De nieuwe Z8 van Nikon. En waar blijft tweakers fp?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Topicstarter
Zo'n beetje het belangrijkste nieuws van Nikon dit jaar, de aankondiging van de Z8. :Y

Zelfs dpreview (die eigenlijk al niet meer actief zou moeten zijn) meldt het!

Waar blijft het nieuwsbericht op de fp?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:09

litebyte

~ Lightstalker 私 は カメラマン です ~

ehtweak schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 21:32:
Zo'n beetje het belangrijkste nieuws van Nikon dit jaar, de aankondiging van de Z8. :Y

Zelfs dpreview (die eigenlijk al niet meer actief zou moeten zijn) meldt het!

Waar blijft het nieuwsbericht op de fp?
Raarrr inderdaad dat er nog geeneens een standaard (perskit) berichtje is geplaatst... Nu valt de introductie samen met Google's jaarlijkse presentatie feestje dat zal alle previewaandacht wel vragen.

[ Voor 4% gewijzigd door litebyte op 11-05-2023 08:42 ]

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 14-24/2.8S, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17:24

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Je kunt zoiets beter via ons submitkanaal aandragen. We hebben relatief weinig kijk op systeemcamera's dus het is altijd fijn als tweakers zulk nieuws aandragen. Wat maakt deze zo speciaal volgens jou?

Deze handtekening kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Topicstarter
@TijsZonderH
1. had ik al een berichtje gepost alhier:
ehtweak in "Het algemene Nikon topic"
maar dat werd zonder pardon naar de eeuwige bitvelden verbannen door een mod. ;)
Met daarbij de opmerking dat een submit en/of een berichtje alhier beter zou zijn.

2. Vervolgens bleek dat het nieuwsbericht al in de queue zou zitten. (?!)
3. Laatste optie; berichtje alhier (GR), vandaar dus. :+

En waarom? Er worden allerhande berichten over camera's geplaatst en dan de belangrijkste melding van Nikon, sinds tijden, wordt niet gedaan?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TijsZonderH

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
2. Vervolgens bleek dat het nieuwsbericht al in de queue zou zitten. (?!)
Wat bedoel je hier precies mee? Ik zie het namelijk één keer staan maar niet met jouw nick erbij dus vroeg me ff af waar zo'n melding dan van komt.

En ik stelde de vraag vooral omdat ik benieuwd was naar jouw mening over die camera. We schrijven soms over systeemcamera's, maar dat is niet een van onze kernonderwerpen dus we pakken alleen écht interessante camera's op. We krijgen dagelijks heel veel submits binnen en als ik dan alleen zie dat er een nieuwe Nikon is, dan is dat meestal niet het eerste waar we meteen op aanslaan. Daarom is het bij dit soort nieuws altijd wel fijn als ik wat extra context kan krijgen over waarom het apparaat zo interessant is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Topicstarter
TijsZonderH schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 09:20:
[...]

Wat bedoel je hier precies mee? Ik zie het namelijk één keer staan maar niet met jouw nick erbij dus vroeg me ff af waar zo'n melding dan van komt.
Mijn submit werd niet geaccepteerd omdat iemand anders (?) dat blijkbaar al gedaan had... :?
Dus waar die melding vandaan komt? Uit de frontend van tweakers! O-)

Nogmaals, er komen talloze berichten voorbij over camera's en soms alleen maar objectieven. Maar HET belangrijkste model sinds tijden van Nikon, is niet belangrijk. (?)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TijsZonderH

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
ehtweak schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 09:23:
[...]

Nogmaals, er komen talloze berichten voorbij over camera's en soms alleen maar objectieven. Maar HET belangrijkste model sinds tijden van Nikon, is niet belangrijk. (?)
Ik vraag je waaróm deze zo belangrijk is. Ik weet niks van Nikon, ik weet niet waarom dit zo belangrijk is dus ik ben (deels) afhankelijk van lezers als jij om me daar wat meer duiding bij te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Topicstarter
TijsZonderH schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 09:35:
[...]

... afhankelijk van lezers als jij om me daar wat meer duiding bij te geven.
Oké, oké.
Ik ben geen journalist, noch tekstschrijver, noch influencer, slechts een techneut en een Nikon adept. :+

Hierbij wat duiding over de introductie van de Nikon Z8:

https://www.dpreview.com/reviews/nikon-z8-initial-review

The Z9 is one of the most impressive cameras I've ever used, and the Z8 is essentially the same camera but in a body I might be able to carry around and at a price that I could reach with the sale of fewer internal organs. All good then, yeah? Gold award and we all go home happy?

It's not quite that simple. Yes, the Z8 offers a very impressive spec and, like the Z9, backs it up by delivering that spec: no nasty rolling shutter surprises in e-shutter mode, no dropping to 12-bit readout when shooting bursts. If anything, the Z8 and Z9 out-perform their specifications by providing such a responsive viewfinder experience, despite the seemingly middling resolution of the EVF panel.

But while the Z8 is hugely capable, and aggressively priced for what it does, it's still hitting the market for $700 more than the Nikon D850 did, at launch. So what do D850 users get for that 20% premium?

http://thenewcamera.com/nikon-z8-press-release/

https://petapixel.com/202...paradigm-shifting-camera/

The Nikon Z8 is exciting, not only because it’s a very capable camera, but also because it represents a major paradigm shift in the camera industry.

https://amateurphotograph...s/new-nikon-z8-announced/

https://www.techradar.com...t-the-near-perfect-camera

This smaller version of the Z9 will be the best choice for most

https://www.reddit.com/r/...w_nikon_z_8_ready_action/

enzovoorts, enzovoorts.

Genoeg duiding? >:)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TijsZonderH

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Dank, gelukkig hebben we inmiddels iemand op de redactie werken die hier veel dieper in zit dan de meeste, hij was het ermee eens dat het nieuwswaardig was. nieuws: Nikon introduceert Z8-sysseemcamera met 45,7MP-fullframesensor voor 4...

Pagina: 1