i7 4790k @ stock w. Scythe Mugen 3 PCGH edition // ASUS Sabertooth Z87 // Corsair Vengeance LP 16 GB ddr3 // Gigabyte Aorus RTX 2080 Super @ stock // Samsung 840 120GB // Seagate Barracuda 7.2k 3TB // Corsair TX750M // Corsair Carbide 500R
Vraag
Alle reacties
Gebruik vooral DDU. Dan komt het goed. Ik heb dat al meerder keren succesvol kunnen doen (in safe mode).
Mocht je dan tegen allerlei problemen lopen, kun je altijd nog overwegen een herinstallatie van Windows te doen, maar dit is bij mij nooit nodig geweest.
Mocht je dan tegen allerlei problemen lopen, kun je altijd nog overwegen een herinstallatie van Windows te doen, maar dit is bij mij nooit nodig geweest.
Zoveel moeite is een schone installatie tegenwoordig niet. Voelt zelf altijd beter persoonlijk bij zo’n swap om een schone installatie te doen. Mocht het wel veel moeite zijn is DDU in principe genoeg en ik trek altijd de netwerk stekker er uit zodat Windows zelf niet wat gaat installeren.
Dus driver even klaar zetten op bureaublad
Dus driver even klaar zetten op bureaublad
DDU werkt inderdaad gewoon top. Ik zou ook opnieuw installeren aanraden, maar zo niet moet het ook wel goed komen met DDU.
Windows opnieuw installeren voor nieuwe hardware is anno 2023 echt totaal onnodig.
Met DDU de AMD drivers verwijderen is meer dan voldoende
Met DDU de AMD drivers verwijderen is meer dan voldoende
Is ook gewoon omdat het wel eens goed is om "schoon" te beginnen. Ligt er natuurlijk ook aan hoe lang het er al op staat.
Ik heb toch ook wel eens rare driverproblemen/conflicten gezien door het wisselen van hardware. Niet zo zeer met videokaarten, maar chipset drivers bijvoorbeeld.
Ik heb toch ook wel eens rare driverproblemen/conflicten gezien door het wisselen van hardware. Niet zo zeer met videokaarten, maar chipset drivers bijvoorbeeld.
Dank allemaal voor jullie reacties!
Het is gelukt, de drivers verwijderd met behulp van DDU.
Windows-installatie is nog relatief vers, dus die heb ik lekker gelaten voor wat die was.
Het is gelukt, de drivers verwijderd met behulp van DDU.
Windows-installatie is nog relatief vers, dus die heb ik lekker gelaten voor wat die was.
i7 4790k @ stock w. Scythe Mugen 3 PCGH edition // ASUS Sabertooth Z87 // Corsair Vengeance LP 16 GB ddr3 // Gigabyte Aorus RTX 2080 Super @ stock // Samsung 840 120GB // Seagate Barracuda 7.2k 3TB // Corsair TX750M // Corsair Carbide 500R
Ik zou altijd het volgende doen (doe ik eigenlijk al sinds Windows XP tijdperk):
1) Drivers en software verwijderen via reguliere uninstaller en reboot
2) Na de reboot, geen nieuwe drivers installeren (eventueel in safe mode), oude GPU laten zitten. Restanten laten verwijderen met DDU
3) Computer uit, oude hardware er uit, nieuwe hardware er in, rebooten
4) Juiste drivers downloaden en installeren, bijvoorbeeld met download: NVCleanstall 1.15.1 in het geval van AMD > nVidia
Dit is misschien wat veel en dubbelop, maar dan weet ik wel 100% zeker dat alles weg en schoon is.
1) Drivers en software verwijderen via reguliere uninstaller en reboot
2) Na de reboot, geen nieuwe drivers installeren (eventueel in safe mode), oude GPU laten zitten. Restanten laten verwijderen met DDU
3) Computer uit, oude hardware er uit, nieuwe hardware er in, rebooten
4) Juiste drivers downloaden en installeren, bijvoorbeeld met download: NVCleanstall 1.15.1 in het geval van AMD > nVidia
Dit is misschien wat veel en dubbelop, maar dan weet ik wel 100% zeker dat alles weg en schoon is.
[ Voor 22% gewijzigd door CH4OS op 11-05-2023 18:11 ]
Pagina: 1