SSD (Samsung 870 QVO 8TB) wordt niet herkend

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperCLA
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-05-2024
Dag Tweakers

Ik heb een zeer irritant issue met mijn nieuwe SSD die ik maar niet opgelost krijg. Schijfbeheer van Windows 11 wilt hem maar niet herkennen.

Het vreemde is dat de SSD in apparaatbeheer wel opduikt, maar niet in schijfbeheer. Ook Samsung Magician-software herkent het apparaat niet, tot ik in het data-migratie menu ga, waar hij ineens wel opduikt.

Ik heb al vanalles geprobeerd, maar initialiseren via schijfbeheer gaat dus niet want hij verschijnt gewoon nergens in die lijst. Via cmd een letter toevoegen gaat niet want hij komt ook daar niet voor in een lijst, ik heb zelfs een volledige clean-install van windows op mijn huidige SSD gedaan zonder dat dit hielp.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b9rVOob7caPjVVCIf2M8K8SIhqI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3kjCswkSsDi306PhiR8e9Fl4.png?f=fotoalbum_large

Iemand een idee hoe ik dit nog kan proberen op te lossen? Ik begin te denken dat de SSD gewoon defect is. Nog nooit heb ik zoveel issues gehad bij het in gebruik nemen van een ssd...

Alvast enorm bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Hi,

word de disk gezien in diskpart?

CMD -> Diskpart -> list disk ?

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperCLA
Nee helaas niet, enkel mijn huidige SSD, mijn oude vertrouwde velociraptor schijf van vorige eeuw en een recente stick die ik gebruikt heb voor W11 opnieuw te installeren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BtgqAsP4U0Wx02O-94ng1jPS7UI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/v0Ll5lq4U3O9wF3URkpeIhGm.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JasperCLA
Weer zo typisch dat ik vlak na het openen van een topic uiteindelijk een heel simpele oplossing heb gevonden om via het BIOS de schijft te formatteren en het dan ineens wel werkt. Ik ben echt al 2 dagen aan het sukkelen hiermee...

Voor de W11 clean install was er wel een en ander mis met het OS, want schijfbeheer ging ook niet meer open om een of andere reden, wellicht is er daar iets misgegaan met de SSD.

Alles is gelukkig in orde nu :p

[ Voor 6% gewijzigd door JasperCLA op 10-05-2023 17:35 ]