leuk om eens uit te proberen, maar zal het waarschijnlijk nooit halen bij die shield.
Heb zelf een wat geëxperimenteerd met google Chromecat met google tv (uitvoering: Google Chromecast met Google TV (4K) Wit 8GB) met kodi daarop, maar was ook niet te vergelijken met het gemak van de nvidia shield( maar wel veel goedkoper).

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Pagina: 1