Flexibele Audio-oplossing voor in een woonkeuken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tejocallis
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17-11-2023
Ik zoek een?
Speaker set voor in de woonkeuken

Wat is je budget?
Tot 400 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Via een pc, telefoon, ipad of laptop spotify of youtube af te spelen, ook voor (bescheiden) feestjes

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb gedacht aan een paar Sonos spreakers, maar daar kan je volgens mij geen pc-geluid of afspelen. Die vallen dan dus af.

Het lijkt erop dat ik dande optie over houd om 'gewone' bluetooth speakers te kopen, maar ik ben niet echt onder de indruk van het geluid van bijvoorbeeld mijn JBL flip 4. Ik denk er nu aan om via marktplaats gewoon 2 extra jbl speakers met connect+ aan te schaffen in de hoop dat het dan beter wordt, maar ik kan me niet voorstellen dat dat de beste optie is om in de (woon)keuken goed geluid te krijgen.

Welke vragen heb je hier nog over?
1) Ik vraag me af of het geluid van 3x een flip 4, of een flip met een xreme2 erbij goed genoeg zal zijn. Daarom vraag ik me af of er verder nog goede opties zijn. Ik ben een totale audio noob dus ik kan me voorstellen dat ik misschien ook gewoon passieve boxen kan kopen die ik kan via een versterker danwel receiver kan verbinden met onze apparaten. (ik vind versterkers alleen wel erg duur)
3) Zou ik ookk een oude versterker via marktplaats kunnen kopen en dan met een bluetooth receiver kunnen koppelen zonder dat het geluid meteen heel slecht wordt?

[ Voor 6% gewijzigd door Tejocallis op 10-05-2023 18:21 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:47
Volgens mij heeft de nieuwe Era van Sonos wel Bluetooth en een lijningang, is dat een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:33
Wat bedoel je met “pc geluid”? Meeste pc’s kunnen via Bluetooth audio afspelen NL. Of bedoel je met een kabeltje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tejocallis
olafmol schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 19:07:
Wat bedoel je met “pc geluid”? Meeste pc’s kunnen via Bluetooth audio afspelen NL. Of bedoel je met een kabeltje?
Ik bedoel het pc geluid via bluetooth, dus zonder kabeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:33
Een Sonos One SL stereo setje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 22-09 20:37
Tejocallis schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 20:29:
[...]

Ik bedoel het pc geluid via bluetooth, dus zonder kabeltje.
Maar wat is exact “het pc geluid”? Lokaal opgeslagen muziek, geluid van games/software? Of bedoel je toch spotify oid?

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tejocallis
iamerwin schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 20:51:
[...]

Maar wat is exact “het pc geluid”? Lokaal opgeslagen muziek, geluid van games/software? Of bedoel je toch spotify oid?
Ook lokaal geluid en van games en software inderdaad.
Voor zover ik bekend ben met Sonos kan je alleen via een applicatie (Sonos controller) geluid afspelen van bepaalde services die je via die controller moet benaderen. Lokale bestanden vallen daar niet onder.
Als dit veranderd is dan zou dat fantastisch zijn. :)

Bedankt voor alle reacties trouwens. Hartverwarmend al deze hulp! _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door Tejocallis op 10-05-2023 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:39

DirtyBird

Praktiserend denker

Misschien iets van yamaha met musicast? Dat werkt via wifi en daar kun je dan zelf-gekozen speakers op aansluiten.
Als je dat dan ook op andere plekken in je huis hebt kun je ook verschillende rooms instellen die dan eventueel ook hetzelfde kunnen afspelen.

Je hebt dacht ik ook actieve speakers met musicast aan boord, zodat je heen aparte versterker nodig hebt.

Edit: https://tweakers.net/draa...t-20_p811677/vergelijken/ zoiets bijvoorbeeld.
Het voordeel van wifi is uiteraard dat eenmaal je stream aangezet, je telefoon geen rol meer speelt en je dus niet in de buurt hoeft te blijven.

[ Voor 26% gewijzigd door DirtyBird op 10-05-2023 21:24 ]

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkip
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 21:09
Misschien de Edifier s1000w? Past mooi binnen budget.
Of je kunt eens tweedehands gaan zoeken naar een combi die aan je eisen voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:58
DirtyBird schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 21:20:
Misschien iets van yamaha met musicast? Dat werkt via wifi en daar kun je dan zelf-gekozen speakers op aansluiten.
Als je dat dan ook op andere plekken in je huis hebt kun je ook verschillende rooms instellen die dan eventueel ook hetzelfde kunnen afspelen.

Je hebt dacht ik ook actieve speakers met musicast aan boord, zodat je heen aparte versterker nodig hebt.

Edit: https://tweakers.net/draa...t-20_p811677/vergelijken/ zoiets bijvoorbeeld.
Het voordeel van wifi is uiteraard dat eenmaal je stream aangezet, je telefoon geen rol meer speelt en je dus niet in de buurt hoeft te blijven.
Heb je ook dergelijke apparaten waarbij je zowel direct kunt streamen (via bluetooth en/of wifi) als een speakeruitgang van een versterker/receiver kunt aansluiten? (in mijn geval zou ik ook mijn Yamaha AVR Zone2 uitgang op iets dergelijks willen kunnen aansluiten)
Pagina: 1