Ik heb een externe disk aan mijn router gehangen. En als ik ftp enable en een username wachtwoord instel dan werkt het via FIleZilla. Maar ik wil het graag met SFTP opzetten en SSHFS-Win Manager gebruiken om er een netwerk drive van te maken.
Maar zoals te zien in onderstaande screenshot wil hij niet connecten.
/f/image/rbE4ySCvqgFRzpWmIWfZaehy.png?f=fotoalbum_large)
Ik weet dat 192.168.1.254 mijn default gateway is en dat port 22 de default is voor SFPT. Die router staat ook gewoon op default instellingen. Wachtwoord klopt ook.
Ik heb ook al geprobeerd met FileZilla een SFTP connectie te maken maar dat lukt ook niet.
Omdat onderaan (zie screenshot) ook een "Host Number" en "Device Name" staat heb ik ook al geprobeerd om die aan de Host en/of Path toe te voegen.
Wachtwoord en username veranderd/reset om te kijken of dat wat hielp.
Geprobeerd om sftp met remote access aan te zetten en te connecten via mijn external ip adres (ook al heb ik dat liever niet, toch geprobeerd)
De router settings doorgelopen of ik iets van sftp settings zag, bijv dat er een andere poort is ingesteld dan 22, maar niks gevonden.
Firewall disabled, om te kijken of dat helpt.
Geprobeerd ook om te connecten via command line met
Ook kan ik online weinig vinden over die router behalve een gare user manual waarin vanalles staat, maar eigenlijk helemaal niks
Ik heb weinig kennis van netwerk opzetten ed, maar ik dacht even een disk aan de router hangen en sftp instellen is zo gepiept, maar zit nu al 3 uur te kloten voor een simpel netwerk schijfje
Maar zoals te zien in onderstaande screenshot wil hij niet connecten.
/f/image/rbE4ySCvqgFRzpWmIWfZaehy.png?f=fotoalbum_large)
Ik weet dat 192.168.1.254 mijn default gateway is en dat port 22 de default is voor SFPT. Die router staat ook gewoon op default instellingen. Wachtwoord klopt ook.
Ik heb ook al geprobeerd met FileZilla een SFTP connectie te maken maar dat lukt ook niet.
Omdat onderaan (zie screenshot) ook een "Host Number" en "Device Name" staat heb ik ook al geprobeerd om die aan de Host en/of Path toe te voegen.
Wachtwoord en username veranderd/reset om te kijken of dat wat hielp.
Geprobeerd om sftp met remote access aan te zetten en te connecten via mijn external ip adres (ook al heb ik dat liever niet, toch geprobeerd)
De router settings doorgelopen of ik iets van sftp settings zag, bijv dat er een andere poort is ingesteld dan 22, maar niks gevonden.
Firewall disabled, om te kijken of dat helpt.
Geprobeerd ook om te connecten via command line met
code:
maar krijg dan ook1
| telnet 192.168.1.254 22 |
Allemaal zonder succes.Could not open connection to the host, on port 22: Connect failed
Ook kan ik online weinig vinden over die router behalve een gare user manual waarin vanalles staat, maar eigenlijk helemaal niks
Ik heb weinig kennis van netwerk opzetten ed, maar ik dacht even een disk aan de router hangen en sftp instellen is zo gepiept, maar zit nu al 3 uur te kloten voor een simpel netwerk schijfje

[ Voor 5% gewijzigd door SoulRyder op 11-05-2023 00:05 ]