Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ljo13
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-05 20:54
Mijn vraag
Ik heb een Android TV Box gekocht van Nokia die ik wil gaan gebruiken in onze B&B als mediaspeler en om TV te kijken. Omdat het dummy-proof moet zijn, wilde ik gebruik gaan maken van parental controls of de restricted profiles om te voorkomen dat mensen in de instellingen gaan priegelen of zaken gaan installeren via de gekoppelde Google-account.

Nu blijken beide opties niet aanwezig te zijn in de Android TV versie op die box. Ik zoek dus een alternatief. Iemand een suggestie?

Relevante software en hardware die ik gebruik

Hardware: Nokia Streaming Box 8010
Software: Android TV 11, software versie 11.8.4674 met kernel-versie 5.4.180-ab4674

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

- Getest met de TVUsage app maar niet helemaal wat ik zoek.
- Ik zocht ook al naar de APK's van die restricted profiles maar ik vrees dat het ingewikkelder is dan zomaar een apk installeren. ;)

https://smarthome-fixer.be

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-06 15:07

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

ljo13 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 19:42:
Mijn vraag
Ik heb een Android TV Box gekocht van Nokia die ik wil gaan gebruiken in onze B&B als mediaspeler en om TV te kijken. Omdat het dummy-proof moet zijn, wilde ik gebruik gaan maken van parental controls of de restricted profiles om te voorkomen dat mensen in de instellingen gaan priegelen of zaken gaan installeren via de gekoppelde Google-account.

Nu blijken beide opties niet aanwezig te zijn in de Android TV versie op die box. Ik zoek dus een alternatief. Iemand een suggestie?

Relevante software en hardware die ik gebruik

Hardware: Nokia Streaming Box 8010
Software: Android TV 11, software versie 11.8.4674 met kernel-versie 5.4.180-ab4674

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

- Getest met de TVUsage app maar niet helemaal wat ik zoek.
- Ik zocht ook al naar de APK's van die restricted profiles maar ik vrees dat het ingewikkelder is dan zomaar een apk installeren. ;)
toon volledige bericht
Zijn de Android opties niet beschikbaar of zijn ze niet zichtbaar? Soms kun je developer opties inschakelen, waardoor er meer opties beschikbaar komen.

Vervolgens zou het via deze stappen mogelijk moeten zijn: https://support.google.com/androidtv/answer/6123330?hl=en

Kun je aangeven wat er ontbreekt evt? :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ljo13
De opties zijn simpelweg niet beschikbaar op de Streaming box denk ik. Ik ben al eens gaan graven in de system apps, maar ik kan niets vinden dat lijkt op deze functionaliteit.

De developer opties heb ik al ingschakeld en ook daar kon ik niets vinden dat mij kon helpen helaas. Online vind ik nogal wat topics van andere merken Android TV's waar die functionaliteit ook niet beschikbaar is. Het is me een raadsel waarom ze dit zouden doen, zeker als het een standaard-optie lijkt te zijn in Android.

Misschien met een custom rom, maar dan moet ik dringend eens gaan graven of dit wel kan op deze TV-box. Ik erger me bont en blauw aan de ads voor content in de Disney Plus app die ik zelfs niet eens heb geïnstalleerd, dus misschien moet ik wel proberen om die weg op te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
ljo13 schreef op maandag 15 mei 2023 @ 10:10:
De opties zijn simpelweg niet beschikbaar op de Streaming box denk ik. Ik ben al eens gaan graven in de system apps, maar ik kan niets vinden dat lijkt op deze functionaliteit.

De developer opties heb ik al ingschakeld en ook daar kon ik niets vinden dat mij kon helpen helaas. Online vind ik nogal wat topics van andere merken Android TV's waar die functionaliteit ook niet beschikbaar is. Het is me een raadsel waarom ze dit zouden doen, zeker als het een standaard-optie lijkt te zijn in Android.

Misschien met een custom rom, maar dan moet ik dringend eens gaan graven of dit wel kan op deze TV-box. Ik erger me bont en blauw aan de ads voor content in de Disney Plus app die ik zelfs niet eens heb geïnstalleerd, dus misschien moet ik wel proberen om die weg op te gaan.
Je zou het eens kunnen gaan proberen met een alternatieve Android TV launcher. Indien je gebruik maakt van Projectivy als launcher kun je het startscherm enkel vullen met wat jij graag zou willen zien, desgewenst op een volledig "lege" achtergrond.

Mijn Android TV Projectivy startscherm is aardig schoon. V.w.b. beveiliging tegen nieuwsgierige gebruikers, dat is weer een ander verhaal.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ljo13
Bedankt voor de suggestie @hardware-lover . Projectivity launcher is exact wat ik nodig had.

Ik heb zelfs betaald voor de premium versie. Deed meteen wat ik ervan verwachtte. Alle apps en instellingen die ik niet wilde heb ik kunnen verbergen en wegsteken achter de parental controls. Aanvullend kon deze launcher ook zelf aan de hand van ADB zichzelf als standard launcher instellen en de homekey op de afstandsbediening remappen, iets wat blijkbaar ook stond dichtgetimmerd op die Nokia Streaming Box.