Externe HDD om als NAS aan de Shield te gaan koppelen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemels
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 25-05 20:53
Welke externe HDD is snel of geschikt (genoeg) om als filmopslag te dienen voor de Shield? Ik ben niet al te goed thuis in lees en doorvoer snelheden e.d.. Dus heel graag een adviesje of tip :)

Externe HDD
Om als NAS aan de Shield Pro te koppelen zodat ik een film-bibliotheek kan opzetten
Misschien trouwens direct in de Shield, als dat beter blijkt te bevallen

+/- €200,-
Ik heb de Seagate One Touch Hub 8TB gevonden voor onder de €140,-. Maar ik vraag mij af waarom deze zo goedkoop is

Seagate One Touch Hub 8TB heb ik dus in gedachte
Is deze nu snel genoeg om als movie library te dienen voor de Shield Pro 2019? (als NAS)

Dit is mijn systeem
Ik draai Windows 11 met een i5 processor, 32GB RAM

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:14
Even voor de duidelijkheid.
Je wil de schijf aan je shield gaan aansluiten. Dan wil je via de shield films afspelen die op die externe schijf staan (dus lokaal) ? Ik heb geen ervaringen met die schijf wat jij aangeeft maar ik vermoed dat de schijf niet direct een beperking zal zijn. Tenzij je "zware" media bestanden gaat afspelen. Dus iets met een hele hoge resolutie, Atmos enz enz.

Of wil je de schijf aansluiten op de shield, daar films op zetten en die op een andere device (laptop, pc) afspelen? Waarbij je de films die op de schijf aan de shield staan via het netwerk (wifi of bedraad) wil gaan benaderen en de shield dan dienst doet als Nas. want dat is volgens mij wel een beetje een ander verhaal.
De shield kan prima dienst doen om films af te spelen maar het is niet direct een NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemels
Sorry, ik realiseer me dat ik nog iets duidelijker moet zijn:

Ik wil een externe HDD aansluiten op mijn PC via USB. Dan kan ik hem via de Shield benaderen via het ethernet netwerk om er films van af te spelen. (hoe je dat doet is feitelijk als een NAS, heb ik begrepen)

Het is goed dat je het noemt, want ik wil inderdaad graag 4K films af kunnen spelen van soms 25GB per stuk.

Ik wil dat de HDD ook geschikt is om evt. tóch direct op de Shield aan te sluiten. Want ik weet niet of via het netwerk ons gaat bevallen (moet de PC s'avonds aan blijven staan). Dit zeg ik er voor de zekerheid bij maar moe volgens mij geen probleem zijn. Zolang het maar USB3a is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:38
Ik zou het omkeren als je de ruimte hebt en je HDD aan de Shield hangen en de Shield als NAS laten fungeren. Dan kun je er op afstand met je pc bij. Anders krijg je een groot verbruiker zoals je pc die dan aan moet staan als je de HDD wilt bereiken via je Shield.

Ik heb zelf thuis een server draaien met daarin HDD's, maar een externe zou net zo goed bereikbaar moeten zijn op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemels
.

[ Voor 99% gewijzigd door Hemels op 10-05-2023 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemels
Je hebt een heel goed punt wat stroomverbruik betreft. Ik denk dat het voor de lange termijn ook moeilijk vol te houden is voor mij, om die reden. Voelt gewoon niet goed.

Een HDD wil wel eens problemen geven als je die direct aan een Shield koppelt. Soms blijven ze ratelen. Zelfs als de Shield uit staat. Ook werkt het slecht of niet samen met een Shield als een HDD geen eigen voeding heeft. Maar ik vind het het proberen waard. Je hebt gelijk.

Op zich is een server beter geschikt om files te serven dan een Shield. Dat vind ik wel een goed klinkend argument om mijn PC daarvoor te gebruiken. Dan heb je een echte server. Maar qua stroomverbruik niet praktisch voor de meesten (thuis).

Een 4K film van 25GB moet gewoon perfect af kunnen spelen van de Seagate One Touch Hub 8TB? Daar heb ik geen SSD voor nodig?
Pagina: 1