Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Game PC upgraden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• YouR
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-11 08:56
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil de huidige games gewoon normaal kunnen draaien zonder enige problemen en het liefst wat settings die hoger zijn. Ideaal zou het zijn om in 1440p te kunnen gaan gamen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is ongeveer 1200 euro, dit zal onder de 1000 blijven zonder nieuwe monitoren.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Momenteel heb ik onderstaande waarbij de processor en moederbord in 2020 aan zijn geschaft. De RAM en videokaart zijn al veel ouder en die zou ik dan willen vervangen.
Processor AMD Ryzen 5 3600 6-Core Processor, 3600 Mhz, 6 Core(s), 12 Logical Processor(s)
BaseBoard Product X470 GAMING PLUS MAX (MS-7B79)
16GB RAM
GTX 1070

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een videokaart in de richting van een 4070 of een 6950. Ik heb verder geen idee wat de verschillende types nog uitmaken als het gaat om videokaarten. Daarnaast graag een upgrade naar 32GB Verder zou 1 of 2 nieuwe monitoren niet misstaan (die ik heb zijn geen 1440p/144hz). Qua budget zijn videokaart en RAM een prio.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor alle merken

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb verder een " Aerocool Aero-300 -Toren Zwart Midi Tower Behuizing" als het hierin past

Ga je overklokken?
Ik heb hier geen verstand van, dus ga me daar niet aan wagen.

Wat verwacht je van ons?[i]
Het liefst RAM en een GPU die aansluiten op mijn huidige systeem, ik heb al begrepen dat een 4070 een hele performance upgrade kan zijn (op 1440p) met een gedateerd systeem. Maar is mijn systeem los van de videokaart nog erg gedateerd?

Alle reacties

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-11 23:30
Welke voeding heb je?

Je zou er een uitvoering: AMD Ryzen 5 5600 Boxed in kunnen zetten. Of gelijk de uitvoering: AMD Ryzen 7 5800X3D Boxed maar dat is een hap uit het totale budget.

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 01:10
Lees ook Welke gpu leunt het minst op je cpu?/Een nieuwe videokaart in je oude pc (TLDR: AMD kaarten doen het beter met oude CPU's dan NVidia's). Bedenk dat in dit artikel op 1080p getest wordt, op 1440p is de CPU met de meeste games nog minder een bottleneck.