Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Topicstarter
Wij hebben een bodemwarmtepomp van Itho Daalderop, die ook de vloerverwarming regelt.

We hebben daarbij 2 verdelers, 1 op de begane grond voor de lussen op de begane grond en een verdeler op de zolder, die de 1e verdieping en de zolder van vloerverwarming voorziet.

Nu is het zo dat het op de 1e verdieping altijd warmer is dan op de begane grond.
Kan ik zonder problemen de regelaars op de verdeler wat verder dichtdraaien, zodat de 1e verdieping niet zoveel warmte krijgt?

Ik snap dat als de begane grond (waar de thermostaat hangt) om warmte vraagt, de 1e verdieping uiteraard ook verwarmd word. Maar wellicht kan ik de warmte op de 1e verdieping op deze manier een beetje indammen?

Dit is de verdeler op zolder:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/96-2soZoXQ0tOfSZVpslS6HHtMc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DMhMwxUyvyp8kWcnPGHkQaU6.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:43

Wuursj

want worst is al bezet

Ja dat kan prima.
Met een thermostaat en zonnekleppen op de verdeler gaan je dat ook nog vrij simpel en goedkoop 'slim' maken.

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst