Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnhommes
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 29-05-2023
Goedenavond,

Ik ben eerder vandaag onprettig verrast door mijn TV aanbieder T-mobile.
Ze gaan groot onderhoud uitvoeren op de Interactieve TV, waardoor de opnames die LOKAAL op mijn Digitale TV Box van hen staan opgeslagen worden verwijderd. (En later willen switchen naar een andere box)

Ik zou deze opnames graag redden door de opnamen met een screenrecorder op een Harddrive recorder of mijn PC te bewaren (of op een andere manier als jullie iets beters weten). Mijn PC staat in een andere ruimte (ca 15 m verderop), bekabeld op dezelfde router, maar niet aan elkaar.

Wie kan deze arme noob helpen zijn opnames te redden?
Als ik 8 uur achter elkaar in realtime moet opnemen, dan is het niet ideaal, maar wel een optie.

Advies over TV aanbieders die opnames zonder beperkingen bewaren if apparatuur die mijn oude kapotte DVD recorder kan vervangen wordt ook gewaardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Als je het durft kun je ook de TV Box openschroeven en kijken of je de harde schijf er uit kan halen en aan een SATA poort van je PC hangen.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnhommes
Is er niet een grote kans dat de opname versleuteld is?

Mijn PC is een HP ENVY 32-a1300nd All-in-One. Alles zit in mijn beeldscherm.
Ik durf de box wel open te schroeven, maar ik wil geen risico's nemen met mijn PC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-10 15:36
Ik wilde al de optie gaan noemen om een HDMI capture-card aan te schaffen, deze in je PC te bouwen, en vervolgens die route verder te gaan bewandelen (er zijn methodes voor, is mij ook gelukt), maar hierboven lees ik dat je een AIO hebt.
Dan kun je die optie dus wel vergeten, net als alle andere opties waarbij je met extra hardware in je PC iets zou kunnen doen.

Een SATA disk kun je desnoods nog wel in een externe USB enclosure stoppen, maar zoals je zelf ook al aangeeft, schat ik de kans ook heel erg groot in dat de opnames versleuteld zijn, en daarnaast kan ook de disk nog in een exotisch (lees: moeilijk leesbaar) filesystem ingedeeld zijn.

DVD recorders en dat soort ouwe meuk moet je niet aan beginnen. Je opnames zijn ongetwijfeld in HD formaat/resolutie, dus je verliest een boel aan kwaliteit als je met DVDs aan de gang gaat.

Dan volgt mijn volgende vraag:
Over wat voor opnames hebben we het hier exact?
Het is immers op TV uitgezonden geweest… Zijn die programmas/uitzendingen niet via andere kanalen terug te kijken of te verkrijgen? Wat wil je precies allemaal bewaren? En hoe oud zijn de opnames?

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnhommes
BrainCrash schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 01:00:
DVD recorders en dat soort ouwe meuk moet je niet aan beginnen. Je opnames zijn ongetwijfeld in HD formaat/resolutie, dus je verliest een boel aan kwaliteit als je met DVDs aan de gang gaat.
Ik neem kwaliteitsverlies voor lief als het alternatief is dat ik helemaal niks heb. Bovendien, heb ik dan een alternatief. Want op termijn kan je enkel nog in de cloud opnemen en dan ben je dus ook alles kwijt als je van aanbieder wisselt. Ik wil mijn opnames niet van mijn aanbieder leasen.
Dan volgt mijn volgende vraag:
Over wat voor opnames hebben we het hier exact?
Het is immers op TV uitgezonden geweest… Zijn die programmas/uitzendingen niet via andere kanalen terug te kijken of te verkrijgen? Wat wil je precies allemaal bewaren? En hoe oud zijn de opnames?
Het is een televisieprogramma dat ik wil bewaren is in 2012 uitgezonden in Canada en 2017 in Nederland. De opname is dus 5 jaar oud. Ik zoek dus al meer dan 10 jaar naar een manier om het programma te kopen, en dat is ook in het buitenland, niet mogelijk. Vandaar dat ik deze opname zo graag wil bewaren.

Ik heb op de disk van deze box ook opnames van Doctor Who en andere programma's die wel op andere wijzen terug te vinden zijn.