Toon posts:

Installatie evolution

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde evolution installeren en dacht eventjes de rpm te dlen (dus zonder ximian desktop) . Hmm dat denk ik wel vaker maar lukt helaas niet altijd :P .

Echter als ik hem wil installeren krijg ik te horen dat ik nogal wat libraries mis. Beginnende bij bonobo. Nou goed..bonobo gedownload, helaas...voor bonobo heeft men oaf nodig :( . Oaf downloaden..installeren gaat allemaal prima. Daarna even ldconfig -n /lib . Bonobo weer proberen-->zegt ie nog steeds dat Oaf niet geinstalleerd is. Zal vast wel mijn fout zijn want zo'n zelfde situatie krijg ik ook bij xine-ui en xine-lib (ui zegt dat lib niet geinstalleerd is)

Ps) Ben overigens geen linuxfreak (zoals je kunt zien :P ), maar werk er al wel een tijdje mee en erger me er dood aan dat ik voor 1 op de 2 programma's weer 101 libraries kan dlen.

Systeem:

Redhat 7.1

Verwijderd

exact hetzelfde probleem hier ....

Verwijderd

Is inderdaad een lastig probleem, wat ik zelf ook heb ervaren met slakware. Het kan behoorlijk frustrerend zijn.

Ik moet zeggen dat Debian een heel goede oplossing heeft voor dat probleem. Hun package installer controleert automatisch de dependecies tussen pakketten. Als je pakket X installeerd waarschuwt Debian welke pakketten er nog meer geinstalleerd moeten worden.

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
Quote:

Ik wilde evolution (wat is dat?) installeren en dacht eventjes de rpm te dlen (Rounds Per Minute downen???) (dus zonder ximian desktop) (Ximian?) . Hmm dat denk ik wel vaker maar lukt helaas niet altijd :P .

Echter als ik hem wil installeren krijg ik te horen dat ik nogal wat libraries mis. Beginnende bij bonobo. (Bonobo? Zijn dat nieuwe chocolade eieren?) Nou goed..bonobo gedownload, helaas...voor bonobo heeft men oaf (oaf? wtf is oaf :? ) nodig :( . Oaf downloaden..installeren gaat allemaal prima. Daarna even ldconfig -n /lib (zoiets als msconfig?). Bonobo weer proberen-->zegt ie nog steeds dat Oaf niet geinstalleerd is. Zal vast wel mijn fout zijn want zo'n zelfde situatie krijg ik ook bij xine-ui en xine-lib (uit welk stelsel komen die planeten?) (ui zegt dat lib niet geinstalleerd is)

(Yes, I got it! ui = vast User Interface right!!! (hehe :) )

Ps) Ben overigens geen linuxfreak (zoals je kunt zien :P ), maar werk er al wel een tijdje mee en erger me er dood aan dat ik voor 1 op de 2 programma's weer 101 libraries kan dlen.

Systeem:

Redhat 7.1
[/quote]

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 september 2001 16:07 schreef Undertaker2 het volgende:
een heel grappig verhaal
heb er helaas niet zo heel veel aan :o

Maar goed..er moet toch wel een oplossing voor zijn neem ik aan waarbij ik niet die hele ximian desktop moet downloaden :?

Verwijderd

Op zondag 02 september 2001 13:31 schreef Nightfly het volgende:
Oaf downloaden..installeren gaat allemaal prima. Daarna even ldconfig -n /lib . Bonobo weer proberen-->zegt ie nog steeds dat Oaf niet geinstalleerd is. Zal vast wel mijn fout zijn want zo'n zelfde situatie krijg ik ook bij xine-ui en xine-lib (ui zegt dat lib niet geinstalleerd is)
Hoe heb je oaf geinstalleerd??

Van source? Bedenk dan dat je in redhat niet "./configure; make; make install" moet doen.

Redhat manier:
./configure --prefix=/usr
make
make install

Helaas staat /usr/local/<alles> niet in de PATH variabelen van redhat tijdens de default installatie :(

Succes!

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

1 woord: urpmi

Dat is een apt-get voor rpm. Mandrake gebruikt het stiekem in zijn eigen pakket-manager. (Is dus een frontsje voor urpmi.)
Even evolution installeren in Debian:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
# apt-get install evolution
Reading Package Lists... Done
Building Dependency Tree... Done
The following extra packages will be installed:
  bonobo gconf libbonobo2 libcamel0 libgal11 libgal9 libgconf11 libgtkhtml14
  liboaf0 oaf 
The following NEW packages will be installed:
  libgal11 libgal9 libgtkhtml14 
8 packages upgraded, 3 newly installed, 0 to remove and 350  not upgraded.
Need to get 563kB/6023kB of archives. After unpacking 2936kB will be used.
Do you want to continue? [Y/n] Y
[...pruttel pruttel]

Instellen van evolution (0.12-1) ...

#

Niets geen extra zut downloaden. Dat moet de computer zelf maar uitzoeken. DAT is pas handig.

Verwijderd

Op zondag 02 september 2001 16:33 schreef Valium het volgende:

1 woord: urpmi

Dat is een apt-get voor rpm. Mandrake gebruikt het stiekem in zijn eigen pakket-manager. (Is dus een frontsje voor urpmi.)

Even evolution installeren in Debian:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
# apt-get install evolution

Reading Package Lists... Done

Building Dependency Tree... Done

The following extra packages will be installed:

bonobo gconf libbonobo2 libcamel0 libgal11 libgal9 libgconf11 libgtkhtml14

liboaf0 oaf 

The following NEW packages will be installed:

libgal11 libgal9 libgtkhtml14 

8 packages upgraded, 3 newly installed, 0 to remove and 350  not upgraded.

Need to get 563kB/6023kB of archives. After unpacking 2936kB will be used.

Do you want to continue? [Y/n] Y

[...pruttel pruttel]

Instellen van evolution (0.12-1) ...

#

Niets geen extra zut downloaden. Dat moet de computer zelf maar uitzoeken. DAT is pas handig.
urpmi is een proggie ofzo? of wat wil je hiermee zeggen ??

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 18:05
urpmi is echter nog lang niet zo goed als apt-get (de reden waarom ik nu debian draai)

De enige oplossing in mandrake is in de cooker alle files te halen die evolution nodig heeft (heb ik ooit gedaan: veel files)
of ximain gnome met redcarpet gaan draaien (op redhat bijvoorbeeld, aangezien ximian weigert een versie voor mandrake uit te brengen)

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Als je gewoon slim bent download je de hele Ximian Gnome desktop van hun website en dan heb je gelijk een erg stoere desktop om mee te werken inclusief Evolution.

[deze advertentieruimte is te koop]

Verwijderd

Al eens geprobbert met red-carpet?
Ideaal voor die ximian zooi.

Verwijderd

Topicstarter
hmm ik probeer mijn systeem eigenlijk een beetje vrij te houden van zooi waar ik niks aan heb..en ik werk nu met een desktop (gnome) die ik helemaal heb aangepast aan mijn eigen wensen en weet eigenlijk niet of ik hun desktop wil :)

Ga het nu eens proberen met urpmi (thnx voor de tip) maar met mijn isdn lijntje zal dat wel geen pretje zijn :P (desktop al helemaal niet.)

Overigens bedankt voor alle tips :)

Verwijderd

Topicstarter
excuseer mij voor de newbievraag misschien maar nu wil ik dus perl-base 5.601 installeren, heb er nu perl-base 5.6 opstaan. Maar ik kan perl-base5.601 niet instaleren want die conflicteert met de oude versie. En als ik de oude versie wil uninstalleren krijg ik: softwaerror: removing these packages would break dependencies:101 programma's
Logisch natuurlijk maar ik wil hem toch upgedrade hebben :)

Iemand een logische oplossing voor een stom probleem ?

Verwijderd

Gebruik je "rpm -i <package>"?

Gebruik dan "rpm -U <package>", -U = upgrade :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 03 september 2001 15:46 schreef beelzebubu het volgende:
Gebruik je "rpm -i <package>"?

Gebruik dan "rpm -U <package>", -U = upgrade :)
"rpm -Uvh perl-base-5.601-5mdk.i586.rpm
Preparing... ########################################### [100%]
file /usr/bin/perl from install of perl-base-5.601-5mdk conflicts with file from package perl-5.6.0-12
file /usr/bin/suidperl from install of perl-base-5.601-5mdk conflicts with file from package perl-5.6.0-12"

had in mijn woede zelfs al de betreffende bestanden verwijderd maar ook dat heeft geen zin |:(

:)
Pagina: 1