Toon posts:

Zakelijke bestelling van ruim 4000eur niet geleverd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• schrammedia
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 31-05 20:43
Beste allemaal,

Ik heb op 20 april een zakelijke bestelling geplaatst bij "webshop". Alle onderdelen voor een compleet nieuwe pc voor mijn werk (videobewerking). De waarde is ruim 4400 euro ( inc btw ) . Ik bestel al sinds 2018 bij "webshop" en heb nooit problemen gehad.

Lang verhaal kort: 2/3 pakketten zijn nooit geleverd, "webshop" start een onderzoek bij PostNL en zij zeggen dat het geleverd is. Ik ben de hele dag thuis geweest en er is niemand langs geweest, dus ik heb ook niet getekend. "webshop" zegt dat zij het nog gaan voorleggen bij hun contactpersoon bij PostNL Zakelijk. Ik heb nu al 7 dagen niks meer gehoord. Vandaar dat ik heb besloten hier alvast te vragen wat de beste stap is.

Hieronder volgt een tijdlijn die ik ook op klachtencompas heb gepost:

20 april.
Alle onderdelen besteld om een compleet nieuwe computer te bouwen. Het gaat om een zakelijke bestelling. Avondbezorging geselecteerd in de hoop dat de bezorging wat zorgvuldiger gaat. ( Het gebeurd hier namelijk regelmatig dat de bezorger je "gemist" heeft zonder dat de bel gaat )

Dezelfde dag netjes een mail dat het verstuurd is en track&trace code ontvangen.

21 april
Ik krijg een mail van PostNL dat het pakket tussen 17.30 en 22.00 bezorgd zal worden. Het zijn in totaal 3 pakketten. Later krijg ik een mail dat het bezorgmoment is gewijzigd voor 2/3 pakketten, terwijl ze eerst nog tegelijk onderweg waren. 1 van de pakketten ( de behuizing ) is wel geleverd deze avond, hier heb ik voor getekend.

22 april
In de hoop dat het pakket alsnog bezorgd zou worden de hele dag thuis gebleven, ik wilde de pc dit weekend gelijk in elkaar zetten zodat hij maandag klaar was om op te werken. De hele dag geen bezorger aan de deur geweest. Nieuwe melding in track&trace dat de zending gesorteerd was.

24 april
Ik krijg een mail van PostNL dat de bezorger onderwerg is. Weer de hele dag gewacht, vervolgens eerst de melding:

Sorry, bezorgmoment is bijgewerkt.

En daarna: Nog geen status bekend. Probeer later opnieuw.
Bezorgtijd nog onbekend. ( Dit is nu nogsteeds de status )

25 april
Geen nieuwe updates op track&trace dus ik besluit "webshop" alvast een mail te sturen dat 2/3 pakketten nog niet geleverd zijn.

Binnen 20 minuten krijg ik een mail terug dat ze een onderzoek gaan starten bij PostNL.

3 mei
Onderzoek is afgerond, conlussie: de zending is geleverd op 22 april overdag.

Ik stuur terug dat dit niet kan omdat ik de hele dag thuis ben geweest in de hoop dat het zou komen. Ook had ik avondbezorging geselecteerd EN moet ik tekenen voor ontvangst. Tevens kreeg ik 24 april nog een mail dat het onderweg was. Bij alle buren en PostNL punt geweest, pakketten nergens te bekennen.

4 mei
Webshop laat weten dat ze de situatie nog zullen voorleggen aan hun contactpersoon binnen PostNL Zakelijk.

11 mei ( dag van schrijven )
Al een aantal dagen niets vernomen. Tot heden zit ik hier met een lege behuizing zonder de rest van de onderdelen.

update: 15 mei
De laatste reactie van de webshop is inmiddels 11 dagen geleden.

Update:

24 mei

Webshop heeft een oplossing aangeboden ( vervangende producten of geld terug ). Ondanks dat zij er nog niet uit zijn met PostNL vonden ze dat ik hier niet de dupe van mocht zijn en wilde ze hun verantwoordelijkheid nemen door een oplossing aan te bieden. Heel netjes uiteindelijk.

[Voor 10% gewijzigd door schrammedia op 24-05-2023 16:57]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jarno
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:47
Ik zou even afwachten wat de reactie van de verkopende partij wordt. Het lijkt er zo langzamerhand op dat je bestellingen zelf moet gaan splitsen om risico te spreiden met die fratsen van de bezorgers in dit land.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Baijson
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 23:00
Je kunt de webshop ook een reminder sturen, en vragen wat de huidige status is.

p.s. even de naam van de webshop weghalen. die is niet relevant.

• schrammedia
Jarno schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 11:29:
Ik zou even afwachten wat de reactie van de verkopende partij wordt. Het lijkt er zo langzamerhand op dat je bestellingen zelf moet gaan splitsen om risico te spreiden met die fratsen van de bezorgers in dit land.
Pfff inderdaad. Uiteindelijk heb ik nog nooit het probleem gehad dat er iets "geleverd" is wat ik niet heb ontvangen. En natuurlijk gaat het bij zo'n grote bestselling dan wel fout 8)7

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lieftalig
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 30-05 09:27

Lieftalig

Beperking van de mens is tijd.

Bij mij altijd goed gegaan. Onlangs nog een laptop van 2500 eu. Kan natuurlijk dat dit fout is gegaan bij PostNL en vaak wordt de volledige bestelling vergoed (na onderzoek). Hier zijn ze nou eenmaal voor verzekerd. Gaat dan wel een poosje overheen.

Werkzaam bij: Next Stairs Traprenovatie, Timmerman in Almere en Treinkaartjes

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Volgens mij had @reffy pas geleden eenzelfde iets met dit bedrijf. Zie reffy in "Bestelling van webwinkel niet ontvangen, wat kan ik doen?"

• schrammedia
Goede, bedankt! Ik wacht nog even een reactie af en als daar niks uit komt zal ik ook de brief sturen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• schrammedia
De laatste reactie is inmiddels 11 dagen geleden. @Mr. Stom Mag ik uw brief die u in het topic van Reffy had gepost ook als basis gebruiken?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 02-06 16:30
Ja die kun je als basis gebruiken. In die uitspraak staat ook expliciet dat deze ook voor niet-consumentenkoop werkt.
3.2. Voor zover Groothandel-XL heeft bedoeld te stellen dat [eiser] de overeenkomst niet als consument, maar in de uitoefening van zijn beroep of bedrijf is aangegaan, geldt dat zowel op grond van artikel 7:10 BW als op grond van artikel 7:11 BW (dat geldt in geval van een consumentenkoop) het risico bij koop van een roerende zaak op de koper over gaat op het moment dat de koper de zaak heeft ontvangen. Dat risico omvat de verschuldigdheid van de koopprijs indien de zaak bijvoorbeeld verloren gaat of wordt verduisterd. Tot het moment dat de zaak feitelijk in handen is gekomen van de koper is de verkoper dus verantwoordelijk voor het pakket. De bewijslast dat de producten bij de koper zijn aangekomen ligt bij de verkoper. Het is in dit geschil dus aan Groothandel-XL om te stellen en te bewijzen dat de producten door [eiser] zijn ontvangen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• schrammedia
@Mr. Stom Bedankt! Ik geef ze nog een paar dagen en dan verstuur ik het.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:36
Je kunt toch even bellen met de vraag wat de status is.

Zou in ieder geval wel benadrukken dat je er op zit te wachten gezien het werk spul is, dus enige urgentie wel prettig zou zijn.

Altijd naam vragen van de persoon waarmee je spreekt en tijdstip noteren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• schrammedia
@STIMPPYYY Deze webshop is niet telefonisch bereikbaar helaas. =/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
schrammedia schreef op maandag 15 mei 2023 @ 10:11:
@Mr. Stom Bedankt! Ik geef ze nog een paar dagen en dan verstuur ik het.
Let op: je geeft vrij expliciet in je TS aan dat het gaat om een zakelijke koop.

Alleen bij consumentenkoop is de kooptitel van semi-dwingend recht. Je moet dus eerst nagaan welke voorwaarden je overeen bent gekomen, want bijvoorbeeld wat er in art. 7:10 BW staat genoemd kan anders worden overeengekomen in een B2B situatie.

Of je moet kunnen onderbouwen waarom er een 'reflexwerking' van toepassing is op de overeenkomst en jij als een consumentachtige gezien zou moeten worden, waardoor art. 7:11 lid 1 BW dwingend van toepassing is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• schrammedia
@Real Bedankt voor het meedenken! Helaas heb ik zelf niet veel kennis van rechten.
Dit is het enige gedeelte in de voorwaarden van de webshop wat gaat over zakelijke aankopen:
4. Zakelijke transacties vallen niet onder het consumentenrecht en zijn derhalve uitgesloten van
het herroepingsrecht. Een product aangeschaft onder een bedrijfsnaam kan hierdoor niet binnen
14 kalenderdagen worden geretourneerd.
Heeft u enig idee of/hoe ik kan onderbouwen waarom er een reflexwerking op mij van toepassing zou kunnen zijn? Ik heb een eenmanszaak in videobewerking en werk vanaf thuis.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
schrammedia schreef op maandag 15 mei 2023 @ 12:45:
onderbouwen waarom er een reflexwerking op mij van toepassing zou kunnen zijn? Ik heb een eenmanszaak in videobewerking en werk vanaf thuis.
In dat geval zal het lastig worden vermoed ik. De eenmanszaak zou een goed argument zijn, maar digitale videobewerking heeft direct te maken met de zaken die zijn besteld (dat schreef je ook in je TS).

Bij reflexwerking gaat het (kort samengevat) erom of de overeenkomst buiten het gebied van de eigenlijke professionele activiteit ligt. Een schilder die een auto koopt zou kunnen worden gezien als consument, maar een schilder die kwasten koopt niet. Expertise op het gebied van kwasten behoort immers tot de normale professionele activiteit van een schilder.

Toevallig verscheen vandaag deze conclusie, waarin de advocaat-generaal de reflexwerking uitgebreid uiteen zet (4.13-4.22) met daarin verschillende opvattingen:

https://deeplink.rechtspr...k?id=ECLI:NL:PHR:2023:424

Ben je geen consument, dan komt het dus aan op de overeenkomst en het koopcontract inclusief de algemene voorwaarden. Bij een zakelijke overeenkomst of een overeenkomst tussen twee particulieren mag namelijk wél worden afgeweken van de kooptitel. Is er in de overeenkomst ook niets geregeld (daar lijkt het op begrijp ik), dan is onder andere art. 7:10 lid 3 BW als een soort 'back up' van toepassing en draagt de verkoper het risico indien de aflevering als onderdeel van de overeenkomst bij jou moest plaatsvinden. Dat laatste zal bij een webwinkel meestal het geval zijn. Zie ro 3.2 in het eerder genoemde vonnis:
Voor zover Groothandel-XL heeft bedoeld te stellen dat [eiser] de overeenkomst niet als consument, maar in de uitoefening van zijn beroep of bedrijf is aangegaan, geldt dat zowel op grond van artikel 7:10 BW als op grond van artikel 7:11 BW (dat geldt in geval van een consumentenkoop) het risico bij koop van een roerende zaak op de koper over gaat op het moment dat de koper de zaak heeft ontvangen. Dat risico omvat de verschuldigdheid van de koopprijs indien de zaak bijvoorbeeld verloren gaat of wordt verduisterd. Tot het moment dat de zaak feitelijk in handen is gekomen van de koper is de verkoper dus verantwoordelijk voor het pakket. De bewijslast dat de producten bij de koper zijn aangekomen ligt bij de verkoper. Het is in dit geschil dus aan Groothandel-XL om te stellen en te bewijzen dat de producten door [eiser] zijn ontvangen.
https://deeplink.rechtspr...d=ECLI:NL:RBOVE:2021:2676

Hou er wel rekening mee dat het op een forum zoals dit niet mogelijk is om alle feiten te overzien en uitzonderingen of omstandigheden relevant zijn. Mede daarom blijft elk risico dat samenhangt met handelen naar wat ik noem bij jou.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• schrammedia
@Real Bedankt voor de duidelijke uitleg! Ik zal dit meenemen als het zo ver komt.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• schrammedia
Update:

24 mei

Webshop heeft een oplossing aangeboden ( vervangende producten of geld terug ). Ondanks dat zij er nog niet uit zijn met PostNL vonden ze dat ik hier niet de dupe van mocht zijn en wilde ze hun verantwoordelijkheid nemen door een oplossing aan te bieden. Heel netjes uiteindelijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Morocius
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:53
schrammedia schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 15:27:
Update:

25 mei

Hoe weet jij dat zij dat morgen gaan doen? O-)

Wel mooi dat het opgelost is.

[Voor 3% gewijzigd door Morocius op 24-05-2023 15:43]

• schrammedia
Morocius schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 15:42:
[...]

Hoe weet jij dat zij dat morgen gaan doen? O-)

Wel mooi dat het opgelost is.
Haha oops, iets te enthousiast :X

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
schrammedia schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 15:27:
Update:

24 mei

Ik acht het waarschijnlijker dat 2 van de 3 pakketten retour zijn gekomen en dat de bewuste winkel er een mooi verhaal van heeft gemaakt. De winkel in kwestie staat bekend om zijn extreem starre houding als het gaat om retouren en garantieafwikkeling. Dat ze dan voor een enorm bedrag gezien de geldende marges in de branche ineens de hand over het hart strijken bij nota bene een zakelijke bestelling gaat er bij mij niet in.

Super dat je geholpen bent natuurlijk :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Real schreef op maandag 15 mei 2023 @ 14:54:
[...]

In dat geval zal het lastig worden vermoed ik. De eenmanszaak zou een goed argument zijn, maar digitale videobewerking heeft direct te maken met de zaken die zijn besteld (dat schreef je ook in je TS).

Bij reflexwerking gaat het (kort samengevat) erom of de overeenkomst buiten het gebied van de eigenlijke professionele activiteit ligt. Een schilder die een auto koopt zou kunnen worden gezien als consument, maar een schilder die kwasten koopt niet. Expertise op het gebied van kwasten behoort immers tot de normale professionele activiteit van een schilder.

Toevallig verscheen vandaag deze conclusie, waarin de advocaat-generaal de reflexwerking uitgebreid uiteen zet (4.13-4.22) met daarin verschillende opvattingen:

https://deeplink.rechtspr...k?id=ECLI:NL:PHR:2023:424

Ben je geen consument, dan komt het dus aan op de overeenkomst en het koopcontract inclusief de algemene voorwaarden. Bij een zakelijke overeenkomst of een overeenkomst tussen twee particulieren mag namelijk wél worden afgeweken van de kooptitel. Is er in de overeenkomst ook niets geregeld (daar lijkt het op begrijp ik), dan is onder andere art. 7:10 lid 3 BW als een soort 'back up' van toepassing en draagt de verkoper het risico indien de aflevering als onderdeel van de overeenkomst bij jou moest plaatsvinden. Dat laatste zal bij een webwinkel meestal het geval zijn. Zie ro 3.2 in het eerder genoemde vonnis:

[...]

https://deeplink.rechtspr...d=ECLI:NL:RBOVE:2021:2676

Hou er wel rekening mee dat het op een forum zoals dit niet mogelijk is om alle feiten te overzien en uitzonderingen of omstandigheden relevant zijn. Mede daarom blijft elk risico dat samenhangt met handelen naar wat ik noem bij jou.
Het gaat dan om expertise, niet om missende goederen uit je order.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• schrammedia
FirePuma142 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 15:49:
[...]

Ik acht het waarschijnlijker dat 2 van de 3 pakketten retour zijn gekomen en dat de bewuste winkel er een mooi verhaal van heeft gemaakt. De winkel in kwestie staat bekend om zijn extreem starre houding als het gaat om retouren en garantieafwikkeling. Dat ze dan voor een enorm bedrag gezien de geldende marges in de branche ineens de hand over het hart strijken bij nota bene een zakelijke bestelling gaat er bij mij niet in.

Super dat je geholpen bent natuurlijk :)
Tja ik weet ook niet meer wat ik moet geloven. Ik moet wel zeggen ik 2 weken lang niets meer van ze vernomen had, terwijl ik nog 4 mails gestuurd had. In de laatste zei ik dat ik genoodzaakt was om stappen te ondernemen, en toen had ik wel dezelfde dag een reactie terug met een oplossing.

Je hoopt natuurlijk dat alles eerlijk gaat, maar voor nu ben ik blij dat ik toch nog mijn producten krijg en ik eindelijk de (inmiddels stoffige) behuizing kan gaan vullen _/-\o_

Acties:
  • +9Henk 'm!

• schrammedia
Vervangende producten opgehaald. RAM en PSU uit de originele bestelling waren niet meer op vooraad maar ik mocht zonder extra kosten een beter ( en duurder ) alternatief uitkiezen. Al met al toch zeer tevreden over de webshop, maar ik denk voortaan wel 2 keer na voordat ik iets van waarde door PostNL laat bezorgen. Bedankt voor de hulp allemaal, ik ga bouwen!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:29
schrammedia schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 13:10:
Vervangende producten opgehaald. RAM en PSU uit de originele bestelling waren niet meer op vooraad maar ik mocht zonder extra kosten een beter ( en duurder ) alternatief uitkiezen. Al met al toch zeer tevreden over de webshop, maar ik denk voortaan wel 2 keer na voordat ik iets van waarde door PostNL laat bezorgen. Bedankt voor de hulp allemaal, ik ga bouwen!

[Afbeelding]
Het bij een afhaalpunt laten bezorgen kan ook een optie zijn. Niet dat het gegarandeerd goed zal gaan, maar dan hoeft er geen discussie te zijn of hij wel of niet geleverd is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:24

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Sissors schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 21:21:
[...]

Het bij een afhaalpunt laten bezorgen kan ook een optie zijn. Niet dat het gegarandeerd goed zal gaan, maar dan hoeft er geen discussie te zijn of hij wel of niet geleverd is.
+1

Ik laat niks meer thuis afleveren, alles gaat naar een pickup point.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

kijk eerst hoe de wind waait

Waarom is dat beter? Het kan toch ook voor de laatste stap mis gaan, of de bezorgdienst kan het afstrepen als opgehaald?

Ik als zzper bestel ik alles prive (betere rechtsbescherming) en op een cc.

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • +1Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:47
jeanj schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 07:31:
Waarom is dat beter? Het kan toch ook voor de laatste stap mis gaan, of de bezorgdienst kan het afstrepen als opgehaald?

Omdat hij dan is afgeleverd bij PostNL. Maar daar is hij niet. Dan kan moet je hooguit 1 week wachten want dan gaat hij officieel terug naar de verzender. En of die hem ooit krijgt is niet jou probleem.

Loki Gaming Mmo pvp channel

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

kijk eerst hoe de wind waait

loki504 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 07:49:
[...]

Omdat hij dan is afgeleverd bij PostNL. Maar daar is hij niet. Dan kan moet je hooguit 1 week wachten want dan gaat hij officieel terug naar de verzender. En of die hem ooit krijgt is niet jou probleem.
Maar wat houdt een medewerker tegen om hem als opgehaald te melden, net als nu (niet in dit specifieke geval) pakjes als geleverd worden gemeld, terwijl je niet juist (juiste adres, met handtekening etc) zijn afgeleverd?

Het scheelt idd dat het pakket niet ergens anders (fout) kan worden afgeleverd, of in de kliko of .....

[Voor 8% gewijzigd door jeanj op 31-05-2023 09:40]

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Nu online
jeanj schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 09:36:
[...]

Maar wat houdt een medewerker tegen om hem als opgehaald te melden, net als nu (niet in dit specifieke geval) pakjes als geleverd worden gemeld, terwijl je niet juist (juiste adres, met handtekening etc) zijn afgeleverd?

Het scheelt idd dat het pakket niet ergens anders (fout) kan worden afgeleverd, of in de kliko of .....
Winkels hebben camera's. De markering van opgehaald kent een tijdcode.

Stem die twee af, en je kunt bewijzen dat je niet in de winkel was terwijl het "afgehaald" werd.

Derhalve niet geleverd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

jeanj schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 07:31:

vraag je dat aan mij? (ik mis een notificatie doordat je niet quote of tagged)

Afleveren bij een pickuppoint is de meest veilige optie als je schimmige praktijken door bezorgers wilt vermijden.

Ze kunnen het niet in de kliko flikkeren, in de regen voor de deur kwakken, zelf voor tekenen en achterover drukken.

Het moet bij het pakketpunt liggen en IK kom het ophalen, het meest waterdichte zoals @Sir_Lion al oppert, camera's overal en als een pakje pleite is terijl ingelogd ben op mijn werk dan mag de pakketdienst uitleggen hoe dat kan :P

Daarbij zijn er zoveel pakketpunten, er is er altijd 1 die in de buurt of op de route ligt.

Ik hoef niet meer angstvallig op de klok te kijken om die 3 seconden dat die bezorger voor mij heeft ingeroosterd te missen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:47
jeanj schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 09:36:
[...]

En er wordt iets van je ID/rijbewijs ingevoerd. Dat is makkelijk te weerleggen.

Loki Gaming Mmo pvp channel

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

loki504 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 13:23:
[...]

En er wordt iets van je ID/rijbewijs ingevoerd. Dat is makkelijk te weerleggen.
+1 _/-\o_

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee