Ik heb naar andere topics gezocht en aangezien die 15-20 jaar oud zijn, denk ik dat het wel tijd is voor een nieuw topic. Ik neem aan dat er ook in Polen inmiddels een hoop veranderd is 
In juli vertrek ik met twee pubers en Standevriendin naar het zuiden van Polen voor een heerlijke vakantie. Ik heb een herdershut geboekt in de buurt van Tatra national park, net een uurtje rijden onder Krakow. UIteraard wil ik Krakow zelf bezichtigen, maar op het programma staan zeker Auschwitz-Birkenau en de zoutmijnen van Wieliczka. Toch een paar dingen die op mijn bucketlist staan. Verder zijn we van plan om lekker te wandelen, van de natuur genieten en de historie te bezichtigen zoals oude kerken en kastelen.
Toch een paar specifieke vragen:
In juli vertrek ik met twee pubers en Standevriendin naar het zuiden van Polen voor een heerlijke vakantie. Ik heb een herdershut geboekt in de buurt van Tatra national park, net een uurtje rijden onder Krakow. UIteraard wil ik Krakow zelf bezichtigen, maar op het programma staan zeker Auschwitz-Birkenau en de zoutmijnen van Wieliczka. Toch een paar dingen die op mijn bucketlist staan. Verder zijn we van plan om lekker te wandelen, van de natuur genieten en de historie te bezichtigen zoals oude kerken en kastelen.
Toch een paar specifieke vragen:
- Is het handig om Zlotys mee te nemen of kan ik in Polen overal wel pinnen / mijn CC gebruiken? Ik hoor dat euros ook wel vaak worden geaccepteerd. Is in Polen cash het beste middel of is dat achterhaald?
- Ik lees dat Auschwitz-Birkenau gewoon vrij toegankelijk is en je geen kaartjes nodig hebt. Wat ik online zie is dat je alleen voor guided tours een kaartje moet reserveren. Ik twijfel wat wijsheid is...
- Ik rij elektrisch (Kia e-Niro), hoe is het gesteld met het aanbod van laadpalen in Polen?
- Welke taal buiten Pools wordt het meeste gesproken in Polen. Engels of Duits? En als het Duits is, kan je dan beter eerst in het Engels beginnen?
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.