Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jokiehints
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 02-04-2024
Mijn vraag

Ik heb games gedowload bij playstation, maar ik vraag mij af of ik deze games bij een nieuw systeem kan blijven gebruiken als mijn PS4 het begeeft en ik de HDD niet meer kan gebruiken.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Diverse

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Graag jullie reactie

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:37

DarkSide

theres no place like ::1

als je hdd stuk is, is hij stuk.
Dan werkt niets meer wat je op die disk hebt.

Als je de games gekocht hebt.
dan koop je dus een nieuwe PS4, log je in op je account en download je ze.

Als je geen PS+ hebt dan staan je save games lokaal en ben je die kwijt.
Heb je dat wel heb je ook je save games

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:08

PinusRigida

I put the p in pool.

Alle games die je ooit kocht kan je gewoon terug downloaden via je gebruikersprofiel op voorwaarde dat je je username en wachtwoord nog herinnert. That's it, simpel.

Is zo voor PS, Xbox, PC (Steam, Epic, EA, Blizzard,...)... vermits je op alle platformen moet inloggen voordat je er iets op kan beginnen.

Savegames zijn een ander verhaal, die ben je mogelijk kwijt waardoor je je game opnieuw zal moeten herbeginnen via new game, maar je aangekochte games zélf, inclusief betaalde DLC's, die ben je nooit kwijt.

...en als je in het slechtste geval je wachtwoord niet meer kent van toen je het ooit instelde op je PS, "wachtwoord vergeten" aanklikken en de stappen volgen. (verificatie via e-mail meestal)

Zou wel erg zijn moest je al je aangekochte games kwijt zijn wanneer je een nieuwe PS koopt.

In mijn geval -weliswaar op PC via Steam en andere platformen- zou dit om een paar duizendjes gaan, ik zou flippen moest ik dat allemaal kwijt raken! :D

[ Voor 6% gewijzigd door PinusRigida op 06-06-2023 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:17
Dit topic getuigt niet van veel eigen inzet en moeite, en gaat daarmee tegen de huisregels in

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Dit topic is gesloten.