Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wu-Knows
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 07-09-2024
Hoi,

Mijn muis: Naga Trinity RZ01-0241

Mijn probleem:
Ik krijg het bijna niet voor elkaar om iets te selecteren. Als ik tekst wil selecteren, lijkt het alsof hij de tekst wilt verplaatsen, waardoor de helft van je tekst opeens ergens anders gaat staan.

Ik heb geprobeerd te Googelen, daar kwam het volgende uit:

1) Zit er iets onder je muis? ja, er zat nog een stukje plastic onder, maar dit was niet het probleem 8)7
2) Voer alle mogelijke updates uit voor je muis. Gedaan, maar het werkt nog steeds niet goed
3) De oude bekende: heb je hem opnieuw opgestart/geïnstalleerd/kabel in een andere USB-Poort stoppen. Ook gedaan, werkt nog steeds niet.
4) Sensitivity aanpassen. Ook niet

Mochten jullie nog iets weten wat ik kan proberen, dan hoor ik het graag!

Thanks,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Ik denk dat je mouse1 press down niet constant gedetecteerd wordt of wordt onderbroken (door jou of een slecht contact). Hierdoor denkt je besturingssysteem dat je de m1 knop losgelaten hebt en heel snel weer indrukt en ingedrukt houdt. Je selectie houdt hierdoor op en je gaat de tekst die je tot dan toe hebt geselecteerd slepen (althans zo is het binnen Windows).

Hoe lang heb je je muis al en hoeveel uur per week gebruik je 'm gemiddeld? Mijn Razer muizen hebben het allemaal op een gegeven moment opgegeven; of de knoppen of het muiswieltje.

edit: kun je eens proberen je primary button te wijzigen van links naar recht in Windows en kijken of het dan wel werk? Zo ja weet je zeker dat het een hardwarematig probleem is (of een probleem met je wijsvinger ;)).

[ Voor 16% gewijzigd door True op 10-05-2023 19:10 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wu-Knows
heee.. ik weet hoe ik een knop moet indrukken :-(

Jokes aside, in ieder geval bedankt voor je reactie. Heb net mijn primary button op rechts gehad en dan heeft ie hetzelfde probleem.
Hoe lang heb je je muis al en hoeveel uur per week gebruik je 'm gemiddeld? Mijn Razer muizen hebben het allemaal op een gegeven moment opgegeven; of de knoppen of het muiswieltje.
Ik heb hem nu iets langer dan een jaar volgens mij, maar gebruik het best veel (als in: meerdere uren per dag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Open paint, teken daar eens wat lijnen; gaat dat wel goed als je klikt-en-sleept? Krijg je dan één lange ononderbroken lijn?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wu-Knows
RobIII schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 21:25:
Open paint, teken daar eens wat lijnen; gaat dat wel goed als je klikt-en-sleept? Krijg je dan één lange ononderbroken lijn?
Nope, mijn lijn heeft hick-ups erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wu-Knows
nee die stond niet aan. Heb het net even geprobeerd maar dan teken ik lijnen zonder te klikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Gaat het selecteren in alle software fout? In Word? Notepad? Browser? Desktop iconen selecteren? Of alleen in een bepaald geval?

[ Voor 16% gewijzigd door RobIII op 10-05-2023 21:59 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikverhaar
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 12-06 22:34
Dat klinkt als versleten switches.

Die zijn gelukkig vrij makkelijk te vervangen:
1) Paar switches bestellen voor een eurootje of 2-3 (ik zou de Kailh GM60 aanraden).
1.5) als je nog geen soldeerbout hebt, hier heb je op bol.com een complete soldeerset voor nog geen drie tientjes
2) Muis zorgvuldig openmaken
3) switches desolderen
4) nieuwe erin solderen
5) zorgvuldig weer in elkaar zetten.
6) Geef jezelf een schouderklopje.
Je hebt nu een muis met switches die waarschijnlijk nog beter zijn dan de oude ooit waren en die 60 miljoen kliks mee kunnen gaan.

Ik heb het zelf geleerd middels deze video: YouTube: Upgrading my Gaming Mouse Switches
Kostte me een uurtje om de switches te vervangen en het bespaart de aanschaf van een compleet nieuwe muis.

https://customkabels.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wu-Knows
RobIII schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 21:58:
Gaat het selecteren in alle software fout? In Word? Notepad? Browser? Desktop iconen selecteren? Of alleen in een bepaald geval?
Ik heb het overal. Office pakket, kladblok, Visual Studio Code en blijkbaar ook Paint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wu-Knows
ikverhaar schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 22:29:

Die zijn gelukkig vrij makkelijk te vervangen:
1) Paar switches bestellen voor een eurootje of 2-3 (ik zou de Kailh GM60 aanraden).
1.5) als je nog geen soldeerbout hebt, hier heb je op bol.com een complete soldeerset voor nog geen drie tientjes
2) Muis zorgvuldig openmaken
3) switches desolderen
4) nieuwe erin solderen
5) zorgvuldig weer in elkaar zetten.
6) Geef jezelf een schouderklopje.
Je hebt nu een muis met switches die waarschijnlijk nog beter zijn dan de oude ooit waren en die 60 miljoen kliks mee kunnen gaan.

Ik heb het zelf geleerd middels deze video: YouTube: Upgrading my Gaming Mouse Switches
Kostte me een uurtje om de switches te vervangen en het bespaart de aanschaf van een compleet nieuwe muis.
Dit klinkt echt als een leuk projectje. Dat houdertje wat ie gebruikt is echt een mooi dingetje he?
Misschien ga ik dit sowieso wel doen. Waar koop je precies die nieuwe patches voor onder je muis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eheijnen
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Als ik dat zo lees heeft je muis een probleem.
Heb je een andere muis om daarmee te proberen...?

Wie du mir, so ich dir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
ikverhaar schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 22:29:
Hoe dan? Als @Wu-Knows wel een lijn kan trekken zonder problemen in paint zie ik niet hoe 't aan de switches kan liggen.
Ik ben scheel B) :X

[ Voor 16% gewijzigd door RobIII op 11-05-2023 12:07 ]

Over mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:33
RobIII schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 09:52:
[...]

Hoe dan? Als @Wu-Knows wel een lijn kan trekken zonder problemen in paint zie ik niet hoe 't aan de switches kan liggen.
Alleen geeft @Wu-Knows toch juist aan niet één lijn te kunnen trekken zonder problemen? Er doen zich hickups voor, daaruit lees ik dat er sprake is van een op meerdere plekken doorbroken lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defragging
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 04-08-2023

Defragging

Azerbaijan

Ps. Heeft deze "probleem muis" op andere werkplek ook probleem?

Paint power 🖌️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikverhaar
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 12-06 22:34
Wu-Knows schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 08:05:
[...]

Dit klinkt echt als een leuk projectje. Dat houdertje wat ie gebruikt is echt een mooi dingetje he?
Misschien ga ik dit sowieso wel doen. Waar koop je precies die nieuwe patches voor onder je muis?
Ja, ik heb ook zo'n set "helpend handjes" om de dingen die ik soldeer vast te houden. Dat is echt enorm handig. Ik koop, net als vele anderen, de switches direct vanuit China. Volgens mij is er überhaupt geen Nederlandse winkel die ze verkoopt. Om precies te zijn kocht ik het bij deze link: https://a.aliexpress.com/_mtL32Ac

https://customkabels.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Compizfox

Bait for wenchmarks

RobIII schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 09:52:
[...]

Ik denk dat je verkeerd leest. TS zegt dat ie niet een ononderbroken lijn kan trekken.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ja, my bad, ik las "géén hickups" :X :F

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wu-Knows
Defragging schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 09:59:
Ps. Heeft deze "probleem muis" op andere werkplek ook probleem?
Ga het morgenochtend even checken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wu-Knows
eheijnen schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 08:07:
Als ik dat zo lees heeft je muis een probleem.
Heb je een andere muis om daarmee te proberen...?
Ook dat ga ik morgen testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defragging
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 04-08-2023

Defragging

Azerbaijan

Wu-Knows schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 22:19:
[...]

Ga het morgenochtend even checken :)
en en ? :9