Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuid316
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 23-05 10:13
Ik ben verhuisd en heb voor het eerst vloerverwarming. Nu merk ik dat de woonkamer uit 3 groepen bestaat. Maar 1 zo'n groep wordt warm. De rest blijft koud. Ik heb het vermoeden dat er lucht in de leiding zit.
De verdeler staat op de eerste verdieping. Op de eerste verdieping hebben we geen vloerverwarming maar radiatoren. Op de begane grond hebben we in verschillende vertrekken vloerverwarming. allen met een eigen thermostaat.

Ik heb verschillende filmpjes gekeken maar kom er niet precies uit hoe ik het systeem zou moeten ontluchten. Verschillende monteurs gebeld, maar niemand heeft tijd!? Men neemt geen nieuwe klanten meer aan! Heel raar allemaal. Maar goed. Is er iemand die mij omweg zou kunnen brengen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/byZ0EFEhUYeN5wjF2GX22yBnS4M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8xbJCeWgeTIu2x2q8O1fvrMc.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:29
Tja, ontluchten gaat via de ontluchting.
Meeste losse radiatoren hebben dit.
Bij vloerverwarming, weet ik het niet. Mogelijk op de verdeler?
Ik heb automatische ontluchting via mijn CV ketel (op zolder) en daarmee eigenlijk nooit last dat ik moet ontluchten.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Ik heb een slang aan het verdeelstuk gehangen.
Daarna alles behalve 1 groep open en door laten lopen.

Groep dicht en de volgende.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:10
Het water en de eventuele lucht die daar in zit zou toch niet in één groep kunnen blijven hangen? Die groepen zijn niet allemaal eigen dichte systemen. Die sleutel op dat rode blok rechts, is die daar niet voor?

Weet je welke groepen er bij de woonkamer horen en welke kranen er open horen te gaan? Gaan die kranen dan ook open? Er zitten venstertjes op die knoppen waar ik rood door zie, kun je daarmee kijken of de kraan open gaat? Misschien kun je het ook wel horen of voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt.Mitchell
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 05-03 13:53
die kleine witte ventieltjes, rechts op je collector zijn je ontluchters.

Wel niet ideaal aangezien dat niet het hoogste punt is in je systeem... Even opendraaien terwijl je thermostaat warmte vraagt (even helemaal naar boven draaien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:03
Je hebt op je foto al 3 ontluchters, Per horizontale rode balk het wit element rechts en op de rode verticale balk bovenin waar het sleuteltje al in zit. Als deze meermaals zijn ontlucht na een week continu bedrijf zal hier geen noemenswaardig lucht meer in zitten.
Als het systeem gevuld is met nieuw water dan zal je na verloop van tijd nog wel een keertje moeten ontluchten.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-05 16:09

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

Onluchtingsnippels zitten in het midden van je foto, wat is daarmee niet goed gegaan?
Verder heb ik het idee dat dit een X/Y probleem is: mijn verwarming werkt niet goed, mijn buurman had het bij de laatste verjaardag over het ontluchten van zijn radiatoren: conclusie: ik moet ontluchten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-05 13:12
Firestorm schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 14:34:
Onluchtingsnippels zitten in het midden van je foto, wat is daarmee niet goed gegaan?
Verder heb ik het idee dat dit een X/Y probleem is: mijn verwarming werkt niet goed, mijn buurman had het bij de laatste verjaardag over het ontluchten van zijn radiatoren: conclusie: ik moet ontluchten
Met ^.
Je hebt 3 thermostaten, en maar een van de groepen wordt warm ==> wellicht vraagt maar een thermstaat warmte.
Zet eens alle thermostaten goed omhoog, dan zouden alle kleppen moeten openen en alles "warm' worden (vloerverwarming retour 24°C is al enorm warm, dus met de hand zal je geen warmte voelen).

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JW te R
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:12
Weet je zeker dat het probleem wordt veroorzaakt door lucht in de leidingen?
Ik zou beginnen met te controleren of de thermische servo's wel werken. Die dingen kunnen ook kapot zijn.
Haal de servo's er eens af bij de groepen die koud blijven, en kijk wat er gebeurt.

En als je toch bezig bent, check dan ook even of het ventiel niet vastzit (pinnetje indrukken)

[ Voor 15% gewijzigd door JW te R op 11-05-2023 15:21 ]

Pagina: 1