Hallo Tweakers, Ik ga aan het eind van deze maand een nieuwe PC bouwen en wil graag jullie mening over de gemaakte keuzes en of deze oke zijn.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga voornamelijk gamen met mijn nieuwe pc. Op dit moment heb ik al een gaming pc maar ik begin te merken dat het niet meer mee kan in wat ik graag zou willen. Ben vna plan te gamen op 1440p 144HZ + 2e 1080p monitor (Youtube/Discord etc)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een budget van ongeveer €3000,-. €200 meer zou kunnen als het een groot verschil kan maken
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Voornamelijk 1x 1TB Samsung NVME SSD 1x 500GB Sata Samsung SSD (Van beide niet zeker welk exact model het is) 2~3 case fans (volgens mij 120mm)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alle onderdelen voor een nieuwe pc
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Liefst Intel/Nvidia... Geen hele goede reden voor behalve dat ik er bekend mee ben en niet echt van veranderingen houd.. Als het heeel veel scheelt kan ik wel aanpassingen maken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik ben altijd wel een fan wat RGB en PC moet niet erg luid zijn, staat namelijk naast me op het bureau
Ga je overklokken?
Ik ben van plan licht te overclocken.
Wat verwacht je van ons?
Graag meningen over de build, of het een goede prijs voor prestaties en of er geen bottlenecks ontstaan. Alternatieve opties als die vele malen goedkoper zijn voor vergelijkbare prestaties etc. Het is al een tijdje geleden dat ik een PC heb gebouwd (6ish jaar geleden?) Dus ben niet geheel in de loop op het moment (wel GPU releases gevolgd maar niet andere componenten zoals MoBo/CPU/RAM etc
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga voornamelijk gamen met mijn nieuwe pc. Op dit moment heb ik al een gaming pc maar ik begin te merken dat het niet meer mee kan in wat ik graag zou willen. Ben vna plan te gamen op 1440p 144HZ + 2e 1080p monitor (Youtube/Discord etc)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een budget van ongeveer €3000,-. €200 meer zou kunnen als het een groot verschil kan maken
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Voornamelijk 1x 1TB Samsung NVME SSD 1x 500GB Sata Samsung SSD (Van beide niet zeker welk exact model het is) 2~3 case fans (volgens mij 120mm)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alle onderdelen voor een nieuwe pc
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Liefst Intel/Nvidia... Geen hele goede reden voor behalve dat ik er bekend mee ben en niet echt van veranderingen houd.. Als het heeel veel scheelt kan ik wel aanpassingen maken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik ben altijd wel een fan wat RGB en PC moet niet erg luid zijn, staat namelijk naast me op het bureau
Ga je overklokken?
Ik ben van plan licht te overclocken.
Wat verwacht je van ons?
Graag meningen over de build, of het een goede prijs voor prestaties en of er geen bottlenecks ontstaan. Alternatieve opties als die vele malen goedkoper zijn voor vergelijkbare prestaties etc. Het is al een tijdje geleden dat ik een PC heb gebouwd (6ish jaar geleden?) Dus ben niet geheel in de loop op het moment (wel GPU releases gevolgd maar niet andere componenten zoals MoBo/CPU/RAM etc
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i7-13700KF Boxed | € 415,96 | € 415,96 |
| 1 | Moederborden | ASUS PRIME Z790-P WIFI D4 | € 219,- | € 219,- |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 4080 16GB GAMING X TRIO Wit | € 1.419,- | € 1.419,- |
| 1 | Behuizingen | Lian Li O11 Dynamic EVO Wit | € 179,90 | € 179,90 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 84,62 | € 84,62 |
| 1 | Ventilators | be quiet! Light Wings 120mm PWM Triple Pack, Zwart, 120mm | € 61,92 | € 61,92 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB Pro SL CMH32GX4M2D3600C18 | € 88,90 | € 88,90 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Straight Power 11 Platinum 1200W | € 220,55 | € 220,55 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 2TB | € 148,70 | € 148,70 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.838,55 | ||