[Reparatie] Lenovo Yoga Slim 7 15IMH05 - luie diagnose?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisCle
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08-06 12:13
Ik heb eind september 2020 een Lenovo Yoga Slim 7 15IMH05 gekocht bij Paradigit. Vroeger toen het nog een winkel was vaak klant geweest en was altijd tevreden met de service.

Nu is mijn laptop in april 2023 kapot gegaan, een half jaar na de wettelijke garantie. Ik zag het gebeuren, want de accu wilde mijn laptop niet meer opladen. Als ik met mijn vinger druk zet kon de oplader nog wel contact maken. Ik dacht dus dat de poort van de accu kapot was.

Ik de laptop opsturen naar Paradigit komt hun reparatiecentrum met de diagnose dat het moederbord kapot is, of ik even 600 euro wil aftikken (nieuwprijs: 1000 in de aanbieding). Ik heb het gevoel dat dit een hele luie diagnose is, aangezien de laptop het gewoon deed voordat deze niet meer aan wilde (en ik zag de batterij gewoon leeglopen met accu erin tijdens het gebruik). Mijn vermoeden is dat de vreemde accupoort gewoon niet makkelijk los beschikbaar is (nieuwere modellen hebben deze al niet meer). Voordat ik akkoord geef voor een reparatie van 600 euro (of de laptop voor 60 euro laat terugsturen en zelf ga proberen te repareren) wilde ik dat even bij jullie checken. Moeite waard?

Sowieso vind ik het schandalig dat een moederbord in een product van 1200 euro binnen 2,5 jaar kapot gaat terwijl ik de laptop vrijwel exclusief thuis heb gebruikt. Met zo'n ervaring ga ik nooit meer voor Lenovo in ieder geval.

Alvast dank voor jullie inzichten (hoop dat ik het topic hier goed heb geplaatst).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:09
Wat ik mij kan voorstellen is dat de accu-connector op het moederbord slecht contact maakt en dat het met wat her-solderen opgelost kan worden. Maar, ik vermoed dat een bedrijf als Paradigit net als veel andere bedrijven zelf niet echt repareren, maar gewoon onderdelen vervangen. In dit geval zal dus het hele moederbord vervangen moeten worden en dan ben je maar afhankelijk van wat Lenovo er voor rekent (plus de diagnosekosten en vervangkosten van Paradigit.

In dat opzicht vrees ik dat die 600 niet heel raar hoeft te zijn.

Luie diagnose? Misschien wel, als het met wat hersolderen al opgelost is, maar dat is waarschijnlijk gewoon een kunst die ze daar niet beheersen.

Wellicht is een betere aanpak hierin om het op non-conformiteit te gooien: je mag inderdaad wel meer van een laptop verwachten dan 2,5 jaar levensduur en stellen dat als 'ie nu al kapot is, het een niet-conform apparaat is (en je kostenloze reparatie of vervanging verwacht). Het lastige is wel dat de fabrikant hoogstwaarschijnlijk claimt dat je door foutief gebruik de beschadiging op het moederbord hebt veroorzaakt (ik denk aan de laptop laten leunen op de adapterplug waardoor er stress op de connector komt). Dan kan jij weer stellen dat dat nooit gebeurd, altijd goed mee om bent gegaan enzovoorts - het gaat dan hoe dan ook een kwestie van lange adem worden.

En bedenk even wat je gewenste strategie is: zelf oplossen? Dan staat het hier wellicht goed. De winkel dwingen? Dan hoort het topic meer in het shopping forum. Met een topic report kan je dan een verplaatsing aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Het is mij niet helemaal duidelijk?
Werk(te) de laptop nu nog wel op de lader maar werd niet opgeladen of startte deze nu helemaal niet meer?
In het laatste geval duidt het dan natuurlijk op een probleem met de power connector of stroom circuit.

En inderdaad is bij opsturen voor reparatie tegenwoordig al (heel) snel de diagnose "moederbord stuk" gegeven.
Echt diagnoseren en repareren is gewoon te tijdrovend en dus duur voor hen.

Dat zijn dus klusjes voor mensen zoals "Sorin".
Currys PC World couldn't fix it, can I ? Lenovo Ideapad S330S, dead, not coming on

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Power connector stuk was vroeger een standaard kwaal bij goedkope laptops. Ontstaat typisch door schootgebruik, etc met stress op de connector.

Dat hij nu niets meer doet komt waarschijnlijk doordat de connector nu geheel de batterij niet meer laat opladen en de accu leeg is.

Terughalen, open maken, doormeten met multimeter en bij defect opnieuw solderen of nieuw componentje scoren op eBay of Lenovo zelf en solderen/pluggen.

Sommige stappen kun je ook bij een Repair Cafe wellicht voor terecht.

* Rukapul heeft ooit Mrs.Rukapul een Acer laptop laten fixen met defecte voedingconnector

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisCle
The_Doman schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 14:44:
Het is mij niet helemaal duidelijk?
Werk(te) de laptop nu nog wel op de lader maar werd niet opgeladen of startte deze nu helemaal niet meer?
In het laatste geval duidt het dan natuurlijk op een probleem met de power connector of stroom circuit.
De laptop werkte gewoon, totdat de batterij leeg was omdat de lader niet goed verbond met het poortje. Nu start deze natuurlijk niet meer omdat de batterij leeg is.
Rukapul schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 14:53:
Power connector stuk was vroeger een standaard kwaal bij goedkope laptops. Ontstaat typisch door schootgebruik, etc met stress op de connector.

Dat hij nu niets meer doet komt waarschijnlijk doordat de connector nu geheel de batterij niet meer laat opladen en de accu leeg is.

Terughalen, open maken, doormeten met multimeter en bij defect opnieuw solderen of nieuw componentje scoren op eBay of Lenovo zelf en solderen/pluggen.

Sommige stappen kun je ook bij een Repair Cafe wellicht voor terecht.

* Rukapul heeft ooit Mrs.Rukapul een Acer laptop laten fixen met defecte voedingconnector
Ik gebruikte de laptop exclusief aan de eettafel thuis dus stress zou geen sprake van moeten zijn. Echt belachelijk vind ik dat een power connector van een apparaat van (toentertijd) €1200 in 2,5 jaar stuk gaat. Snap dat het bij goedkoop prul kan gebeuren, maar dit is een serieuze laptop zou ik denken.
vanaalten schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 12:06:
Wat ik mij kan voorstellen is dat de accu-connector op het moederbord slecht contact maakt en dat het met wat her-solderen opgelost kan worden. Maar, ik vermoed dat een bedrijf als Paradigit net als veel andere bedrijven zelf niet echt repareren, maar gewoon onderdelen vervangen. In dit geval zal dus het hele moederbord vervangen moeten worden en dan ben je maar afhankelijk van wat Lenovo er voor rekent (plus de diagnosekosten en vervangkosten van Paradigit.

In dat opzicht vrees ik dat die 600 niet heel raar hoeft te zijn.

Luie diagnose? Misschien wel, als het met wat hersolderen al opgelost is, maar dat is waarschijnlijk gewoon een kunst die ze daar niet beheersen.

Wellicht is een betere aanpak hierin om het op non-conformiteit te gooien: je mag inderdaad wel meer van een laptop verwachten dan 2,5 jaar levensduur en stellen dat als 'ie nu al kapot is, het een niet-conform apparaat is (en je kostenloze reparatie of vervanging verwacht). Het lastige is wel dat de fabrikant hoogstwaarschijnlijk claimt dat je door foutief gebruik de beschadiging op het moederbord hebt veroorzaakt (ik denk aan de laptop laten leunen op de adapterplug waardoor er stress op de connector komt). Dan kan jij weer stellen dat dat nooit gebeurd, altijd goed mee om bent gegaan enzovoorts - het gaat dan hoe dan ook een kwestie van lange adem worden.

En bedenk even wat je gewenste strategie is: zelf oplossen? Dan staat het hier wellicht goed. De winkel dwingen? Dan hoort het topic meer in het shopping forum. Met een topic report kan je dan een verplaatsing aanvragen.
Ik dacht ook dat ze opnieuw zouden solderen of een nieuwe poort erop zouden zetten, volledig moederbord vervangen is best wel schieten met een bazooka op een mug.

Ik ga wellicht eens moeite doen over dat non-conformiteit, want ik vind het eigenlijk belachelijk.

Dank voor de tips.

[ Voor 38% gewijzigd door DennisCle op 11-05-2023 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Nu online
Rukapul schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 14:53:
Bij de oudere generatie laptops was de power connector los verbonden met het moederbord via een apart kabeltje.
Dit voorkomt stress en maakt het vervangen relatief makkelijk.
Nu zit meestal de power plug direct op het board bevestigd, dat maakt het inderdaad veel kwetsbaarder en vooral moeilijker te vervangen.
Helemaal met USB-C waar het nu naar toe gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
Toch gaat dit typisch stuk doordat je een keer zelf iets doet.

Maar volgens mij heb je geluk. Als ik een willekeurige uitvoering van deze laptop pak en zoek bij Lenovo parts dan vind ik een 'DC IN Cable' (niet leverbaar maar dat is van later zorg).

Mogelijk bestaat de oplossing dus uit het inprikken en vastschroeven van een nieuw kabeltje.

Wat is het preciese model/uitvoering?

[ Voor 7% gewijzigd door Rukapul op 11-05-2023 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De kans is groot dat jouw model laptop ook via de USB-C poort kan laden. Als het probleem de proprietary Lenovo laandaansluiting is dan je wellicht ook gewoon verder door een USB-C lader met voldoende vermogen te gebruiken. Dus niet gewoon je telefoonladertje van 20W :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisCle
Rukapul schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 15:12:
Toch gaat dit typisch stuk doordat je een keer zelf iets doet.

Maar volgens mij heb je geluk. Als ik een willekeurige uitvoering van deze laptop pak en zoek bij Lenovo parts dan vind ik een 'DC IN Cable' (niet leverbaar maar dat is van later zorg).

Mogelijk bestaat de oplossing dus uit het inprikken en vastschroeven van een nieuw kabeltje.

Wat is het preciese model/uitvoering?
Het gaat om de uitvoering: Lenovo Yoga Slim 7 15IMH05 - 82AB002WMH

Ik ben zelf niet zo handig met reparatie, maar ik doe liever zelf een poging dan dat ik € 600 betaal. Mocht het mislukken koop ik wel een nieuwe laptop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
DennisCle schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 16:50:
[...]

Het gaat om de uitvoering: Lenovo Yoga Slim 7 15IMH05 - 82AB002WMH

Ik ben zelf niet zo handig met reparatie, maar ik doe liever zelf een poging dan dat ik € 600 betaal. Mocht het mislukken koop ik wel een nieuwe laptop.
Je hoeft niet handig te zijn, want in de handleiding staat hoe je dit onderdeel vervangt.

Het onderdeel dat je nodig hebt is:
DC-IN Cable Q 82AB
Part No 5C10S30099
Commodity CABLES INTERNAL
Serviceable FRU Only
Collapse
Substitutes (0)

Bundles (0)
Op de Lenovo site is het uitverkocht, maar het is ongetwijfeld nog ergens te vinden, al dan niet met een ander part-number.

edit: vooralsnog kan ik geen exemplaar vinden. Dan is het typisch handiger om eerst te bevestigen dat het betreffende component het probleem veroorzaakt en pas daarna te kijken naar vervanging / reparatie.

[ Voor 10% gewijzigd door Rukapul op 11-05-2023 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Misschien een stomme gedachte, maar kun je op het internet meerdere soortgelijke klachten vinden? Het is lastig te bewijzen dat je altijd de laptop aan de tafel hebt gebruikt en er geen sprake geweest kan zijn van stress op de oplaadpoort. Mij lijkt het echter wel aannemelijk dat het een fabricagefout betreft als er een significant aantal vergelijkbare gevallen zijn.

Overigens lijkt het mij ook niet de bedoeling dat een laptop kapot gaat als je deze op schoot neemt. Daar is een laptop voor bedoeld. Dan moet ie er ook tegen kunnen.

Wat je daarentegen niet moet doen (en ik mensen soms wel zie doen) is de lader laten hangen tussen stopcontact en laptop. Maar als je de laptop altijd op tafel hebt gebruikt en de lader hebt ondersteund tijdens het opladen van de laptop, lijkt me dat normaal gebruik.

[ Voor 20% gewijzigd door hoi1234 op 11-05-2023 17:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennisCle
hoi1234 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 17:06:
Misschien een stomme gedachte, maar kun je op het internet meerdere soortgelijke klachten vinden? Het is lastig te bewijzen dat je altijd de laptop aan de tafel hebt gebruikt en er geen sprake geweest kan zijn van stress op de oplaadpoort. Mij lijkt het echter wel aannemelijk dat het een fabricagefout betreft als er een significant aantal vergelijkbare gevallen zijn.

Overigens lijkt het mij ook niet de bedoeling dat een laptop kapot gaat als je deze op schoot neemt. Daar is een laptop voor bedoeld. Dan moet ie er ook tegen kunnen.

Wat je daarentegen niet moet doen (en ik mensen soms wel zie doen) is de lader laten hangen tussen stopcontact en laptop. Maar als je de laptop altijd op tafel hebt gebruikt en de lader hebt ondersteund tijdens het opladen van de laptop, lijkt me dat normaal gebruik.
Ik kan zo snel niet meerdere klachten vinden van dezelfde strekking.

Het is inderdaad lastig te bewijzen dat de laptop netjes gebruikt is. Inmiddels heeft Paradigit geantwoord en die hebben gezegd "Er is schade vastgesteld, dus een non-conformiteit is dan niet van toepassing."

Me dunkt dat er schade is vastgesteld, anders had ik de laptop niet opgestuurd. Ga het zelf maar proberen op te lossen, want Paradigit is niet toeschietelijk.

"Om het issue op te lossen zal het moederbord echt vervangen moeten worden. Alle onderdelen zitten vaak vast op het moederbord, waardoor dit vervangen dient te worden. Wat je voorstelt betreft het hersolderen, daar gaat een reparatiecentrum niet aan beginnen. Dit moet je eerlijk gezegd ook niet willen, hier wordt het niet beter op."

Ze doen dus niet aan reparatie van losse onderdelen op het moederbord en ik 'moet dat ook niet willen'.

Kut bedrijf, ik bestel er niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennisCle
Voor degene die benieuwd zijn hoe dit is afgelopen: ik heb de diagnose/verzendkosten betaald en ga het zelf proberen. Ze weigeren totaal om me tegemoet te komen en willen alleen het moederbord vervangen.

Ze hadden het overigens over een economische levensduur van 3jaar voor een laptop van €1.000. In dat geval stellen ze dus een reparatie voor van €600 voor een laptop die nog €170 waard is (1000 / (2,5/3). Lijkt me het vervangen van een connector toch meer in proportie met een product dat €170 waard is volgens jezelf. Ook al moet je voldoen aan 'hoge kwaliteitseisen'.

Hoog tijd dat EU afdwingt dat er gewoon 5 jaar garantie komt op elektronica, dan maken ze niet meer zulke baggerproducten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:19

Nemesizz

Untouchable

De DC plug is bij veel laptops gewoon kwetsbaar, heeft weinig met 'bagger product' te maken. Klein stootje tegenaan kan al voldoende zijn om intern een pinnetje te laten breken.

Heb zelf ook wel eens wat laptops onder handen gehad met dat probleem. Soms was het simpel op te lossen door het pinnetje weer vast te solderen, soms moest die vervangen worden.

Het hele moederbord vervangen (met absurd bij horende prijs) is ook iets wat je vaak ziet bij dat soort apparaten, dus is ook niet specifiek een Lenovo ding, maar doen ze bij meerdere merken (echt reparaties uitvoeren doen ze volgens mij ook zelden, gewoon de hele boel vervangen en klaar).

Zat bedrijfjes die zulke reparaties kunnen en willen doen, maar vaak als zo'n apparaat nog binnen garantie valt dan kun je dat beter bij de fabrikant oplossen (of de winkel het laten oplossen). Helaas zijn er ook gevallen waar ze te makkelijk de schuld afschuiven en het 'kastje naar de muur' tactiek toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-05 13:44
De gebruikte oplaadpoort is ook een waardeloos design deze gaan geregeld defect.
Begrijp ook echt niet waarom deze gebruikt worden.

Maar zoals @Admiral Freebee aangeeft zou de laptop geladen kunnen worden met een usb c gan lader.

Voor het vervangen van een chassisdeel als dit heb je wel het nodige gereedschap nodig "preheater" en een flinke soldeerbout "vermogen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisCle
Nemesizz schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 12:18:
De DC plug is bij veel laptops gewoon kwetsbaar, heeft weinig met 'bagger product' te maken. Klein stootje tegenaan kan al voldoende zijn om intern een pinnetje te laten breken.

Heb zelf ook wel eens wat laptops onder handen gehad met dat probleem. Soms was het simpel op te lossen door het pinnetje weer vast te solderen, soms moest die vervangen worden.

Het hele moederbord vervangen (met absurd bij horende prijs) is ook iets wat je vaak ziet bij dat soort apparaten, dus is ook niet specifiek een Lenovo ding, maar doen ze bij meerdere merken (echt reparaties uitvoeren doen ze volgens mij ook zelden, gewoon de hele boel vervangen en klaar).

Zat bedrijfjes die zulke reparaties kunnen en willen doen, maar vaak als zo'n apparaat nog binnen garantie valt dan kun je dat beter bij de fabrikant oplossen (of de winkel het laten oplossen). Helaas zijn er ook gevallen waar ze te makkelijk de schuld afschuiven en het 'kastje naar de muur' tactiek toepassen.
Oké bagger product is een beetje frustratie, maar als je zo'n kwetsbaar onderdeel erop zet en je kan het alleen repareren door het hele moederbord eromheen te vervangen vind ik het wel slecht design. Zorg dan dat het makkelijk te vervangen is in ieder geval.

Ik ga op zoek naar een bedrijfje in Den Haag dat de reparatie wel wil doen. Als niet dan gooi ik de laptop weg en ga ik op zoek naar iets anders.
TRAXION schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 12:36:
De gebruikte oplaadpoort is ook een waardeloos design deze gaan geregeld defect.
Begrijp ook echt niet waarom deze gebruikt worden.

Maar zoals @Admiral Freebee aangeeft zou de laptop geladen kunnen worden met een usb c gan lader.

Voor het vervangen van een chassisdeel als dit heb je wel het nodige gereedschap nodig "preheater" en een flinke soldeerbout "vermogen".
Dat heb ik bij Coolblue geprobeerd maar dat werkte helaas niet. Volgens mij hebben de nieuwe generatie Lenovo's ook wel een USB-C poort, dus dat is vooruitgang.

Ik ga kijken of ik een reparatie café kan vinden waar ze de benodigde gereedschap hebben. Zelf heb ik geen spullen én ben ik niet handig genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-05 13:44
DennisCle schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 12:44:
[...]

Oké bagger product is een beetje frustratie, maar als je zo'n kwetsbaar onderdeel erop zet en je kan het alleen repareren door het hele moederbord eromheen te vervangen vind ik het wel slecht design. Zorg dan dat het makkelijk te vervangen is in ieder geval.

Ik ga op zoek naar een bedrijfje in Den Haag dat de reparatie wel wil doen. Als niet dan gooi ik de laptop weg en ga ik op zoek naar iets anders.

[...]

Dat heb ik bij Coolblue geprobeerd maar dat werkte helaas niet. Volgens mij hebben de nieuwe generatie Lenovo's ook wel een USB-C poort, dus dat is vooruitgang.

Ik ga kijken of ik een reparatie café kan vinden waar ze de benodigde gereedschap hebben. Zelf heb ik geen spullen én ben ik niet handig genoeg.
Welke regio zit je? Mijn ervaring is dat de meeste repair cafe's hier eigenlijk ook niet de juiste middelen voor hebben.
Ik zelf ben vrijwilliger bij repair cafe ;)

Een grotere kans maak je bij een lokale gsm reparatie toko welke ook soldeert het chassisdeel is vrij makkelijk verkrijgbaar.
Hier de reparatie in kwestie YouTube: How to fix repair a broken power jack on Lenovo Legion 5 15IMH05H la...

Mocht je bij mij in de regio zitten kan ik het eventueel wel voor je in orde maken tijdens repaircafe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisCle
TRAXION schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 12:55:
[...]

Welke regio zit je? Mijn ervaring is dat de meeste repair cafe's hier eigenlijk ook niet de juiste middelen voor hebben.
Ik zelf ben vrijwilliger bij repair cafe ;)

Een grotere kans maak je bij een lokale gsm reparatie toko welke ook soldeert het chassisdeel is vrij makkelijk verkrijgbaar.
Hier de reparatie in kwestie YouTube: How to fix repair a broken power jack on Lenovo Legion 5 15IMH05H la...

Mocht je bij mij in de regio zitten kan ik het eventueel wel voor je in orde maken tijdens repaircafe.
Regio Den Haag. Ik weet niet waar jij zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisCle
Heb de laptop weer in mijn bezit, de power jack connector had brandplekken dus zal wel een vorm van kortsluiting zijn geweest? Hopelijk is het moederbord niet beschadigd.

Ik had deze gekocht:
https://www.bol.com/nl/nl...00/9300000001309643/?s2a=

Echter het aansluitstuk voor het moederbord is te groot/dik. Ik moet een smallere hebben, maar wel met 5 pins. Op Nederlandse websites kan ik ze alleen met 4 pins vinden, neem aan dat het dan niet werkt?

Deze lijkt de juiste, maar ik ken de website niet:
https://www.dcjks.com/len...n2ffp87fu9c4it30p0m6pb3q1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Nu online
DennisCle schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 13:58:
Heb de laptop weer in mijn bezit, de power jack connector had brandplekken dus zal wel een vorm van kortsluiting zijn geweest? Hopelijk is het moederbord niet beschadigd.

Echter het aansluitstuk voor het moederbord is te groot/dik. Ik moet een smallere hebben, maar wel met 5 pins. Op Nederlandse websites kan ik ze alleen met 4 pins vinden, neem aan dat het dan niet werkt?
Waar zit de beschadiging nu precies?
Als de connector aan de moederbord zijde van de oude kabel niet is beschadigd zou je deze met de nieuwe kabel kunnen verbinden als de pinout overeenkomt?
Dit als provisorische test of definitief als het past natuurlijk?
Deze lijkt de juiste, maar ik ken de website niet:
https://www.dcjks.com/len...n2ffp87fu9c4it30p0m6pb3q1
Dat is een site in USA, dus dat maakt allemaal weer wat lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisCle
The_Doman schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 16:34:
[...]

Waar zit de beschadiging nu precies?
Als de connector aan de moederbord zijde van de oude kabel niet is beschadigd zou je deze met de nieuwe kabel kunnen verbinden als de pinout overeenkomt?
Dit als provisorische test of definitief als het past natuurlijk?

[...]

Dat is een site in USA, dus dat maakt allemaal weer wat lastiger.
Helaas heb ik geen andere website gevonden waar deze connector te vinden is. Op andere sites heeft ie vaak maar 4 pinnen.

Het verbrande stukje lijkt alleen op de pin van de connector te zitten en niet aan de moederbord zijde, tenminste niet zichtbaar. Dus ik wil het nog wel proberen, maar dan moet ik de connector zien te vinden.
Pagina: 1