snap freeco nie (lin noob...)

Pagina: 1
Acties:

• klokop
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-06 14:59

klokop

swiekie swoeng

Topicstarter
ik probeer dus een freesco router te maken maar het lukt voor geen meter... iemand tips?
Ik heb:
- een oude gateway G5-p166 met 2 NICs, namelijk:
- 3com(ISA), met zo'n ring netwerk connectie(voor connectie naar andere pc, waar ook een 3com NIC inzit)
- en sitecom/realtek (PCI) utp, voor connectie naar adsl modem)
Beide kaarten worden auto ondersteunt door freesco, zegt freesco. Is ook zo want als ik "dmesg | grep eth" doe, dan ziet 'ie 2 NICS, met IRQ's en I/O's een al.
Alles gedaan volgens http://www.xs4all.nl/~bleekerm/handleiding.html alleen bij het blokje "type nu 'route -n' in" staat er bij mij veel minder info, namelijk alleen maar over "lo" (iets locals? gok ik?) en 2 keer iets over eth0. Niks over eth1...
Ook geen "ppp0"
Genoeg info zo? Ik hebt al 1000 x geprobeerd maar ik krijg de boel nie aan du praat :'(

"Passing silhouettes of strange illuminated mannequins"

Verwijderd

probeer de floppy router eens. of is die niet geschikt voor mxstream. De laatste versie die ik had daar werd een flop aangemaakt en als je dan de PC met flop herstart en dan met setup doorstart doorloop je de installatie. In mijn geval kabel, kostte me ca een kwartier.
Als je dat werkend hebt kijk je naar de getallen die je daar ziet zodat je kunt zien wat er met de andere mis is.

• klokop

klokop

swiekie swoeng

Topicstarter
had ik ook al probeerd, zelfde verhaal...

• kvdveer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-11-2025

kvdveer

Z.O.Z.

1. tik ifconfig eens in. Wat krijg je dan?

2. Controleer bovendien of je kaarten niet toevallig hetzelfde base adres hebben, of dezelfde irq's gebruiken. Dat kan ook problemen veroorzaken. (was bij mij de oplossing...).

3. Kun je eth1 pingen?

Localhost, sweet localhost

Verwijderd

Ga naar http://freesco.tudra.net/
Probeer dan eerst de floppie, als dat werkt zet je 'm op HD. Deze versie heeft dus al de juiste aanpassingen voor Mxstream aan boord. Werkte bij mij meteen, alleen de scripts overzetten naar een werkende (voor kabel) versie op HD was een beetje werk.
Succes.

• klokop

klokop

swiekie swoeng

Topicstarter
Kijk, dat werkt toch een stuk beter. Nu nog win2k op de anadere bak zover krijgen dat ie inet ziet via de router... hoe in hemelsnaam? zucht...

Verwijderd

Kijk, dat werkt toch een stuk beter. Nu nog win2k op de anadere bak zover krijgen dat ie inet ziet via de router... hoe in hemelsnaam? zucht...
Gateway is router IP aan LAN kant. DNS instellen op DNS server van de ADSL

Verwijderd

Op zondag 02 september 2001 19:47 schreef klokop het volgende:Nu nog win2k op de anadere bak zover krijgen dat ie inet ziet via de router... hoe in hemelsnaam? zucht...
DHCP op router instellen, bij Local Area Connection Properties in W2K bij properties van 't TCP/IP automatisch verkrijgen aan laten staan
Pagina: 1