Veel heel veel PDF's verkleinen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THEnee
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 28-05-2023
Mijn vraag
ik ben op zoek naar een software programma (dus geen freeware of internet module) dat een hoeveelheid aan geselecteerde PDF bestanden kan verkleinen zonder dat er kwaliteit verlies plaatsvindt.
ik heb pas IRIS compressor pro windows (aangekocht) echter hier is het probleem dat als je pakweg 25 of meer bestanden selecteert elke keer moet worden bevestigd dat het compressie programma moet doorgaan.
dit is nagenoeg onwerkbaar.

de vraag is dus : Welk programma kan veel pdf's verkleinen in een zogenaamde batch vorm.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows / Canon a0 scanner ...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
IRIS compressor pro windows (aangekocht)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:33
Volgens mij kan Adobe Acrobat dit prima! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:09
ReadIris PDF zou batches aan moeten kunnen https://download.irislink...omparison_table-a4-en.pdf?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-07 07:23
Linux commandline + pdftools: https://github.com/uroesch/pdftools , e.g. pdfresize

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
How-to voor Acrobat.

Over het programma dat je al hebt:
• Is er een instelling om bevestiging vragen uit te schakelen? Bij sommige programma's is zoiets aanwezig in een configuratiescherm.
• Kun je misschien een output directory aangeven? Dan vraagt het programma waarschijnlijk niet om een al bestaande pdf te overschrijven.
• Sommige programma's hebben een command line mogelijkheid. Open een cmd ("DOS box"), en voer het programma zo uit: mijntool /?. Dit activeert help en zou de parameters (soms arguments genoemd) moeten tonen. Dit soort functionaliteit wordt niet altijd beschreven in de handleiding.
• Tot slot, er zijn macro programma's die handelingen met muis of toetsaanslagen kunnen automatiseren. Zoiets als deze (zelf nooit gebruikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-07 07:23
En als je geen Linux hebt draaien normaal: installeer in Windows Docker desktop + https://hub.docker.com/r/gkmr/pdf-tools

Alleen zul je dan wel tot even dat punt moeten leren hoe je iets met Docker en Linux containers doet - op zich sowieso geen slechte skill om te leren vandaag de dag :)

Als het gaat om "ik wil programmatisch een tooltje dat wat vaste stappen uitvoert loslaten op x=veel bestanden" dan wil je sowieso commandline scripting of je dat nou in Windows of Linux regelt. Voor de laatste zijn er vaker tooltjes beschikbaar die er op ingesteld zijn (maar soms niet per se met een erg vriendelijke interface).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
@THEnee ik me niet voorstellen dat die software geen commandline arguments kent iets in de trend van.

blabla.exe -source xyz.pdf -output xyz_1.pdf -silent

soms helpt het om het beteffende programma via een commandline op te zoeken ..
c:\programfiles (x64)\tool\bin

en dan progsel.exe /help of progsel.exe -help uit te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-06 10:42
mrmrmr schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 15:34:
How-to voor Acrobat.

Over het programma dat je al hebt:
• Is er een instelling om bevestiging vragen uit te schakelen? Bij sommige programma's is zoiets aanwezig in een configuratiescherm.
• Kun je misschien een output directory aangeven? Dan vraagt het programma waarschijnlijk niet om een al bestaande pdf te overschrijven.
• Sommige programma's hebben een command line mogelijkheid. Open een cmd ("DOS box"), en voer het programma zo uit: mijntool /?. Dit activeert help en zou de parameters (soms arguments genoemd) moeten tonen. Dit soort functionaliteit wordt niet altijd beschreven in de handleiding.
• Tot slot, er zijn macro programma's die handelingen met muis of toetsaanslagen kunnen automatiseren. Zoiets als deze (zelf nooit gebruikt).
Bij Acrobat zit Distiller en die kan met hot folders werken. Daar kun je ook mee werken, als je dan ergens een PDF dropt, converteert hij het meteen.

Anders Ghostscript, kun je via de commandline aansturen.
Pagina: 1